اخذ هزینه نگهداری با مخابرات، خرید کابل با شهروندان

اخذ هزینه نگهداری با مخابرات، خرید کابل با شهروندان

علیرغم اینکه طبق اعلام مخابرات از مهرماه هزینه اضافه تری به عنوان حداقل هزینه نگهداری بر روی قبوض تلفن ثابت مشترکان درج شده است؛ اما بازهم شاهد افزایش سرعت جایگزینی کابلهای مخابراتی مسروقه در سطح شهر نیستیم

اخذ هزینه نگهداری با مخابرات، خرید کابل با شهروندان

به گزارش “اقطاع خبر ” از هفته گذشته بسیاری از مخاطبان این پایگاه خبری  با ” اقطاع خبر” تماس حاصل کرده و از دزدیده شدن سیم های تلفن خود خبر دادند، برخی هم افزایش ناگهانی ۱۵ تا ۱۸ هزار تومانی تعرفه تلفن ثابت در بازه زمانی شهریور تا مهر  را عنوان کرده و خواستار پیگیری خبرنگار ما از این موضوع شده اند.

محمد طهماسبی یکی از شهروندان کرمانی در گفتگو با “اقطاع خبر” عنوان کرد: چندروز قبل هنگام غروب متوجه شدم که مامور مخابرات با لباس و تجهیزات مخابرات در جعبه تقسیم کابل های خطوط تلفن در حال انجام کاری است، نزدیک که شدیم در پاسخ به ما با قاطعیت گفت؛ در حال نصب یک خط تلفن جدید برای یکی از همسایگان هستیم.

وی ادامه داد: برای ما که تا به حال تجربه دزدی به این وضوح را نداشتیم تعجب آور نبود پس به مسیر خود ادامه دادم تا به منزل رسیدم هنگامی که واردمنزل شدم فرزندان از قطع شدن خطوط اینترنت اطلاع دادند، به کوچه برگشتم تا از مامور مخابرات علت را بپرسم که متوجه شدم ۸ رشته سیم تلفن از ۸ همسایه در یک کوچه به غارت رفته است.

طهماسبی اظهار کرد: روز بعد به مخابرات محل مراجعه کردیم که در پاسخ درخواست ما برای نصب کابل های تلفن؛ گفتند خودتان بخرید تا برایتان نصب کنیم.

وی تاکید کرد: حتی با سامانه رفع خرابی تلفن ثابت ۲۰۱۱۷ نیز تماس گرفتیم که بعد از اعلام موقعیت عنوان شد که نگران نباشید ما، در حال بازسازی سیم های این منطقه هستیم.

یکی دیگر از مخاطبان در تماس تلفنی عنوان کرد : بارها کابل های مخابراتی محدوده منزل ما به یغما رفته است که ۲ بار خودمان سیم خریده و مخابرات برای نصب مراجعه کرده است.

جالب ترین نکته در این اتفاقات صدور قبض هایی است که اصلا هیچ مبنایی ندارد به طور مثال یکی از افرادی که سه ماه است، تلفن ثابت آنها به علت دزدیده شدن سیم ها عملا قطع است، قبضی را دریافت کرده است که در آن ۴۰۰ هزار ریال هزینه مکالمه برای آنها به ثبت رسیده است .

گرچه پیگیری های ما در خصوص دزدیده شدن سیم های تلفن و بی خیالی که ادارات مخابرات در نصب دوباره آنها طی می کنند ادامه دارد اما موضوعی که مردم را بسیار نگران کرده بود، افزایش یکبار فیش های تلفن ثابت، درست در ۵۰ روزه گذشته بوده است که حتی در منازلی که فقط از تلفن برای خطوط اینترنت استفاده کرده اند و هیچ مکالمه ای نداشته اند، ۱۸ هزار تومان افزایش نرخ ثبت شده است.

 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به برخی گلایه های مطرح شده در خصوص افزایش هزینه مکالمه تلفن های ثابت گفت: آن چه به عنوان افزایش هزینه مشاهده می شود، اخذ حداقل هزینه نگهداری بر اساس دستورالعمل هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی برطبق مصوبه ستاد تنظیم بازار بوده و هیچ گونه افزایش تعرفه ای در تلفن ثابت رخ نداده است.

علیرغم اینکه طبق اعلام مخابرات از مهرماه هزینه اضافه تری به عنوان حداقل هزینه نگهداری بر روی قبوض تلفن ثابت مشترکان درج شده است؛ اما بازهم شاهد افزایش سرعت جایگزینی کابلهای مخابراتی مسروقه در سطح شهر نیستیم که این امر نارضایتی شهروندان کرمانی را به دنبال داشته است.

 
با این وجود پیگیری های خبرنگار ما منوط به افزایش قیمت ها و علت سرقت کابل ها در بی خیالی ادارات مخابرات و تحمیل خرید بر عهده مردم ادامه دارد…

انتهای پیام/ طهماسبی
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *