اختصاص تسهیلات ویژه در اجرای طرح ملی نهضت اشتغال آفرینی شهید سلیمانی در رابر

اختصاص تسهیلات ویژه در اجرای طرح ملی نهضت اشتغال آفرینی شهید سلیمانی در رابر

اجرای طرح ملی نهضت اشتغال آفرینی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که به صورت آزمایشی در شهرستانهای رابر، بافت و ارزوئیه آغاز شد و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به منظور توسعه مشاغل خانگی در این سه شهرستان اختصاص یافت.

اختصاص تسهیلات ویژه در اجرای طرح ملی نهضت اشتغال آفرینی شهید سلیمانی در رابر

به گزارش اقطاع خبر؛ طرح ملی نهضت اشتغال آفرینی شهید سلیمانی همراه با افتتاح بازارچه صنایع دستی و کسب وکار کارآفرینان رابر باحضور مسئولان کشوری، استانی و و شهرستانی بعنوان یک طرح پایلوت کشوری درشهرستان های بافت رابر وارزوئیه آغاز شد.
رامین اسدی مدیر اجرایی پروژه های سرمایه گذاری وزارت کار، رحیمی مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، قوامی دستیار معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان در اجرای طرح ملی نهضت اشتغال آفرینی شهید سلیمانی باهدف توسعه زیرساخت های اشتغال پایدار و کارآفرینی حضور داشتند.
رامین اسدی مدیر اجرایی پروژه های سرمایه گذاری در برنامه های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با تشریح فرآیند اجرای زیست بوم اشتغال گفت : مشارکت فعال دستگاههای متولی صدور مجوز در این خصوص می تواند در موفقیت طرح نهضت ملی اشتغال آفرینی بسیار مؤثر واقع شود.
صمداله محمدی نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر وارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه نرخ بیکاری شهرستان رابر ۱۰و نیم درصد است و مهاجرت بی رویه از سه شهرستان به مرکز استان واستان های همجوار به دلیل بیکاری صورت می گیرد جلسات مختلفی در وزارت کار برگزار و نهایتاَ برای اجرای طرح ملی اشتغال آفرینی درسه شهرستان اقدام و این سه شهرستان بعنوان پایلوت کشوری اشتغال آفرینی به یاد سرداردلها معرفی شدند.
محمدی افزود: تیم کارشناسی وزارت براساس آمایش سرزمینی و با آمادگی کامل در شهرستان ها حضورپیداکرده که در ایجاد اشتغال مسئولین در کنار مردم باشند.
وی تصریح کرد: یکی از راهکارهایی اساسی در مسیر اشتغالزایی تعامل دستگاههای اجرایی و مردم است و نقش آفرینی دستگاههای اجرایی بسیار مهم که تسریع در صدور مجوز انجام شود .
وی ادامه داد: مردم این شهرستانها خصوصا جوانان خلاقیت های کم نظیری دارند که می تواند در ایجاد اشتغال خرد بسیار تأثیرگذار باشد.
محمدی گفت: کارآفرینان وجویندگان شغل درحال حاضر می توانند براساس تبصره ۱۶و۱۸ از تسهیلات اشتغال آفرینی استفاده و باتوجه به اینکه این سه شهرستان بعنوان پایلوت اشتغال آفرینی معرفی شده تسهیلات ویژه ای هم وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: به زودی در هر شهرستان یک کارگروه اشتغال شکل می گیرد و نظارت جدی هر سه ماه یکبار مدیران کشوری در منطقه حضور می یابند و جمع‌بندی و از فکر و ایده آنها هم استفاده می‌کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام‌جمعه رابر در این مراسم گفت: امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: بالندگی کامل وکمال حقیقی جامعه برسه محور”تفقه در دین”، “پایداری واستقامت درسختی ومشکلات”و “تقدیر معیشت” است.
وی افزود؛ خداوند متعال درقران کریم برای تقدیر معیشت دو شاخصه عدم خوف و تقدیرمعیشت را بیان می کند که این تقدیرمعیشت آسایش و آرامش جامعه را خلق می کند افزود: آسایش و آرامش خانواده ها در گرو تقدیر معیشت است.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه تقدیرمعیشت یک نوع حیات طیبه است، گفت: حیات طیبه ای که برای زندگی های ما قناعت را خلق می کند، مسئولین اجرایی وظیفه دارند تمام تلاش خود را برای معیشت مردم انجام دهند.
وی افزود: آنچه تقدیر معیشت شیطانی راخلق می کند بیکاری، بخل و حسادت است که همه مدیران جامعه ما برای تقدیرمعیشت وظیفه دارند تمام تلاش خود را ملزم به این کنند که تقدیرمعیشت الهی که سعادت جامعه را درپی دارد خلق کنند.
علیدادی سلیمانی گفت: زادگاه شهید سلیمانی در راستای منویات امام محمدباقر(ع) در سختی و مشکلات کرونا قریب ۶میلیارد بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان ازاین بیماری منحوس توزیع کرده است.
امام جمعه رابر بابیان اینکه خواسته جوانان ستاد نماز جمعه شهر رابر راه اندازی مرکز نیکوکاری اشتغالزا در مسجد مصلی حضرت زهرا(س) بوده گفت: مرکز نیکوکاری که دغدغه معیشت واشتغال مردم شهرستان را داشته باشد خواسته مسئولان شهرستان است اما متاسفانه منابع دراختیار این شهرستان قرارندادند.
وی ادامه داد: اگرجوانی بخواهد صندوق کارآفرینی واشتغال خانگی در زادگاه سردار دلها راه اندازی کند منابع برای او تعریف نشده و اولین دغدغه ما در تقدیر معیشت قراردادن تسهیلات مناسب برای جوانانی که خود طراح تفقه و میزبان تفقه در دین هستند، است.
وی از مسیولان خواستار شد: مشکل تسهیلات برای شهرستانهای رابر، بافت و ارزوئیه را برای برطرف کردن اشتغال جوانان و تقدیر معیشت آنها را خصوصا در شرایط حساس جنگ اقتصادی مدنظر قرار دهند و از هر فرصتی برای تقدیرمعیشت استفاده کنند و نسبت به اعطای
تسهیلات توجه خاصی به زادگاه سرداردلها صورت گیرد تا عدم تسهیلات مانع رغبت جوانان ما که رغبت به اشتغال دارند؛ نشود.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بابیان اینکه قریب به ۵۰۰نفر در دفتر امام جمعه این شهر برای اشتغال خانگی نامنویسی کردند گفت: یا تسهیلات نیست یا کم هست که این معضل باید برطرف شود.

گفتنی است؛ اجرای طرح ملی نهضت اشتغال آفرینی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که به صورت آزمایشی در شهرستانهای رابر، بافت و ارزوئیه آغاز شد ۱۵ میلیارد تومان به منظور توسعه مشاغل خانگی در این سه شهرستان اختصاص یافت.
انتهای پیام

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

هیچ لذتی در دنیا بالاتر از حفظ قرآن نیست

هیچ لذتی در دنیا بالاتر از حفظ قرآن نیست

بانوی موفق قرآنی شهرستان رابر گفت: هیچ لذت و شیرینی یا وابستگی و اُنسی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *