۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
کاهش ۲۳ درصدی فوتی های ناشی از تصادفات در استان کرمان -اقطاع خبر

کاهش ۲۳ درصدی فوتی های ناشی از تصادفات در استان کرمان -اقطاع خبر

به گزارش خبرنگار اقطاع خبر، یوسف نجفی صبح امروز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به مأموریت‌های مهم پلیس راهور بیان داشت: بحث پیشگیری از تصادفات رانندگی، برقراری ایمنی در ترافیک، حفظ جان مسافران و … از مهمترین اهداف پلیس راهنمایی و رانندگی است. وی با اشاره به کاهش حوادث رانندگی افزود: با اطلاع […]


به گزارش خبرنگار اقطاع خبر، یوسف نجفی صبح امروز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به مأموریت‌های مهم پلیس راهور بیان داشت: بحث پیشگیری از تصادفات رانندگی، برقراری ایمنی در ترافیک، حفظ جان مسافران و … از مهمترین اهداف پلیس راهنمایی و رانندگی است.

وی با اشاره به کاهش حوادث رانندگی افزود: با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شاهد کاهش خوب و قابل قبولی در راستای کاهش حوادث رانندگی بودیم.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در برنامه ششم توسعه کشور شاخص کاهش سالانه آمار جانباختگان ۱۲ درصد می‌باشد که در این راستا در استان کرمان در پنج ماه ابتدای سالجاری ۲۳ درصد کاهش آمار جانباختگان را شاهد بودیم.

نجفی تصریح کرد: طی سالجاری در موضوع جانباختگان در بیشتر شهرهای استان کاهش داشتیم ضمن اینکه برخی از شهرها با آمار سال قبل برابر بوده اما در جیرفت و ریگان یک نفر افزایش را شاهد بودیم همچنین در شهربابک، رودبار و بافت سال گذشته این آمار برابر صفر بوده و امسال دو نفر جانباخته داشتند و این آمار در مابقی شهرستان‌ها طی سال قبل صفر بوده است.

نجفی تصریح کرد: سال گذشته بر اساس آمار پزشکی قانونی ۹۷ نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست دادند که امسال این آمار به ۷۵ نفر کاهش یافته است.

کاهش ۲۲ درصدی تعداد مجروحان ناشی از تصادفات

وی به تعداد مجروحان حوادث رانندگی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۵ هزار و ۹۰ نفر در تصادفات مجروح شدند که امسال این آمار ۳ هزار و ۹۹۳ نفر یعنی ۲۲ درصد کاهش یافت.

نجفی یادآور شد: از جمله اقدامات پلیس راهور در خصوص طرح‌های ویژه ترافیکی می‌توان به طرح ارتقا بخشی، فعال سازی شورای ترافیک استان اشاره کرد همچنین طرح‌های ترافیکی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و طرح جامع ترافیک استان در حال اجرایی شدن است.

نجفی گفت: ۷۹ درصد جانباختگان حوادث رانندگی مرد و ۲۱ درصد زن بوده‌اند و بیشترین بازه سنی (۲۹ درصد جوانان) ۲۰ تا ۳۰ سال و۲۷ درصد جانباختگان در سنین ۵۱ تا ۷۵ سال بودند.

رئیس پلیس راهور استان گفت: حدود ۳۹ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی موتور سواران بودند که ۸۰ درصد از این آمار به خاطر عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

وی افزود: ۳۲ درصد از جانباختگان عابران پیاده هستند ضمن اینکه در شهر کرمان ۴۰ درصد از جانباختگان را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

مردان ۸۱ درصد مجروحان تصادفات را تشکیل می‌دهند

نجفی به بحث مجروحین حوادث رانندگی اشاره کرد و یادآور شد: ۸۱ درصد مجروحان حوادث رانندگی آقا و ۱۹ درصد خانم هستند که این آمار بیشتر در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال (۳۲ درصد) می‌باشد ضمن اینکه ۵۳ درصد (۲ هزار و ۱۱۷ نفر) مجروحین موتورسواران بوده‌اند و ۹۵۷ نفر معادل ۲۴ درصد را عابران پیاده تشکیل می‌دهند همچنین ۲۳ درصد مجروحان خودروسواران اعم از راننده و سرنشین بوده‌اند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و طرح‌های ترافیکی ویژه این ایام گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بازگشایی مدارس به صورت سال‌های قبل نبوده زیرا بخش زیادی از آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار شده اما ما طبق معمول هر سال در دو هفته اول طرح ترافیکی (۱۵ شهریور ماه) بازگشایی مدارس را به صورت ویژه و با آماده باش صد درصدی با تمام امکانات اجرا کرده‌ایم.

وی گفت: هدف ما از اجرای طرح ترافیکی تأمین نظم و ایمنی ترافیکی و مهمتر از آن ایمنی دانش‌آموزان و نظارت بر سرویس مدارس است به همین دلیل تلاش می‌کنیم با کمک شهرداری ایمن سازی‌ها را ارتقا ببخشیم.

نجفی ابراز داشت: کسانی می‌توانند سرویس مدارس را داشته باشند که مجوز لازم را اخذ کرده باشند که متولی این امر حمل و نقل شهرداری است ضمن اینکه شهرداری با همکاری آموزش و پرورش، ساماندهی و نظارت بر سرویس مدارس را با همکاری پلیس بر عهده دارند.

وی ادامه داد: مهمترین نکته که رانندگان سرویس مدارس باید به آن توجه کنند این است که از هر گونه تخلف حادثه ساز پرهیز کنند در غیر این صورت با تخلفات به شدت برخورد می‌کنیم زیرا تخلفات حادثه‌ساز خط قرمز پلیس است همچنین رانندگان سرویس مدارس باید برچسب سال‌جاری مدارس را بر روی وسیله خود داشته باشند.

نجفی یادآور شد: رانندگان سرویس مدارس حتماً باید گواهینامه و معاینه فنی داشته باشند و کمربند ایمنی را ببندند ضمن اینکه در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند و مهمترین نکته‌ای که باید رعایت کنند اکیداً باید از ارتکاب هر گونه تخلف حادثه ساز مانند سرعت بیش از حد مجاز پرهیز کنند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

سه × 1 =