راهبرد جهادی؛ شهری بدون چاله و چوله

اقطاع خبر: در دل کوچه‌های شهری که باید مکانی امن برای رفت و آمد و بازی کودکانمان باشد، چاله‌ چوله‌های فراوانی به چشم می‌خورد که خواسته‌ای مشترک بین شهروندان برای رفع آن شکل گرفته است. از سوی دیگر، این مشکل ریشه‌دار شهری نمادی از فرصت‌های نادیده گرفته شده برای کیفیت بخشی به زندگی شهری در نظر گرفته می‌شود. شهروندان با آغوش باز آماده‌اند تا به صورت خودیاری در این پروژه مشارکت داشته باشند، اما تاکنون پاسخ روشنی از سوی مسئولین دریافت نکرده‌اند.

این موضوع بیانگر نیاز به رویکردی جهادی در نظام مدیریت شهری است، جایی که اهمیت نیازهای اولیه و ضروری شهروندان به طور جدی درک شده و در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد. رئیس شورا، نماینده‌ی امیدها و انتظارات مردم، قول‌هایی در این زمینه داده است. امیدواریم که این قول‌ها به زودی عملی شده و شاهد پر شدن چاله‌های کوچه‌ها با آسفالتی دوام‌دار و نه فقط به صورت موقتی با آسفالت نامرغوب و مرمت های غیراصولی باشیم.

در نهایت، تحقق یک شهر بدون چاله و چوله نه تنها به تامین احساس امنیت و آرامش برای شهروندان کمک می‌کند بلکه گامی بزرگ در مسیر توسعه‌ی پایدار و افزایش کیفیت زندگی شهری نیز محسوب می‌شود. این مسیر تنها با همراهی، همدلی و مشارکت فعال همه‌ی افراد جامعه امکان‌پذیر است.

یاسر علیپور اشرفی

@ir_aqtakhabar

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

پرونده جانبازان حادثه تروریستی کرمان به‌زودی تمام می‌شود

پرونده جانبازان حادثه تروریستی کرمان به‌زودی تمام می‌شود

مدیرکل حقوقی بنیاد شهید کشور در خصوص پرونده شهدا و جانبازان حادثه تروریستی کرمان گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *