دارنده مدال نقره المپیاد سواد رسانهای با اشاره به اینکه بعد از انقلاب صنعتی مفهوم سواد رسانهای در غرب به وجود آمد، افزود: بعد از روی کار آمدن تلویزیون و ابزارآلات دیجیتال در جهت قانونمندشدن برنامههای تلویزیونی و برای جلوگیری از صدماتی که به مخاطبان وارد میشود مفهوم سواد رسانهای بوجود آمد.
این دانشآموز شهربابکی اظهار کرد: اطلاعیه المپیاد سواد رسانهای و ادبیات را در مدرسه دیدم، در آنها شرکت کردم و در المپیاد سواد رسانهای به مراحل بالاتر راه یافتم.
وی از فعالیتهای رسانهای و سیاسی خود گفت و بیان کرد: وقتی که میدیدم هم سن و سالانم از فضای رسانهای و جنگ نرم لطمه میخورند این دغدغه را داشتم که چطور میتوان منشأ این آسیب را گرفت و دیدن اطلاعیه المپیاد این جرقه را در ذهنم زد که این چیزی است که به دنبال آن هستم.
دارنده مدال نقره المپیاد سواد رسانهای یادآور شد: در مراحل اولیه امیدی برای کسب مدال نداشتم، چون کتاب سواد رسانهای درست به ما تدریس نشده بود، اما وقتی مرحله اول قبول شدم امید زیادی پیدا کردم، برای مرحله دوم منابع را خواندم، ارتباطاتی گرفتم و قبول شدم.
وی تصریح کرد: برای دوره طلایی و کسب مدال طلا مدیر مدرسه همیشه مشوق من بود، اما با اختلاف خیلی کم نسبت به طلا، مدال نقره را کسب کردم.
شهابالدینی افزود: المپیاد سواد رسانهای المپیاد سنگینی به لحاظ منبع نیست و بیشتر مسئله محور است و در ابتدا ضربهای به درسم وارد نکرد اما در مرحله آخر که منابع سنگین شد زیاد نمیتوانستم برای کنکور بخوانم.
وی با اشاره به اینکه برای شرکت در المپیاد سواد رسانهای خانواده و مدیر مدرسه از من حمایت کردند، افزود: مباحثی که برای المپیاد خواندم بیشتر علوم شناختی و روانشناسی و مرتبط با درسهایم بود و الان در روند تحصیلی کمکم میکند.
شهابالدینی اظهار کرد: تجربه نگاه ملی داشتن به آدم کمک میکند، با دمخور شدن با افرادی از استانها و فرهنگهای مختلف توانستم تجارب خوبی به دست آورم که قبل از ورود به دانشگاه و دوره دانشجویی میتواند کمکم کند.
وی خاطرنشان کرد: المپیادها در استان کرمان زیاد شناخته شده نیستند و به همین دلیل معلمان خیلی خوبی در این حوزه نداریم و این ضعف بزرگی است.
شهابالدینی تاکید کرد: مسئولان استان و شهرستان حمایت و این المپیادها را معرفی کنند خیلی میتوان از این فرصت استفاده کرد و در آینده دانشآموزان تاثیر گذاشت.
انتهای پیام/ شهربابک