تولید روزانه 12 هزار ماسک توسط دستگاه اختراع شده به همت جوانان کرمانی – اقطاع خبر

امیر حسین ادهمی گفت: به همت جوانان نخبه کرمانی توانستیم دستگاه  تولید ماسک مکانیکی و الکترونیکی را طراحی کنیم و با دوشیفت کاری روزی ده تا ۱۲ هزار ماسک رو تولید می کنیم.

امیر حسین ادهمی نخبه کرمانی در گفتگو با اقطاع خبر؛ در خصوص ساخت دستگاه تولید ماسک گفت: بازدید از کارگاه ماسک دوزی در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا داشتیم و متوجه روال سخت تولید ماسک شدیم.

این جوان نخبه ادامه داد: با همکاری دوستان تصمیم بر آن شد دستگاهی را طراحی کنیم که مراحل تا زدن و برش دادن ماسک را انجام دهد.

وی با اشاره به طراحی مکانیکی و الکترونیکی دستگاه تولید ماسک بیان کرد: تمام تعطیلات عید را از صبح تا ۱۲ شب کار می کردیم تا بتوانیم کار را به نتیجه برسانیم.

ادهمی عنوان کرد: با عنایت خدا و حضور تیم پر توان و دلگرمی های مسئول سازمان بسیج علمی استان توانستیم در تاریخ ۶ فروردین، ساخت دستگاه تولید ماسک را به اتمام برسانیم.
این جوان نخبه بسیجی  تأکید کرد: سازمان بسیج علمی استان در روند ساخت دستگاه بسیار کمک کرد و ریسک این کار را پذیرفت؛ چرا که آزمون و خطاهای زیادی را در روند کار داشتیم تا توانستیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی افزود: قرار بود ساخت دستگاه دوخت ماسک را نیز داشته باشیم اما به علت کمبود تجهیزات و تعطیلات مغازه ها نتوانسیتم این کار را انجام دهیم؛ اما سازمان بسیج اصناف در پیدا کردن تجهیزات ساخت دستگاه در ایام تعطیل خیلی به ما کمک کرد.

ادهمی گفت: سازمان بسیج اصناف استان کرمان وظیفه گرفتن پارچه از کارخانه را به عهده گرفته است و بعد از دریافت پارچه بین کارگاه های شهر تقسیم می شود و با توجه به توانایی ما، اکثر کارگاه های تولید ماسک کرمان موافقت کردند که پارچه هایشان را برش بزنیم.

این جوان نخبه با اشاره به اینکه در روزهای ابتدایی هزار تا دو هزار ماسک تولید می کردیم، عنوان کرد: به مرور با اطلاعاتی که کسب شده تلاش کردیم تا روند تولید ماسک را بهبود بدهیم و خدا روشکر الان هر شیفت کاری حدود ۶ هزار  ماسک تولید می شود و اگر دو شیفت کار کنیم روزی ده تا ۱۲ هزار ماسک رو تولید می کنیم.

ادهمی تصریح کرد: در زمانی که نیاز مبرم به ماسک در استان وجود داشت ما در سه شیفت از ساعت ۷ الی ۱۱ کار می کردیم و در ابتدا ۷ نفر بودیم؛ اما در حال حاضر به دلیل تقاضا کمتر و تولید ماسک بیشتر توسط کارگاه های بیشتر ۵ نفر بیشتر نیاز کارگاره نیست؛ گفتنی است کارگاهی که در آن فعالیت می کنیم زیر نظر بسیج علمی است.

 

انتهای پیام/طالبی پور

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *