برای بازگشایی حضوری مدارس، باید از واکسیناسیون کامل کادر مدرسه اطمینان یابیم

برای بازگشایی حضوری مدارس، باید از واکسیناسیون کامل کادر مدرسه اطمینان یابیم

علی زینی‌وندگفت: برای بازگشایی حضوری مدارس از واکسیناسیون کامل فرهنگیان، کادر مدرسه و رانندگان سرویس باید اطمینان یابیم.

برای بازگشایی حضوری مدارس، باید از واکسیناسیون کامل کادر مدرسه اطمینان یابیم

به گزارش “اقطاع خبر”  علی زینی‌وند استاندار کرمان ۱۴ شهریور ماه در شورای آموزش و پرورش استان، از تشکیل کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و دفتر اجتماعی استانداری برای بررسی بازگشایی حضوری مدارس و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اقتضایی خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه برای بازگشایی حضوری مدارس باید از واکسیناسیون کامل فرهنگیان، کادر مدرسه و رانندگان سرویس اطمینان یابیم اظهار داشت: ملاک برای ایمنی بدن دوز دوم واکسیناسیون است و باید این موضوع نیز تسریع شود.
استاندار کرمان عنوان کرد: بازگشایی مدارس در ذیل کرونا پیچیدگی دارد و با روند عادی نمی‌توان با آن برخورد کرد.   
زینی وند خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برای مدارس با تراکم بالا راهی غیر از ترکیبی برگزار کردن کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی نداریم.  
استاندار کرمان جذب خیران را به عنوان یک سرچشمه روان لازم دانست و گفت: مدارس ما باید مدرن‌سازی و کیفی‌سازی شوند.
زینی‌وند ادامه داد: چند دسته کردن مدارس به نمونه، شاهد، غیرانتفاعی، سمپاد، تیزهوش و غیره؛ جامعه‌ی بلوک‌بندی شده‌ ناعادلانه‌ای را تحویل نسل‌های بعدی می‌دهد.
وی تصریح کرد: پزشکان ما دارند از نسل‌هایی می‌شوند که نه طعم فقر دیده‌اند، نه بی‌کسی و گرسنگی و برایشان قابل درک نیست که بیماری در مراجعه به آنها می‌گوید پول ندارد و این محصول برخی از مدارس پولی است.
استاندار کرمان ابراز داشت: نظام آموزشی ما باید اسلامی، الگو و عادلانه باشد.
زینی‌وند مهارت‌آموزی را لازمه جامعه دانست و گفت: اگر روزی صندلی متقاضیان تحصیلات تکمیلی خالی بود و صندلی مدارس فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی با افزایش ظرفیت مواجه شد، آن زمان نظام آموزشی نرمالیزه می‌شود.
 ۸۰ درصد فرهنگیان استان واکسینه شده‌اند
 احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه گفت: طی یک سال تحصیلی گذشته و آموزش در شرایط کرونایی، میانگین نمرات پایه دوازدهم دانش‌آموزان استان کرمان از میانگین کشوری وضعیت بهتری داشته و در کنکور سراسری امسال نیز ۴۹۹ دانش‌آموز استان رتبه زیر هزار را کسب کردند که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
وی مهمترین برنامه آموزش و پرورش را بازگشایی مدارس دانست و گفت: آمادگی کامل برای سال تحصیلی مجازی و حضوری در استان فراهم است،  ۱۱ میلیارد تومان یارانه بهداشتی به حساب مدارس واریز شده و امسال هم در نظر گرفته شده است.
اسکندری‌نسب همچنین از واکسیناسیون ۸۰ درصد فرهنگیان استان خبر داد و گفت: مابقی فرهنگیان نیز تا آغاز سال تحصیلی انجام می‌گیرد.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، ۸۰ درصد دانش‌آموزان استان برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند و سنجش سلامت دانش‌آموزان در ۴۳ مرکز در حال انجام است.
اسکندری‌نسب همچنین از مشارکت هفت برابری خیران در حوزه آموزش و پرورش طی سه سال گذشته نام برد و گفت: ۱۰ مجتمع آموزشی بزرگ در شهر کرمان در حال ساخت است.
وی اظهار کرد: ۹۸ درصد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به مناطق و شهرستان‌ها ارسال شده و از ۲۰ شهریور ماه میان دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.
راه‌اندازی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مهارتی در کرمان
سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این جلسه به اهمیت ارتقای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره داشت و گفت: در آسیب‌شناسی‌های اشتغال به این نتیجه رسیدیم که در مهارت وضعیت خوبی نداریم این در حالی است که طبق مطالعات داشتن مهارت در اشتغال بسیار موثر خواهد بود.
وی از ابتکار استان برای راه‌اندازی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مهارتی خبر داد و عنوان کرد: ساختمان این مرکز آماده شده و فضایی برای ارتقای ارزش مهارت‌آموزی خواهد بود.
طبیب‌زاده با طرح درخواست هیات امنایی دایر شدن این مجموعه بیان داشت: حضور در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مهارتی از طریق آزمون خواهد بود و فرهنگسازی در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است، ضمن اینکه می‌تاند الگویی برای سایر کشور باشد.
انتهای پیام/تاج الدینی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *