رئیس اداره راهداری شهرستان فاریاب گفت: اوایل شروع به کار با مشکلاتی نظیر کمبود نیرو و ماشینآلات رو به رو بودیم که با پیگیریهای ادارهکل راهداری این مشکلها حل شد.
وی افزود: در زمینه پیگیری مشکلات راه و تصادفات جادهای که موجب جانباختن دهها نفر و داغدار شدن خانوادهها شد، طبق جلسات تشکیل شده و بازرسیهای میدانی در حوزه راه با شناسایی ۱۳ نقطه خطرناک در محور فاریاب-کلکسورک، فاریاب-بلوک و فاریاب-زیارتعلی شناسایی و اقدامات پیشگیری برای کاهش تصادفات انجام شد.
حمزه عنوان کرد: در این زمینه اقداماتی شامل ایجاد نرده پل بیش از ۴۰۰ کیلومتر ، یک کیلومتر نصب گاردریل، دو کیلومتر حره خاکی، بیش از ۴۵ کیلومتر شانه خاکی و بیش از ۵۰ کیلومتر لایهروبی و آسفالت جدید انجام شده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی بیان کرد: در زمینه قراردادها، آسفالت فاریاب-زهمکان به طول بیش از چهار کیلومتر به مبلغ هفت میلیارد تومان و عملیات زیرسازی محور سرنی به زهمکان به مبلغ صد و پنجاه میلیارد تومان، روکش آسفالت فاریاب به بلوک به طول هشت کیلومتر به مبلغ ۱۴ میلیارد و پانصد، روکش آسفالت محور سرنی و بهسازی آن به طول هشت کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۱۷ میلیارد و هشتصد تومان داشتیم.
حمزه خاطر نشان کرد: در پی تصادفهای پی در پی در محور کلکسورک با هدف ایجاد تردد ایمن در محور فاریاب- و کلکسورک-کهنوج در محدوده روستای پشموکی، عملیات بهسازی و احداث شیب شیروانی و شانهسازی این محور انجام شد.
وی از نصب علائم و تابلوهای اخطاری در طول محور برای تأمین دید مناسب رانندگان خبر داد و تأکید کرد: با توجه به قدمت این محور و انجام عملیاتهای راهداری در آن، میطلبد رانندگان هم با رانندگی ایمنتر در این محور در راستای کاهش تلفات جادهای کمک کنند.
انتهای خبر/قلندری