۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
تظاهرات ده‌ها هزار معترض اسرائیلی علیه نتانیاهو
تظاهرات ده‌ها هزار معترض اسرائیلی علیه نتانیاهو

تظاهرات ده‌ها هزار معترض اسرائیلی علیه نتانیاهو

ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را به نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ منطقه کاپلان تل‌آویو شامگاه یکشنبه شاهد حضور یکی از گسترده‌ترین تظاهرات علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود. خیابان‌های منتهی به منطقه کاپلان مملو از معترضانی […]


ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را به نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

تظاهرات ده‌ها هزار معترض اسرائیلی علیه نتانیاهو

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ منطقه کاپلان تل‌آویو شامگاه یکشنبه شاهد حضور یکی از گسترده‌ترین تظاهرات علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.

خیابان‌های منتهی به منطقه کاپلان مملو از معترضانی بود که علیه نتانیاهو شعار می‌دادند. تظاهرات گسترده دیگری نیز در شهرهای ایلات، قدس اشغالی و حیفا برگزار شده است.

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که قرار است امروز اعتصاب سراسری در سرزمین‌های اشغالی آغاز شود.

رئیس اتحادیه کارگری اسرائیل عصر یکشنبه از اعتصاب عمومی در بخش‌های کارگری و اقتصادی در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

انتشار خبر مرگ ۵ اسیر اسرائیلی در غزه، تنش‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و انتقادها علیه بنیامین نتانیاهو را به‌شدت افزایش داده است.

انجمن اسرای اسرائیلی و مفقودین، خانواده‌های این اسرا و تحلیلگران اسرائیلی، روز یکشنبه، بنیامین نتانیاهو را مسئول مرگ ۶ اسیر دیگر این رژیم صهیونیستی در نوار غزه دانستند و خواستار اعتصاب سراسری تا سرنگونی کابینه او شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که در راستای همراهی با فراخوان اعتصاب در این رژیم فرودگاه «بن گورین» از امروز صبح دوشنبه به‌صورت کامل تعطیل خواهد شد.

روزنامه اسرائیل هیوم خبر داد: این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که سندیکای کارگری رژیم صهیونیستی دوشنبه را اعتصاب سراسری اعلام کرد.

«بنی گانتس» رهبر حزب «اردوگاه دولت» و وزیر جنگ پیشین رژیم اسرائیل از شهرک‌نشینان اسرائیلی خواست که به این اعتصاب بپیوندند و گفت: زمان آن فرارسیده که کابینه شکست مطلق را تغییر دهیم.

گانتس گفت که نتانیاهو ترسیده و مردد است و به‌خاطر ملاحظات سیاسی، به‌جای نجات جان گروگان‌ها، فقط با زمان بازی می‌کند.

این در حالی است که وب سایت عبری والا خبر داد که احزاب شرکت‌کننده در اعتصاب امروز به شرح ذیل است: مهدکودک‌ها، مدارس، فرودگاه بن گوریون، وزارتخانه‌های دولتی، حمل و نقل عمومی، مراکز خرید بزرگ و رستوران‌ها.

رئیس «هیستادروت» (فدراسیون مشترک کارگری) در این زمینه گفت: توافق تبادل گروگان‌ها فقط به‌خاطر مسائل سیاسی هیچ‌گونه پیشرفتی ندارد.

از فردا اقتصاد در اسرائیل متوقف خواهد شد. ما به‌جای توافق تبادل با جنازه روبه‌رو می‌شویم لذا باید اقتدار حکومت را بازپس گیریم.

وی از شهروندان اسرائیلی و سازمان‌های این رژیم خواست که از امشب اعتراض و نافرمانی مدنی را شروع کنند این در حالی‌ست که منابع صهیونیستی خبر دادند که شهرداری اشکول نیز خبر داده است که به این اعتصاب پیوسته است.

«یائیر لاپید» رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی هم به‌شدت از تعلل کابینه این رژیم در دستیابی به توافقی برای آزادی اُسرا در غزه انتقاد کرد.

وی در سخنانی گفت: «پسران و دختران ما رها شده و در اسارت می‌میرند اما نتانیاهو مشغول نیرنگ‌بازی است».

این در حالی است که انجمن اسرای اسرائیلی و مفقودین، خانواده‌های این اسرا و تحلیلگران اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو را مسئول مرگ ۶ اسیر دیگر این رژیم صهیونیستی در نوار غزه دانستند و خواستار اعتصاب سراسری تا سرنگونی کابینه او شدند.

«اگر دولت بنیامین نتانیاهو با حماس بر سر تبادل اسرا توافق کرده بود، اکنون هر ۶ اسیر ما در قید حیات بودند». این را انجمن اسرا و مفقودین رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

این انجمن خطاب به نتانیاهو گفت که «بهانه‌تراشی بس است، زمان بازگشت اسرا فرارسیده است».

انجمن مذکور از هیستادروت و سران اقتصادی رژیم صهیونیستی خواست که به‌منظور تحت فشار قرار دادن نتانیاهو برای امضای فوری سند تبادل اسرا، از فردا دوشنبه اعتصاب و نافرمانی مدنی سراسری را در اراضی اشغالی کلید بزنند.

منبع: فارس
انتهای خبر/س


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

12 − 6 =