۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » جیرفت
حجاب دارای ماهیت فرهنگی و سیاسی است
حجاب دارای ماهیت فرهنگی و سیاسی است

حجاب دارای ماهیت فرهنگی و سیاسی است

معاون امور بانوان ستاد نماز جمعه جیرفت گفت: حجاب امروزه به‌عنوان امری اجتماعی مطرح شده که دارای ماهیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» شفیقه شفیعی به ماهیت حجاب اشاره و عنوان کرد: در جوامع گذشته و از جمله جامعه اسلامی در صدر اسلام، انتخاب رنگ و نوع […]



معاون امور بانوان ستاد نماز جمعه جیرفت گفت: حجاب امروزه به‌عنوان امری اجتماعی مطرح شده که دارای ماهیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

حجاب دارای ماهیت فرهنگی و سیاسی است

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» شفیقه شفیعی به ماهیت حجاب اشاره و عنوان کرد: در جوامع گذشته و از جمله جامعه اسلامی در صدر اسلام، انتخاب رنگ و نوع پوشش تابع تمایلات شخصی و تاثیرات متقابل زنان طایفه و منطقه بر یکدیگر بود و به دلیل محدودیت ارتباطات انتقال انواع پوشش و گزاره‌های فرهنگی امر شایعی نبود. 

 
وی افزود: در روزگاران گذشته تبعات فرهنگی و آموزه‌های دینی مانع تقلید نوع پوشش از بیگانگان می‌شد و همین عوامل حجاب را به موضوعی فردی و شخصی تبدیل کرده بود. 
 
همسر سردار شهید امان‌الله غلامحسین‌پور بیان کرد: امروزه حجاب به‌عنوان امری اجتماعی مطرح است که حداقل دارای ماهیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.
 
شفیعی تصریح کرد: ماهیت اقتصادی حجاب و پوشش را می‌توان در رابطه تبدیل زن به موضوعی جنسی با منافع شرکت‌های بزرگ نساجی، لوازم آرایشی، صنعت فیلم، مؤسسات زیبایی و جراحی و… به موضوع مشاهده کرد.
 
وی تأکید کرد: ماهیت فرهنگی حجاب در ریشه یافتن آن در اصولی چون فردگرایی، نسبی‌گرایی، آزادی، لذت‌طلبی، و… است که استفاده قدرت‌های بزرگ از آن برای فشار غیرمستقیم بر دولت‌ها و ملت‌های مستقل قابل ملاحظه است. 
 
معاون امور بانوان ستاد نماز جمعه جیرفت اذعان کرد: ماهیت سیاسی حجاب از دو بُعد قابل طرح است، بُعد اول در تبدیل حجاب به نماد زنان مسلمان ظلم‌ستیز در کشور‌های غربی که تأثیر آنان تا آن‌جا پیش رفت که برخی از کشور‌ها همچون فرانسه را مجبور به عکس‌العمل در قالب تقنین علیه حجاب کند.
 
شفیعی عنوان کرد: بُعد دوم، استفاده برخی از افراد بدحجاب در داخل کشور از این پدیده به‌عنوان نماد اعتراضات سیاسی به نهاد حاکمیت است، اما در کنار این دو بُعد نکته مهم‌تر چگونگی استفاده از حجاب در راستای منافع سیاسی یک نظام علیه نظام دیگر است.
 
وی اظهار کرد: یکی از مفاهیم جدید ادبیات علم سیاست، مفهموم براندازی نرم است، براندازی نرم که در مقابل براندازی سخت یا به‌ زور و خشونت قرار دارد، ممکن است به دو صورت محقق شود، اول نافرمانی مدنی به معنای مقاومت صلح‌آمیز در برابر قانون یا سرپیچی در انجام وظیفه در وضعیتی که فرد حس کند پیروی از قانون و انجام وظیفه ممکن است پیامدی داشته باشد، لذا به فطور پیش می‌آید که فرد به مخالفت با حکومت نسبت به نقض بعضی قوانین و زیر پا گذاشتن هنجارهای مورد احترام حکومت اقدام کند. 
 
نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت مطرح کرد: دومین بُعد بحث استقاله که به معنای عدم قبول ارزش‌ها، اهداف و ارکان نظام و اعتقاد به تغییر نظام حکومتی و ارکان آن با استفاده از ابزارهای حقوقی و قانونی است و با دقت در انواع براندازی نرم مشخص می‌شود. 
 
شفیعی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های براندازی نظام اسلامی که در گذشته مطرح نبوده، استفاده از پدیده بدحجابی است که نمونه استفاده از این پدیده در تضعیف و مقدمه‌سازی جهت براندازی را می‌توان در طراحی اروپائیان برای فتح اندلُس پس از ناامیدی از برتری نظامی مستقیم بر آن مشاهده کرد.

منبع: دقیانوس

انتهای خبر / فلاح 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*