آغاز برداشت گیاهان دارویی در جنوب کرمان

آغاز برداشت گیاهان دارویی در جنوب کرمان

رضا سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز بهره برداری و برداشت گیاهان دارویی مراتع جنوب کرمان خبر داد.

آغاز برداشت گیاهان دارویی در جنوب کرمان

به گزارش ؛راه ارمان؛  رضا سنجری گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی نسبی در سال‌جاری امکان برداشت گیاهان دارویی با صدور مجوز و نظارت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان امکان پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تهیه و احاله طرحهای تلفیقی مرتعداری اقتصادی کردن مراتع می باشد افزود: اولویت دریافت مجوز برداشت با دامداران، عشایر، صاحبان پروانه چرا و فارغ التحصیلان منابع طبیعی و کشاورزی است.
 
سنجری با بیان این مطلب که منطقه جنوب کرمان یکی از مناسبترین رویشگاه های گیاهان دارویی و محصولات فرعی جنگلی و مرتعی شامل آنغوزه، آویشن، وشاء، بنه، بادام کوهی، زیره، آلاله و بابونه می باشد، خاطر نشان کرد: با مدیریت صحیح، این مراتع می تواند منبع درآمد خوبی برای منابع طبیعی نشینان باشد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، از آمادگی مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برای حمایت از متقاضیان خبر داد و گفت: متقاضیان با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها درخواست خود را ثبت و ارائه دهند.
 
وی در پایان خاطرنشان ڪرد: مردم طبیعت‌ دوست می‌توانند در تماس با “شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ ڪد امداد جنگل و مرتع اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب ڪرمان” گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی ڪنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ تاج الدینی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *