۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
صادرات ۷۱ هزار تنی شیلات در ۵ ماهه نخست
صادرات ۷۱ هزار تنی شیلات در ۵ ماهه نخست

صادرات ۷۱ هزار تنی شیلات در ۵ ماهه نخست

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان گفت: طی سال جاری صادرات به ۷۱ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافته که ۳۱ درصد رشد وزنی صادرات داشتیم. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» علی اکبر خدایی درباره میزان صادرات آبزیان در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: طی یک‌سال ۱۴۰۱ میزان صادرات، در […]


دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان گفت: طی سال جاری صادرات به ۷۱ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافته که ۳۱ درصد رشد وزنی صادرات داشتیم.

صادرات ۷۱ هزار تنی شیلات در ۵ ماهه نخست

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» علی اکبر خدایی درباره میزان صادرات آبزیان در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: طی یک‌سال ۱۴۰۱ میزان صادرات، در مجموع ۱۵۰ هزار تن ماهی شامل انواع آبزیان دریایی، ماهیان عمدتاً حرام گوشت و در برخی موارد حلال گوشت، انواع میگو پرورشی، کپورماهیان، خاویار، کنسرو ماهی و تن و ماهی‌های زینتی و در سال ۱۴۰۲ به حدود ۱۵۲ هزار و ۶۰۰ تن بوده است. میزان خوراک آبزیان نیز در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۹ هزار تن بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۵۳ هزار و ۶۰۰ تن رسیده است.  

وی درباره میزان واردات نیز افزود: ترکیب واردات به کشور ما غالباً تن ماهی‌ها هستند که برای کنسرو استفاده می‌شود.

دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران اذعان کرد: ماهی‌های تیلاپیا که برای واحدهای فراوری وارد و بسته‌بندی می‌شود. ماهی‌ سالمون تازه و منجمد مستقیم وارد فروشگاه‌ها می‌شود، تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا (بچه ماهی قزل‌آلا) بخشی وارداتی است، خوراک آبزیان نیز در حد ۸۰۰ تن وارد می‌شود.

خدای ادامه داد: ماهی‌های زینتی و میگوی مولد نیز وارد می‌شود که مجموع همه این موارد به جز خوراک حدود ۱۱ هزار تن و از این میزان ۱۰ هزار تن، ماهی تن و هزار تن سالمون و … در سال ۱۴۰۱ بوده است که در سال ۱۴۰۲ کل واردات به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: از این میزان ۲۳ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به تن ماهیان بوده و علت این که بیش‌ترین میزان واردات مربوط به ماهی‌های تن بوده این است که قیمت ماهی‌های کنسرو تن خیلی گران شده بود و وزارت جهاد کشاورزی که مسئولیت تنظیم بازار را بر عهده داشت، این سیاست را بر عهده گرفت و ماهی تن وارد شد و به کارخانه‌های تولید تن‌ ماهی رسید و قیمت کنسرو تن ماهی کاهش یافت.

کاهش صادرات آبزیان در سال۱۴۰۲

دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ ارزش صادرات آبزیان ایران ۳۳۰ میلیون دلار بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۳۲۷ میلیون دلار کاهش یافته و دلیل آن هم کاهش ۱۶ درصدی صادرات میگو بوده است.

خدایی افزود: میگو در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ تن صادر شد و این در حالی‌ است که در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۱ هزار و ۶۰۰ تن صادر شده است و به‌دلیل گران بودن میگو، تاثیر ۲ تا ۳ میلیون دلاری بر کاهش ارزآوری و ارزش صادرات داشته است.

وی درباره ارزش واردات نیز اظهار کرد: طی بازه زمانی ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ حدود ۳۶ میلیون دلار واردات انجام شده که این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۷۴ میلیون دلار رسیده است و حدود ۱۱۸ درصد افزایش داشته و این نیز به دلیل واردات تن ماهی بیشتر برای تنظیم بازار بوده است.

خدایی ادامه داد: طی سال ۱۴۰۲ حدود ۶۹ هزار تن ماهی دریایی صادر شده که بیش‌تر ماهی غیرخوراکی بوده و حدود ۳۱ هزار و ۶۰۰ تن میگو، ۳۴ هزار و ۷۰۰ تن ماهیان گرمابی، ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن ماهی قزل آلا، ۳ هزار و ۲۵۰ تن کنسرو ماهی تن و ۴۷۱ تن نیز ماهی زینتی و حدود ۴ هزار و ۸۰۰ کیلو نیز خاویار صادر شده که مجموع صادرات حدود ۱۵۲ هزار و ۶۰۰ تن برآورد شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/ طهماسبی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

یازده + 1 =