۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
بررسی توسعه صادرات کرمان به هند و پاکستان
بررسی توسعه صادرات کرمان به هند و پاکستان

بررسی توسعه صادرات کرمان به هند و پاکستان

میزان صادرات کرمان و توسعه راه‌های آن به کشورهای هند و پاکستان در ارتباط برخط با رایزنان بازرگانی ایران در این دو کشور، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت شمال کرمان؛ اولین نشست کارگروه توسعه صادرات […]


میزان صادرات کرمان و توسعه راه‌های آن به کشورهای هند و پاکستان در ارتباط برخط با رایزنان بازرگانی ایران در این دو کشور، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

بررسی توسعه صادرات کرمان به هند و پاکستان

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت شمال کرمان؛ اولین نشست کارگروه توسعه صادرات استان کرمان در سال جاری با موضوع صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی تولیدی این استان به کشورهای هند و پاکستان برگزار شد و روند توسعه صادرات بین این مناطق با حضور رایزنان بازرگانی ایران در این دو کشور و مسئولان استان کرمان بررسی و امکان‌سنجی شد.

در این نشست علاوه بر بررسی میزان صادرات کرمان به کشورهای هند و پاکستان در ارتباط برخط با رایزنان بازرگانی ایران در این دو کشور، مسائل و مشکلات در مسیر افزایش صادرات نیز مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه مقرر شد کمیته‌هایی تخصصی برای کشورهای پاکستان و هند در زیرمجموعه کارگروه توسعه صادرات ایجاد شود تا زمینه‌ها و فرصت‌های صادراتی شناسایی و در راستای رفع موانع برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

 صادرات محصولات استان کرمان به هند و پاکستان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به دستور کار توسعه صادرات استان، توسعه روابط اقتصادی با کشورهای هند و پاکستان گفت: ۴۵۰ میلیون دلار صادرات استان در پنج ماهه امسال از گمرکات کشور انجام شده و در این مدت صادرات و واردات استان افزایش پیدا کرده است.

 حسینی‌نژاد از افزایش ۸۰ درصدی صادرات و ۲۵ درصدی واردات استان کرمان خبر داد و افزود: ۱۹۱ میلیون دلار صادرات و ۹۷۶ میلیون دلار واردات استان از گمرکات کرمان طی سال جاری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش‌ترین صادرات استان کرمان در حوزه معادن است، تصریح کرد: دلیل میزان بالای واردات استان و ناترازی که وجود دارد، واردات مواد اولیه از جمله قطعات خودروسازی در ارگ جدید بم است.

رایزنان بازرگانی ایران در کشور هند و پاکستان نیز در این نشست به صورت برخط بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه و توسعه مبادلات تجاری با کرمان با وجود محصولات تولیدی این استان، تاکید کردند.

انتهای خبر/ طهماسبی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

5 × چهار =