۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » کرمان
حدود ۳۰۰۰َ کلاس درس آماده پذیرش دانش‌آموزان
حدود ۳۰۰۰َ کلاس درس آماده پذیرش دانش‌آموزان

حدود ۳۰۰۰َ کلاس درس آماده پذیرش دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۲۹ هزار و ۵۲۰ کلاس درس در استان کرمان آماده پذیرش دانش‌آموزان در روز اول مهر هستند. به گزارش پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ به نقل از آموزش و پرورش استان کرمان، محمدرضا فرحبخش مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست تخصصی و مجازی با مدیران ادارات آموزش […]


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۲۹ هزار و ۵۲۰ کلاس درس در استان کرمان آماده پذیرش دانش‌آموزان در روز اول مهر هستند.

حدود ۳۰۰۰َ کلاس درس آماده پذیرش دانش‌آموزان

به گزارش پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ به نقل از آموزش و پرورش استان کرمان، محمدرضا فرحبخش مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست تخصصی و مجازی با مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان با موضوع بررسی روند آمادگی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ۲۹ هزار و ۵۲۰ کلاس درس در استان کرمان آماده پذیرش دانش‌آموزان در روز اول مهر هستند.
 
 محمد‌رضا فرحبخش در این جلسه اهمیت اجرای دقیق پروژه مهر و آماده‌سازی همه‌جانبه مدارس برای سال تحصیلی جدید تأکید کرد و ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران مدارس، اظهار کرد: پروژه مهر یک مأموریت خطیر و حساس است که نگاه جامعه به عملکرد آموزش‌وپرورش در آن معطوف می‌شود و آرامشی که در بازگشایی مدارس به خانواده‌ها و دانش‌آموزان منتقل می‌شود، نشانه موفقیت در اجرای این پروژه است.
 
 وی تاکید کرد: همه فعالیت‌ها اعم از ثبت‌نام، توزیع و سفارش کتب درسی، کلاس‌بندی، زیباسازی فضا‌ها و آماده‌سازی تجهیزات، باید با دقت و برنامه‌ریزی انجام شود تا روز اول مهر برای دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی، خاطره‌ای خوشایند و ماندگار رقم بخورد.
 
فرحبخش با اشاره به اهمیت «شاداب‌سازی محتوا و روش‌های تدریس» ابراز کرد: مدارس صرفاً با رنگ‌آمیزی و زیباسازی فیزیکی دوست‌داشتنی نمی‌شوند، بخش اصلی کار، بازنگری در محتوا و روش تدریس معلمان است، نسل امروز دانش‌آموزان ما نسلی متفاوت و متعلق به عصر فناوری است و معلمان باید با شناخت دقیق مخاطب، روش‌های نوین و تعاملی را به کار بگیرند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه یادگیری مؤثر نیازمند توجه به ابعاد اجتماعی، شناختی، عاطفی و حرکتی دانش‌آموزان است، ادامه داد: در کنار طرح‌های ملی و استانی همچون توانا در دوره ابتدایی و سفر یادگیری در دوره متوسطه، باید به استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و ابزار‌های تعاملی توجه ویژه داشت؛ این ابزار‌ها یادگیری را ملموس، جذاب و اثربخش می‌سازند.
 
محمدرضا فرحبخش خطاب به مدیران مدارس تصریح کرد: شما به‌عنوان رهبران آموزشی موظفید معلمان خود را در به‌کارگیری روش‌های نوین و فناوری‌های روز توانمند کنید؛ ارزیابی عملکرد مدارس باید بر این اساس باشد که تا چه میزان توانسته‌ایم از ظرفیت فناوری و روش‌های نو برای یادگیری اثربخش استفاده کنیم؛ تحول اصلی در آموزش‌وپرورش، تحول در معلم است.
 
وی گفت: یکی از راهبرد‌های کلیدی، استفاده از الگوی از هم آموختن، به هم آموختن و با هم آموختن در کلاس‌های درس است که می‌تواند آموزش را متحول کرده و مدرسه را برای دانش‌آموزان دوست‌داشتنی سازد.
 
فرحبخش با اشاره به تأثیر روز نخست مدرسه بر سال تحصیلی دانش‌آموزان گفت: روز اول مهر می‌تواند مسیر یک سال تحصیلی موفق را ترسیم کند؛ لبخند مدیران و کارکنان، برنامه صبحگاه، فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی و حتی کوچک‌ترین تعاملات در این روز، در ذهن دانش‌آموزان ماندگار خواهد شد.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: اضطراب و نگرانی فقط مختص دانش‌آموزان کلاس اولی نیست؛ پایه‌های هفتم و دهم نیز با ورود به مقاطع جدید دچار نگرانی می‌شوند؛ بنابراین لازم است برای کاهش استرس و ایجاد محیطی آرام، برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شود.
 
محمد رضا فرحبخس به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت خانواده‌ها، انجمن اولیا و مربیان و هیئت امنای مدارس اشاره و عنوان کرد: در کنار جشن آغاز سال تحصیلی، هفته دفاع مقدس نباید از یاد برود؛ مدارس لازم است با تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و یادآوری ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس، هویت ایرانی و اسلامی را در نسل جدید نهادینه سازند.

انتهای خبر/ تاج‌الدینی 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*