۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه استان
بیمه سلامت کرمان ۲۰ درصد بیشتر از سقف اعتبار هزینه کرده است
بیمه سلامت کرمان ۲۰ درصد بیشتر از سقف اعتبار هزینه کرده است -اقطاع خبر

بیمه سلامت کرمان ۲۰ درصد بیشتر از سقف اعتبار هزینه کرده است -اقطاع خبر

کرمان – اقطاع خبر – مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به افزایش هزینه ها به دلیل شیوع کرونا گفت: سقف اعتباری که سازمان به این استان اختصاص داده بود در شهریورماه تکمیل شد و تاکنون ۲۰ درصد بیشتر هزینه کرده‌ایم که اگر جبران نشود، در پایان سال با کمبود بودجه روبرو می شویم. […]



کرمان – اقطاع خبر – مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به افزایش هزینه ها به دلیل شیوع کرونا گفت: سقف اعتباری که سازمان به این استان اختصاص داده بود در شهریورماه تکمیل شد و تاکنون ۲۰ درصد بیشتر هزینه کرده‌ایم که اگر جبران نشود، در پایان سال با کمبود بودجه روبرو می شویم.

به گزارش اقطاع خبر، محمد جعفری روز چهارشنبه در نشست مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با روسای دانشگاه های علوم پزشکی کرمان افزود: بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و بیمارستان‌های این استان نیز همکاری خوبی در این زمینه دارند.

وی تصریح کرد: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت کرمان معادل ۶۲ درصد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این استان بیمه شده رایگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر طرح پزشک خانواده در روستاهای این استان در حال اجراست و ۱۲۰ پزشک در طرح پزشک خانواده شهری به ۱۵۰ هزار نفر جمعیت بیمه شده رایگان شهری کرمان خدمات می دهند و در نظر داریم خدمات روستایی و شهری را توسعه بدهیم.

وی بیان کرد: قریب به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلوین تومان برآوردهای تعهدات مالی روزانه بیمه سلامت  در سال ۱۴۰۰ است که بروز به مراکز درمانی، داروخانه‌ها و پزشکان پرداخت می شود و امیدواریم روند تخصیص اعتبار تا پایان سال جاری همین گونه ادامه داشته باشد.

جعفری تاکید کرد: تعهدات بیمه سلامت در طرح نسخه نویسی الکترونیکی نیز بروز است، هر چند پرداخت‌های بیمه در روزهای کرونایی بسیار افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از حدود سه سال قبل با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان با انتشار کلیپ، پوستر و غیره در راستای توانمندسازی و اصلاح سبک زندگی جامعه گام برداشته ایم.

مدیرعامل بیمه سلامت استان کرمان همچنین از آغاز عملیات اجرایی ساختمان‌های بیمه سلامت شهرستان‌های راور و بافت همزمان با سفر مدیرعامل بیمه سلامت کشور به استان کرمان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز گفت: بیمه سلامت حدود ۱۳ میلیارد تومان بدهی از سال قبل به بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه دارد و تقریبا همین مقدار نیز برای ۶ ماه اول سال طلبکار هستیم که با توجه به اینکه نظام درمان در جنوب کرمان به این درآمد وابسته است باید هر چه زودتر پرداخت شود.

اصغر مکارم افزود: هر چند با مشکلاتی در ارائه خدمات درمانی روبرو هستیم، اما با جایگزینی منابع سعی کردیم که مسائل را حل کنیم.

وی تصریح کرد: زیرساخت های طرح نسخه الکترونیک در جنوب کرمان ضعیف است، اما در بحث نسخه نویسی الکترونیک به نسبت بد کار نشده و تقاضا داریم برای برطرف شدن برخی مشکلات شیوه نسخه نویسی رفع نقص شود.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی بم نیز گفت: این دانشگاه در بحث نسخه الکترونیک پیشرو است، اما اگر امکان استفاده همه بیمه ها از یک درگاه مشترک وجود داشته باشد بهتر است.

مازیار اویسی افزود: اعتبارات تخصیص یافته بیمه سلامت را دریافت کرده ایم، اما در بحث ارزش افزوده بهداشت خانواده طلبکار هستیم.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

یک × 2 =