۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
خسارات هنگفت کمبود حامل‌های انرژی به تولید
خسارات هنگفت کمبود حامل‌های انرژی به تولید

خسارات هنگفت کمبود حامل‌های انرژی به تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در سال گذشته قطعی برق ۴۰ و امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان خسارت زده است. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» مهدی حسینی‌نژاد امروز ۱۲ مهرماه در نشست مشترک مجمع نمایندگان با مدیران شهرک‌های صنعتی استان کرمان اظهار کرد: […]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در سال گذشته قطعی برق ۴۰ و امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان خسارت زده است.

خسارات هنگفت کمبود حامل‌های انرژی به تولید

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» مهدی حسینی‌نژاد امروز ۱۲ مهرماه در نشست مشترک مجمع نمایندگان با مدیران شهرک‌های صنعتی استان کرمان اظهار کرد: ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن که باید به استان برگردد امسال در برنامه بودجه به حدود ۶ درصد رسیده است.

به گفته وی؛ اکنون واحدهای صنعتی و معدنی استان تقریبا ۱۰۰۰ مگاوات برق تولید می‌کنند و حدود ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات نیز برنامه‌ریزی برای تولید برق توسط واحدهای صنعتی و معدنی انجام شده است.

«برق تولیدی توسط بخش دولتی و خصوصی در استان حدود ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات است و مصرف استان حدود ۴۰۰۰ مگاوات است، بنابراین مازاد تولید هم داریم. اما در پیک مصرف، برق واحدهایی که خودشان نیز برق تولید می‌کنند، داده نمی‌شود». این بخشی از گلایه‌های حسینی‌نژاد در این نشست بود.

طبق اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، در سال گذشته قطعی برق ۴۰ هزار میلیارد و امسال ۵۰ هزار میلیارد به واحدهای تولیدی استان خسارت وارد کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: باید از یک درصد حق فروش معادن برای جبران خسارت آلایندگی استفاده کنیم اما با مشکل برگشت آن روبه‌رو هستیم در حالی که قانون می‌گوید باید این حق برگردد، اما برگشتی اتفاق نمی‌افتد.

حسینی‌نژاد گفت: ۹۰۰ میلیون لیتر سوخت برای واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی نیاز داریم که ۶۷۰ میلیون لیتر به کل استان اختصاص داده‌ شده، بنابراین ۲۳۰ میلیون لیتر کمبود سوخت داریم.

وی از مشکلات آبی واحدهای صنعتی و معدنی سخن به میان آورد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت تولید مس درآلو ۱۰۰ هزار تن در سال است و در سال گذشته آب مورد نیاز این کارخانه تأمین نشد، حدود ۲۵۰ میلیون دلار از بابت عدم تولید ضرر کردیم.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/ طهماسبی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

پنج × 5 =