۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » زرند
کلاهبرداری با پیامک صدور ابلاغیه در زرند
کلاهبرداری با پیامک صدور ابلاغیه در زرند

کلاهبرداری با پیامک صدور ابلاغیه در زرند

دادستان زرند خبر داد: علی‌رغم هشدار‌های متعدد در خصوص کلاهبرداری پیامکی، همچنان پیامک ابلاغیه الکترونیک حساب شهروندان زرندی را خالی می‌کند. به گزارش سرویس شهرستان‌ها پایگاه خبری تحلیلی «راه‌آرمان» رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند ضمن هشدار در خصوص ارسال پیامک‌های گسترده جعلی صدور ابلاغیه به شهروندان گفت: شهروندان در مواجهه با پیام‌هایی از […]


دادستان زرند خبر داد: علی‌رغم هشدار‌های متعدد در خصوص کلاهبرداری پیامکی، همچنان پیامک ابلاغیه الکترونیک حساب شهروندان زرندی را خالی می‌کند.

کلاهبرداری با پیامک صدور ابلاغیه در زرند

به گزارش سرویس شهرستان‌ها پایگاه خبری تحلیلی «راه‌آرمان» رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند ضمن هشدار در خصوص ارسال پیامک‌های گسترده جعلی صدور ابلاغیه به شهروندان گفت: شهروندان در مواجهه با پیام‌هایی از قبیل صدور ابلاغیه، دریافت سبد کالا و بسته حمایتی از سرشماره‌های شخصی هوشیار باشند و مانع رسیدن سودجویان و کلاهبرداران به اهداف و دسترسی به حساب‌های بانکی خود شوند.

وی با تاکید بر بازنکردن لینک‌های ناشناس از سرشماره‌های شخصی، افزود: متاسفانه اقدام به باز کردن لینک‌ها و در برخی موارد اعتماد و دانلود و نصب نرم‌افزار‌های ناشناس کافیست تا به کلاهبرداران اجازه برداشت از حساب‌های بانکی افراد داده و از این طریق کل موجودی حساب آن‌ها برداشت شود.

دادستان زرند با اشاره به ارسال پیامک‌های صدور ابلاغیه برای شهروندان زرندی طی روز‌های اخیر گفت: شماره شخصی همواره به معنای جعلی بودن پیامک است، اما متاسفانه در حال‌ حاضر تعدادی از شهروندان از این طریق به سایتی جعلی هدایت شده و در ظاهر با درخواست مبلغی پایین برای مشاهده ابلاغیه الکترونیک، کلیه اطلاعات کارت بانکی فرد را دریافت و نسبت به برداشت موجودی کامل حساب آن‌ها اقدام کرده‌اند.

یعقوبی عنوان کرد:  گاهی نیز نصب بدافزار منجر به ارسال پیام به مخاطبین تلفن همراه فرد و گسترش این کلاهبرداری به دیگران بدون برجای گذاشتن هیچ‌گونه ردپایی از کلاهبردار اصلی شده است.

مدعی‌العموم زرند با ارائه برخی توصیه‌ها به شهروندان خواستار انتقال آن‌ها به اطرافیان و آموزش کودکان، نوجوانان و افراد سالمندی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، شد و افزود: به طور کلی پیامک اصلی سامانه ثنا با سرشماره انگلیسی ADLIRAN بوده و فاقد لینک است.

وی ادامه داد: به هیچ‌وجه برای مشاهده ابلاغ قضائی، نیاز به واریز هیچ‌گونه وجهی نخواهد بود و بنابراین در صورت مشاهده موارد مشکوک ضمن مسدود کردن شماره مذکور به اطرافیان نیز در این خصوص اطلاع‌رسانی کنید تا از قربانی شدن آن‌ها جلوگیری شود.

منبع: صبح زرند
انتهای‌ خبر/


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

هفده − چهار =