اعتراض مستمری بگیران تامین اجتماعی به شیوه ناعادلانه همسان سازی – اقطاع خبر

بازنشستگان معترض معتقدند که مستمری بازنشستگی آنها نسبت به بازنشستگان کشوری و لشگری بسیار ناچیز است. آنها همچنین باور دارند که ۷۶ درصد از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی جزو فقرای جامعه هستند.

به گزارش اقطاع خبر، پیش از ظهر امروز بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به دلیل همسان سازی ناعادلانه در مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان تجمع کردند.

بازنشستگان معترض معتقدند که مستمری بازنشستگی آنها نسبت به بازنشستگان کشوری و لشگری بسیار ناچیز است. آنها همچنین باور دارند که ۷۶ درصد از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی جزو فقرای جامعه هستند.

 

گروهی از مستمری بگیران با بیان اینکه حقوق حقه آنها با عدالت پرداخت نمی شود، عنوان کردند: ما نسبت به شکاف معنی‌دار دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان صندوق کشوری معترض هستیم. ما بازنشستگان تامین اجتماعی مالیات پرداخت می‌کنیم اما خانواده کارمندان دولت از این مالیات استفاده می‌کنند و ما محروم هستیم. سقف دریافت برای بازنشستگان کشوری از بین رفته است اما ما بازنشستگان تامین اجتماعی سقف مستمری داریم.

یکی از مستمری بگیران تصریح کرد: چرا دولت به حرفی که می زند عمل نمی کند و فقط شعار می دهد، یکی از ناعادلانه ترین سازمان ها سازمان برنامه و بودجه است باید دولت در این رابطه بودجه ای در نظر می گرفت که این موضوع سبب شده که سازمان تامین اجتماعی دچار فقر شود.

 

بازنشسته دیگری با گرفتن مچ دستش جلو آمد و گفت آثار سوختگی بر روی این دست نشانه کار سخت در کارخانه سیمان است من ۹ سال است که بازنشسته شده ام ، می بایست ۲۰ سال انجام وظیفه می کردم به دلیل اینکه شغل من یک شغل سخت و زیان آور بود اما به مدت ۳۰ سال خدمت کردم و هم اکنون حقوقی که دریافت می کنم ۳ میلیون تومان است.

شهابی معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان در بین تجمع کنندگان حاضر شد و بیان کرد: تاکنون تمامی اعتراضات شما را به سازمان مرکزی منعکس کرده ایم.

وی به صحبت های محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در روز گذشته ۶ بهمن بین بازنشستگان معترض در مقابل این سازمان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام و ۳۲ هزار میلیارد برای بازنشستگان تامین اجتماعی تخصیص داده شد. اگر ۳۲ هزار میلیارد تومان را ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته تقسیم کنیم، مبلغی به دست می‌آید. این یعنی همسان‌سازی مستمری شما تا ۳۰ درصد انجام شده است.

معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: طی قول و صحبت نوبخت، ۳ هزار و ۹۰میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ درنظر گرفته شده است.

شهابی با بیان اینکه ما هم سعی داریم هر چه زودتر مشکلات شما برطرف شود، عنوان کرد: به جای اینکه تجمع کنید یک یا دو نماینده از بین خودتان انتخاب کرده و خواسته های خود را به صورت مکتوب از طریق این دو نماینده به اداره کل تحویل دهید تا با مکاتبه و پیگیری از طریق سازمان مرکزی بتوانیم به نتیجه مطلوب تری دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/نامجو

 

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *