بازی تخریب و ادعا در پارک ملی خبر؛ طبیعت در برزخ گردشگری و حفاظت

اقطاع خبر: اخیراً، گزارش‌های متفاوتی درباره وضعیت پارک ملی خبر منتشر شده که ابهاماتی را در میان علاقه‌مندان به محیط زیست و حفاظت از طبیعت ایجاد کرده است. از یک سو، گزارش‌هایی مبنی بر تخریب درختان کهن‌سال و 100 ساله بنه و بادام کوهی در این پارک برای فنس‌کشی طرح گردشگری یک شرکت خصوصی ارائه شده است. بر اساس این ادعاها، ده‌ها درخت در “پارک ملی خبر” قطع شده و دست‌اندرکاران طرح متهم به نقض قوانین حفاظتی هستند، چرا که هرگونه عملیات اجرایی در پارک‌های ملی بدون نظارت دقیق و جلوگیری از تخریب زیستگاه ممنوع است.

از سوی دیگر، تکذیبیه‌ای از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان منتشر شده که این ادعاها را رد کرده و تاکید می‌کند که فنس‌کشی طرح گردشگری در چهارچوب قراردادهای مورد نظر و با کمترین تخریب ممکن انجام شده و هیچ یک از درختان قطع نشده است. همچنین بیان می‌کند که در مناطقی که پیش از این به دلیل آتش‌سوزی آسیب دیده بودند، این اداره اقدام به بذرپاشی و نهال‌کاری با گونه‌های بومی منطقه نموده است.

این موقعیت نمایانگر تضاد بین ادعاهای اخیر مربوط به تخریب محیط زیستی و تلاش‌های ادعا شده‌ی نهادهای رسمی برای حفاظت و بهبود شرایط پارک ملی خبر است و اهمیت دقت و پیگیری قضایی را در بررسی صحت ادعاها برجسته می‌سازد تا از آسیب بیشتر به طبیعت و فرهنگ حفاظت محیط زیستی جلوگیری شود.

یاسر علیپور اشرفی

@ir_aqtakhabar

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

کمک یک میلیارد ریالی خیرین در گلریزان بافت

کمک یک میلیارد ریالی خیرین در گلریزان بافت

رئیس دادگستری شهرستان بافت از کمک خیرین در جشن گلریزان ستاد دیه این شهرستان خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *