همکاری حوزه های علمیه با آستان قدس رضوی برای اشتغالزایی/ لزوم تعریف جایگاههای شغلی در شان بانوان در جامعه

همکاری حوزه های علمیه با آستان قدس رضوی برای اشتغالزایی/ لزوم تعریف جایگاههای شغلی در شان بانوان در جامعه

سعید کاظمی گفت: از حوزه های علمیه می خواهیم که در این عرصه برای تعریف فرهنگ درست کار و جایگاه زنان در عرصه شغلی و حتی حضور در محیط کار بر اساس دین، فرهنگ عمومی و عرف جامعه کمک کننده باشند تا جایگاه واقعی کار توسط مراکز ترویج دینی تصحیح شود.

همکاری حوزه های علمیه با آستان قدس رضوی برای اشتغالزایی/ لزوم تعریف جایگاههای شغلی در شان بانوان در جامعه

به گزارش “اقطاع خبر “ اولین نشست تخصصی سه جانبه فی ما بین کانون های خدمت رضوی در کرمان ، کمیته امداد امام خمینی(ره)و مدیران مدارس حوزه های علمیه خواهران در مرکز حوزه های علمیه استان با محوریت کانون تخصصی اشتغال به سبک و سیره رضوی  در راستای تدوین زیست بوم اشتغال برگزار شد.

سعید کاظمی دبیر کانون های خدمت رضوی کرمان  هدف از برگزار این جلسه را ترویج روحیه کار بر مبنای تعریف واقعی واژه کار در دین اسلام و روایات امامین معصوم علی الخصوص امام رضا علیه السلام مطرح کرد و گفت: یکی از مصادیق اصلی که باید پیگیری بشود بحث اشتغال برای زنان بی سرپرست و یا سرپرست خانواده است .

وی ادامه داد: وضعیت اشتغال به شکل کلی در سطح جامعه قابل رویت است چه اینکه در بسیاری از مشاغلی که حق مسلم خانم ها است و آنها باید از این فرصت شغلی بیشترین بهره را ببرند، نادیده گرفته شده و در برخی مواقع مشاهده می شود که حتی آقایان و یا اتباع بیگانه در این مسند حضور دارند .

دبیرکانون های خدمت رضوی تاکید کرد: شغل های پیشنهادی به زنان در شان آنها نیست که باید در این عرصه طبقه بندی  وگفتمان سازی صورت گیرد ، زیرا فرهنگی که ما از آن به عنوان فرهنگ کار و اشتغال در جامعه  یاد می کنیم جایگاه اصلی خودش را ندارد .

وی با اشاره به این مطلب که جامعه  باید به سمت فرهنگ اصیل کار در مبانی اسلامی جاری و ساری باشد، گفت : در برخی از شغل های نه تنها مبانی اسلامی رعایت نشده است بلکه حتی هیچ شانیتی برای مشاغل نمی توان تعریف کرد حتی در شان خانم ها هم، حضور در این مشاغل نیست، اما متاسفانه جایگاه شغلی خانم ها در تعریف درست کار تبیین نشده است.

سعید کاظمی با بیان اینکه آسیب شناسی صورت گرفته است و مشکلات مشخص هستند، افزود: از حوزه های علمیه می خواهیم که در این عرصه برای تعریف فرهنگ درست کار و جایگاه زنان در عرصه شغلی و حتی حضور در محیط کار بر اساس دین، فرهنگ عمومی و عرف جامعه کمک کننده باشند تا جایگاه واقعی کار توسط مراکز ترویج دینی تصحیح شود.

دبیر کانون های خدمت رضوی تاکید کرد: ما در دو سال کرونا و حوادث سیل کمک های مردمی را تحت عنوان کمک های مومنانه دیده ایم اما اکنون سخن ما این است که آیا همین مردم وخیرین حاضرند کمک های خود را به سمت ایجاد شغل سوق دهند؟این کمک می تواند ، یدی ، صرف زمان، امتیازات بانکی و تسهیلاتی و یا خیلی از مباحث دیگر !

وی در پایان خاطر نشان کرد: آستان قدس در راستای تعریف و ترویج فرهنگ درست کار از دو بازوی کمیته امداد امام خمینی و حوزه های علمیه کمک می گیرد تا ایجاد شغل، تسهیلگری، گفتمان سازی با پشتیبانی نهادها، خیرین و کمک های مردمی را به سبک رضوی  رشد و اشاعه دهد.

انتهای پیام/ط۱
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *