معاون حملونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان ادامه داد: اکنون فاز یک به خوبی پایان یافت و توانستیم به هدفمان برسیم، آسفالت زیربنایی معابر از فردا آغاز میشود که چیزی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع خواهد بود که از این مقدار یک میلیون معابر خاکی و ۵۰۰ متر مربع پوشش معابر سطح شهر است و تلاش میکنیم که تا پنج ماه باقیمانده سال این مورد تحقق یابد.
وی اشاره به این که در جهاد آسفالت دو بحث روکش آسفالت و آسفالت معابر خاکی وجود دارد، توضیح داد: در یکی دو سال اخیر و در شورای جدید نگاه خوبی بر معابر محلههای محروم وجود داشت، برای مثال سال گذشته محله بنیهاشم، بلوار فرزانگان، شهرک شهید همت و محلههایی در منطقه سه انجام شد.
یحییزاده تاکید کرد: در اجرای روکش آسفالت باید کل معابر شهر را به یک دید نگاه شود چرا که به دلیل حفاریهای متعدد و خصوصاً سال گذشته به دلیل حفاری فیبر نوری معابر آسیب دیدند از این رو باید رفت و آمد را برای مردم تسهیل کرد.
معاون حملونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان با بیان این که عمده کار برای روکش آسفالت روانکردن ترافیک شهری است، توضیح داد: برخی کوچهها به عنوان یک شریان در دو معبر اصلی وجود دارند که با آسفالت این کوچهها سبکسازی در معابر اصلی انجام شود.
وی ادامه داد: بالای شهر و یا پائین شهر فرقی نمیکند به دلیل حفاریهای متعدد معابر دارای مشکل هستند بنابراین سعی داریم روکش معابر را انجام دهیم تا رفت و آمد مردم حل شود.
یحییزاده به بزرگترین مانع در اجرایی شدن جهاد آسفالت اشاره کرد و گفت: فرسودگی تاسیسات شهری کرمان موضوعی است که در آینده نیز مشکل ایجاد میکند، در طول انجام کار معابری داشتیم که روکش انجام شد اما به دلیل این که تاسیسات زیربنایی آن مشکل داشته است از جمله ترکیدگی لوله آب و یا حتی قطعی مخابرات؛ سبب شده که شرکتهای حفار قسمتی از معبر روکششده را حفاری کنند و به آسفالت معبر آسیب بزنند.
انتهای خبر/ پسند