گرازها خواب راحت را از کشاورزان رابری در شب های پاییزی ربوده است

گرازها خواب راحت را از کشاورزان رابری در شب های پاییزی ربوده است

کشاورزان منطقه هلیل رود از ترس حمله گرازها در مزارع خود بیرون نشین شدند.

گرازها خواب راحت را از کشاورزان رابری در شب های پاییزی ربوده است

به گزارش “اقطاع خبر”؛ هرساله کشاورزان و باغداران منطقه شهرستان رابرشاهد خسارت زیادی از حملات گرازها به مزارع و باغات خود می باشند و از این رو گلایه مندند اینگونه دسترنج و سرمایه کشاورزی و باغدارشان به باد میرود که مجبورند؛ بیرون نشین شوند.

مردم از هراس صدمه دیدن محصولات در برخورد با این حیوانات مجبورند دسته‌جمعی از منازل خارج شوند و در این شب های پاییزی بدون امنیت شب را به صبح کنند که خطرآفرین است، تکرار چنین حوادثی هزینه‌های زیادی را برای مردم در پی دارد و مسئولان باید هر چه زودتر فکری به حال این اوضاع کنند.

جمعیت گرازها آن‌قدر زیاد شده‌ که به‌صورت گله‌ای به روستاها، مزارع و باغ‌ها حمله می‌کنند و خسارت‌های فراوانی را به بار آورده‌اند.
یکی از اهالی این منطقه با بیان اینکه کل مزارع زعفران با هچوم گزارها از دست رفت گفت: با این وضعیت اقتصادی که تمام درآمد کشاورزان از همین مزارع و باغات خود تامین می شود گاه ثمره زندگی چندساله یک کشاورز که یک باغ است به‌سادگی براثر حمله حیوانات از بین می‌رود.

یکی از کشاورزان منطقه هلیل رود با بیان اینکه این حیوان بر اثر گرسنگی خسارت وارد می کند گفت: به دلیل وزن بالای حیوان و سرعت زیادش در زمان حرکت و ناتوانایی حیوان در حرکت گردن در صورت برخورد با انسان صدمات جبران‌ناپذیری می‌زند به همین دلیل به‌شدت با عدم احساس امنیت مواجه هستیم.

  •  

وی افزود: زندگی ما مختل شده از ترس این حیوان و خسارت‌های زیادی به مردم واردشده است اینتظار داریم خسارت جداگانه ای در این خصوص منظور شود و کمک هزینه حصارکشی داده شود.

کشاورز دیگر گفت: متاسفانه تاکنون اقدام موثر و کمکی که هزینه خسارت این حیوان کمتر شود؛ صورت نگرفته است درحالی بسیاری از مزارع و شاخ و برگ درختان برای تغذیه در باغ‌ها شکسته است.

  •  

انتهای پیام/

 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

هیچ لذتی در دنیا بالاتر از حفظ قرآن نیست

هیچ لذتی در دنیا بالاتر از حفظ قرآن نیست

بانوی موفق قرآنی شهرستان رابر گفت: هیچ لذت و شیرینی یا وابستگی و اُنسی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *