۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » کرمان
پنج شهرستان استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی/ لزوم افزایش تجهیزات بیمارستانی
پنج شهرستان استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی/ لزوم افزایش تجهیزات بیمارستانی

پنج شهرستان استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی/ لزوم افزایش تجهیزات بیمارستانی

نود و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس ۱۳ شهریور ماه در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد. به گزارش اقطاع خبر علی زینی‌وند استاندار کرمان در این جلسه گفت: با توجه به احتمال بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها، واکسیناسیون دانشجویان با ملاک کارت دانشجویی با سرعت انجام گیرد. وی بیان کرد: ما […]


نود و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس ۱۳ شهریور ماه در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

پنج شهرستان استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی/ لزوم افزایش تجهیزات بیمارستانی

به گزارش اقطاع خبر علی زینی‌وند استاندار کرمان در این جلسه گفت: با توجه به احتمال بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها، واکسیناسیون دانشجویان با ملاک کارت دانشجویی با سرعت انجام گیرد.

وی بیان کرد: ما آمادگی تزریق ۳۰ هزار واکسن را در روز داریم و حتی ظرفیت رسیدن واکسیناسیون به ۵۰ هزار نفر نیز در استان کرمان وجود دارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه با توجه به زیرساخت‌های سال گذشته آموزش و پرورش آمادگی بازگشایی مجازی در اول مهر را دارد، گفت: کمیته‌ای متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و دفتر اجتماعی آمادگی استان را برای بازگشایی حضوری مدارس عنوان کنند.

زینی‌وند برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون اتباع خارجی را نیز یادآور شد و از شرکت‌‌های صنعتی و معدنی بزرگ استان خواست تا آمادگی برای واردات واکسن را داشته باشند.

استاندار کرمان گفت: در خصوص مراسم اربعین هنوز دستورالعمل رسمی ابلاغ نشده و طبق آن نیز عمل خواهد شد.

زینی‌وند افزود: ملاک عمل در خصوص فعالیت مشاغل طبق طرح هوشمند است. کارگروه بررسی آسیب‌های اجتماعی نیز تشکیل شود و برای آسیب‌های مترتب بر پساکرونا راهکارها را ارائه دهند.

استاندار کرمان از همه ارکان ستاد مقابله با کرونا در استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل بیماری قدردانی کرد و گفت: با وجود اینکه ۲ هزار مورد بستری در اوج پیک پنجم در استان داشتیم اما میزان موارد مرگ و میر در استان به حداقل رسید و دلیل آن بالابردن ظرفیت بیمارستان‌ها، اکسیژن‌سازها و غیره بود.

زینی‌وند تاکید کرد: تجهیزات بیمارستانی باید به اوج برسد ضمن آنکه کارخانه‌های اکسیژن‌ساز آمادگی در شرایط خاص برای تولید بیش از ۷۲ تن در روز را نیز داشته باشند.

شهرستان‌های قلعه‌گنج و سیرجان از نارنجی به قرمز

 محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اعلام رنگبندی جدید شهرستان‌‌های استان کرمان از ۱۳ شهریور ماه گفت: پنج شهرستان راور، فهرج، رودبار جنوب، انار و رابر به شرایط زرد رسیده‌اند.

وی افزود: شهرستان‌های کوهبنان، رفسنجان، جیرفت، عنبرآباد، ریگان، نرماشیر، کهنوج، فاریاب و ارزوئیه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کرمان، زرند، بردسیر، بم، شهربابک، سیرجان، قلعه‌گنج، منوجان و بافت در وضعیت قرمز قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: شهرستان‌های قلعه‌گنج و سیرجان از نارنجی به قرمز تغییر وضعیت داده و این نشان می‌دهد که علی‌رغم اینکه سیر نزولی موارد ابتلا و مرگ و میر را داریم، اما همچنان باید اصول مراقبتی با نهایت دقت و کامل رعایت شوند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری مراسم اربعین گفت: پروتکل‌های ویژه در این زمینه‌ها نوشته خواهد شد که ملاک عمل در استان‌ها قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/تاج الدینی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

3 × یک =