۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
تولید قوی‌ترین گیربکس و دنده پراید در دل کویر
تولید قوی‌ترین گیربکس و دنده پراید در دل کویر

تولید قوی‌ترین گیربکس و دنده پراید در دل کویر

مدیر کارخانه قطعه‌سازی قوای محرکه کرمان خودرو گفت: با مواد اولیه کاملاً ایرانی روزانه ۲۰۰ ست دنده گیربکس پراید و ۱۵۰ عدد نوع نیسانی را تولید می‌کنیم. به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ کاروان راهیان پیشرفت بسیج رسانه کرمان در ایستگاه قطعه‌سازی قوای محرکه کرمان خودرو از سری کارنجات مستقر در […]


مدیر کارخانه قطعه‌سازی قوای محرکه کرمان خودرو گفت: با مواد اولیه کاملاً ایرانی روزانه ۲۰۰ ست دنده گیربکس پراید و ۱۵۰ عدد نوع نیسانی را تولید می‌کنیم.

تولید قوی‌ترین گیربکس و دنده پراید در دل کویر

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ کاروان راهیان پیشرفت بسیج رسانه کرمان در ایستگاه قطعه‌سازی قوای محرکه کرمان خودرو از سری کارنجات مستقر در ارگ جدید (منطقه ویژه اقتصادی) شهرستان بم از توابع شرقی استان کرمان توقف کرد. 

بسیج رسانه استان کرمان در مصاحبت با اصحاب رسانه طی اردویی دو روزه راهی شهرستان بم در کرمان شد تا از روند توسعه و پیشرفت این منطقه در عرصه خودروسازی گزارشاتی را برای رساندن به مردم کرمان و کاشت نهال امید در دل‌های جوانان تهیه و تدوین کند. 

همین امر سبب شد تا به کارخانه قطعه‌سازی قوای محرکه کرمان خودرو که در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم مسقر شده، وارد شویم تا از روند پیشرفت و تولید این مجموعه با خبر شویم.

محمد جزینی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» با اشاره به این امر که ما بهترین و محکم‌ترین گیربکس و شفت خودروی پراید را تولید می‌کنیم، عنوان کرد:  این مجموعه مواد اولیه و قطعات اصلی تولید گیربکس را از داخل کشور یعنی استان‌های اصفهان اراک و غیره تهیه می‌کند. 

وی ادامه داد: این واحد تولیدی به صورت سه شیفت و با تعداد ۱۲۰ نفر مشغول به کار هستند و البته ماهم مانند دیگر مجموعه‌ها در طرح‌های کاهشی واحد‌های تولیدی در مصرف برق قرار داریم اما با ژنراتور آن را حل کرده و اجازه کاهش تولید را نمی‌دهیم.


مدیر کارخانه قطعه‌سازی قوای محرکه  تاکید کرد: ما تولیدکننده دنده‌های گیربکس پراید و نیسان هستیم که البته برخی دنده‌های پژو را هم در این مجموعه تولید می‌کنیم در خصوص دنده پراید صفر تا صد تولید و مونتاژ با خود ماست. 

جزینی اذعان کرد:  برای بازار داخلی و کارخانجات پراید گیربکس و دنده را تولید می‌کنیم که روزانه ۲۰۰ ست دنده و برای نیسان تا ۱۵۰ عدد در روز به تولید می‌رسد. 

وی تاکید کرد: فقط سالن تولید فرز و تراش دنده با تیم پشتیبان ۲۰۰ کارگر دارد و البته طرح توسعه ساخت دنده‌های گیربکس تیبا را نیز در چشم‌انداز پیش روی خود داریم.
 

مدیر کارخانه قطعه‌سازی قوای محرکه به مراحل ساخت یک ست دنده و گیربکس اشاره کرد و گفت: اجزای گیربکس از چرخدنده‌ها و پوسته گیربکس،  شافت‌های ورودی و خروجی،  بیرینگ (یاتاقان)، نشت‌بند (کاسه نمد)  تشکیل شده است که شافت‌های این مجموعه از بهترین نوع ساخت و آلیاژ برخور دارند و همین امر سری گیربکس‌های پراید را از دیگر خودروهای داخلی متمایز کرده است. 


جزینی برای ما مراحل ساخت این نوع دنده و گیربکس را شرح داد و گفت: مراحل تولید و ساخت از چهار مرحله فرزکاری، تراش‌کاری، پرس‌کاری و ریخته‌گری تشکیل شده است و آخرین مرحله آن مونتاژ و آزمون‌های کنترل کیفیت است که شامل دو آزمون عملکردی و صوتی می‌شود.

 
وی در تشریح عملکرد هر کدام از مراحل عنوان کرد: در مرحله فرزکاری از آنجایی که شافت‌ها خام هستند، ابتدا عملیات صیقل‌دهی و فرزکاری توام انجام شده و بعد از کد‌زنی وارد مرحله تراشکاری، سوراخ‌کاری و ایجاد برش دقیق بین دنده‌ها و سطوح شافت آماده شده، دوباره وارد مرحله صیقل‌دهی و پرس می‌شوند. 

مدیر کاخانه قطعه‌سازی قوای محرکه ادامه داد: بعد از اتمام ساخت شافت‌ها و گرمادهی کافی جهت استحکام‌بخشی به فلز، به مرحله ریخته‌گری که برای تکمیل گیربکس و ساخت قطعات پیچیده‌تر وارد شده و در نهایت بعد از اتمام کار در دو آزمون صوت و عملکردی و بسته‌بندی وارد شده و روانه بازار کار می‌شوند. 


جزینی با بیان اینکه بیش از ۲۰  نوع دستگاه و ماشین‌آلات متفاوت در تولید گیربکس دخیل هستند،  تصریح کرد:  این مجموعه توان ساخت و مونتاژ گیربکس‌ خودروهای داخلی را دارد و این امر را از وجود سالنی با تمام تجهیزات ساخت و نیروهای متخصص می‌توان دریافت. 


بعد از اتمام توضیحات مدیر کارخانه قوای محرکه از خط تولید بازدید کردیم و از تولیدی که در داخل انجام می‌شود و کار دست جوانان متعهد و متخصص خودمان نیز هست، متحیر و متعجب شدیم اما جرقه امید و افتخار در دل‌مان زده شد و به چنین تلاش غرورآفرینی، افتخاری دوباره کردیم و از این مجموعه امیدآفرین قطعه‌ساز کرمانی ایرانی خداحافظی کردیم. 

انتهای خبر/ طهماسبی

 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*