درست بهمنماه سال گذشته بود که در اوج فشار نبود گاز و چالشی که برای کارخانجات ایجاد شده بود و مجبور به کاهش تولید و حتی خاموشیهای الزامی بودند ناگهان هشدار قطعیهای برق و آب برای ماههای بعد یعنی بهار و تابستان از سوی وزارت نیرو مطرح شد.
در همان زمان بود که دولتیها وزرا را صدا کردند تا یکپارچه به فصلی با بحران کمآبی سلام کنند، چالش ناترازی برق را فریاد بزنند، اما آنچه مشهود است قرار نیست قطعیها پایانی داشته باشد زیرا امروز از وزارت نیرو و صنعت این مسئله خارج شده و به سمت وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه سوق داده شده است.
جالبی ماجرا اینجاست که هر بار برق قطع میشود، موتورپمپهای آبی از کار افتاده و عملاً باید دو ساعت را در غاز بمانیم زیرا نه برق و نه آبی وجود دارد، حتی فروش آفتابه هم اوج گرفته است زیرا در قطعی برق برای اجابت مزاج هم باید دست به دامان آفتابهها شد، در همین وضعیت نابهسامانی که گرفتار شدهایم، اینترنت هم قطع میشد.
در حالی که کشور عملاً در بازه زمانی قطعیهای برق، هم در آب، هم در برق و هم در استفاده از اینترنت دچار صرفهجویی اجباری است امروز مدیرعامل ایرانسل نیز خود را از مهلکه خارج ندیده و این بیکفایتیشان در قطعی اینترنت را به علت کم بودن سرمایهگذاری برای توسعه خطوط نامیدند و تنها راهش را گران کردن تعرفههای اینترنت عنوان کرده و آن را به وزیر ارتباطات پیشنهاد دادهاند.
نطق جدید مدیرعامل ایرانسل در جمع خبرنگاران در رسانه اصلی شرکت ایرانسل اینگونه آمده است؛
علیرضا رفیعی با بیان اینکه ارتقاء سلامت و کیفیت اینترنت از مطالبات اصلی وزیر ارتباطات است، تأکید کرد که وزارت ارتباطات، اپراتورها را موظف کرده تا کیفیت شبکه ارتباطی را به طرق مختلف بالا ببرند و این موضوع، جدا از بحث افزایش تعرفهها باید پیگیری شود.
«به گفته وی باید این مسئله جدا از تعرفه مطرح شود اما انگار قرار است بازهم مردم هزینه ناتوانی مدیران در جذب سرمایهگذار را بپردازند».
مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه «کیفیت شبکه، تابع عوامل مختلفی از توسعه زیرساخت تا قطعی برق و تعرفه است»، تصریح کرد: قطعاً تعرفه بر روی توان سرمایهگذاری اپراتور اثر مهمی دارد.
رفیعی بیان کرد: با توجه به اینکه تعرفه چند سال است که تغییری نداشته، ما به همراه دیگر اپراتورها، مدتی پیش نامهای تنظیم کردیم و درخواست ۷۰ درصد افزایش را ارائه دادیم.
وی ادامه داد: به دلیل افزایش هزینههای اپراتوری از جمله هزینه برق یا هزینه ارزی تأمین تجهیزات، اگر منابع لازم را نداشته باشیم، نمیتوانیم توسعه مناسبی در حوزه زیرساخت بدهیم، پس در ادامه، ارتقاء کیفیت هم نخواهیم داشت. (مگر تا به حال کیفیت داشتهاید؟).
مدیرعامل ایرانسل توضیح داد: در صورت عدم اصلاح تعرفه، اپراتور توان سرمایهگذاری نخواهد داشت و در صورت عدم سرمایهگذاری، افزایش کیفیت اینترنت ممکن نیست و باید منتظر باشیم همانطور که قطعی برق روزانه داریم، روزی سه ساعت نیز اینترنت قطع شود که این موضوع، اصلاً مورد نظر وزارت ارتباطات، اپراتورها و شخص آقای وزیر نیست. این فاصلهای که در مسیر ارتقاء زیرساختها ایجاد شده، همراه با رشد شدید تقاضا، فشار زیادی به اپراتور تحمیل کرده است.
اپراتورهای تلفن همراه هم به دنبال سودجویی از مردم
با تمام اوصافی که مدیرعامل ایرانسل آورده، بازهم مشخص است که این بار ایرانسل پیشقراول افزایش تعرفه شده است و «همراه اول و رایتل» هم گویا در پشت صحنه قرار است با مردم بجنگند، لذا پیشنهاد میکنیم از دادن سیمکارت رایگانی که چند برابرش را از مردم هنگام فعالسازی میگیرید را دیگر ندهید و تنها بر جذب سرمایهگذار تمرکز کنید و به توسعه زیرساختهایی که سالها آنها را رها کردهاید، بپردازید.
ما سالهاست که ایرانسل را در کشور داریم و هنوز هم از آنتندهی این شبکه ناراضی هستیم لذا چطور میشود که مدعی خدمات خوبتان باشید؟؟ درحالی که موجی از نارضایتیها را با خود یدک میکشید؟ لذا به جای پرداختن به حاشیه و دست بردن در جیب مردم با تورم ۵۶ درصدی خودتان راه چاره را پیدا کنید و دنبال افزایش تعرفه نباشید.
انتهای خبر/ طهماسبی