بانویی که به تازگی از سفر عتبات برگشته بود گفت: در سفر اخیر ما در یکی از هتلهای شهر نجف، ضعف مدیریتی مسئول کرمانی هتل به شدت مشهود بود و بینظمی در توزیع غذا، تقسیمبندی اتاقها و عدم پاسخگویی مناسب مسئولان هتل باعث نارضایتی زائران شده بود.
یکی دیگر از زائران که مردی با موهای جوگندمی و حدودا ۶۰ ساله بود به همراه خانواده خود به این سفر معنوی رفته بود؛ وی ضمن تشکر از مدیریت مسئول هتل در کربلا و کاظمین از بی نظمیهای هتل در نجف شاکی بود و توضیح داد: به نظر میرسد سازمان حج و زیارت براساس ظرفیت هتلها زائر اعزام نمیکند و همین عدم تناسب باعث نارضایتی برخی زائران میشود.
وی همچنین از سیستم حمل و نقل و جابه جایی مسافران بهخاطر خرابی اتوبوس و معطلی زائران شکایت داشت.
در ادامه برای بررسی بیشتر نارضایتیهای زائران با مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حج و زیارت استان کرمان گفتگو کردم.
اصغر بنیاسدی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری«اقطاع خبر»؛ گفت: دو شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی استان کرمان و شرکت جنوبشرق به عنوان شرکت مجری در عراق فعالیت میکنند و پرواز چارتر کردهاند و زائران میتوانند از طریق ۱۲۰ دفتر زیارتی که در استان فعال هستند، ثبت نام کرده و به شرکتهای مجری برای ادامه روند کار مراجعه کنند.
مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه مدیر کاروان باید از حج و زیارت باشد و یا مداح و روحانی کاروان باید تحت نظارت دفتر نمایندگی بعثه مقام معم رهبری در استان باشند، عنوان کرد: شرکتهای مجری مدیر کاروان را انتخاب و سپس ثبتنام زائران را انجام میدهند.
وی ادامه داد: زائران به مدت یکهفته به عراق اعزام میشوند که یک پرواز توسط شرکت جنوبشرق با هواپیمایی زاگرس انجام میشود و زائران از کرمان به فرودگاه نجف میروند و دو شب در نجفاشرف و پنج شب در کربلا معلی در هتلهای از پیش تعیین شده اقامت دارند و پرواز دیگر توسط شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی استان کرمان توسط هواپیمایی ماهان صورت میگیرد که به مقصد بغداد است و زائران سه شب در کربلا، سه شب در نجف اشرف و یک شب در کاظمین اقامت دارند.
بنیاسدی تأکید کرد: اگر زائری از نحوه خدمات این دو شرکت مجری ما در ایران و عراق شکایت داشته باشد و ناراضی باشد و چنانچه به ازای مبلغی که زائر پرداخت کرده است، به همان اندازه خدمات ارائه نشده باشد؛ زائر به ما مراجعه کند، نامهای را به شرکت مجری ارسال خواهیم کرد و چنانچه شرکت مجری رضایت زائر را جلب کند، مسئله تمام خواهد شد.
مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حج و زیارت استان کرمان افزود: اگر زائر ناراضی ماند و شرکت مجری نتوانست رضایت زائر را جلب کند، زائر میتواند از طریق معاونت بازرسی سازمان صمت استان، اداره کل تعزیرات حکومتی استان و دادگستری کل استان نسبت به شکایت اقدام کند.
وی با اشاره به گزارشی که یکی از مدیران کاروانهای زیارتی به سازمان حج و زیارت تقدیم کرده است توضیح داد: برخی از مواردی که باعث نارضایتی زائران شده بود در گزارش مدیر کاروان به سازمان ارائه شده و برنامهریزیها جهت جلوگیری از تکرار چنین رخ دادهایی در حال انجام است.
انتهای خبر/م
منبع:آرمان