ارائه خدمات صلواتی بیش۲۰۰ از موکب به زائران/ فعالیت مترجمان زبان عربی و انگلیسی برای زائران غیر ایرانی

ارائه خدمات صلواتی بیش از ۲۰۰ موکب به زائران/ فعالیت مترجمان زبان عربی و انگلیسی برای زائران غیر ایرانی

محمدرضا حسنی سعدی مدیر گلزار شهدا کرمان با اشاره به اینکه امسال تمرکز و اولویت برنامه ها در گلزار شهداست، گفت: تاکنون بیش از دویست موکب از سراسر کشور برای حضور در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم جهت ارائه خدمات صلواتی به زائران، ثبت نام کرده اند.

ارائه خدمات صلواتی بیش از ۲۰۰ موکب به زائران/ فعالیت مترجمان زبان عربی و انگلیسی برای زائران غیر ایرانی

سردار محمدرضا حسنی سعدی در گفتگو با اقطاع خبر؛ با تأکید بر اینکه مراسمات گلزار شهدا در سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مردمی است، گفت: تاکنون بیش از دویست موکب از سراسر کشور برای حضور در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم جهت ارائه خدمات صلواتی به زائران، ثبت نام کرده اند.

مدیر گلزار شهدای کرمان با اشاره به اینکه امسال تمرکز و اولویت برنامه ها در گلزار شهداست، عنوان کرد: برنامه ها در گلزار در سه نوبت صبح ها ساعت ۹ تا ۱۱، عصرها ۱۵ تا ۱۷، و شب ها بعد از اقامه نماز مغرب و عشا تا ساعت ده برگزار می شود.

وی اظهار کرد: برنامه های گلزار شهدای کرمان از هشتم تا هفدهم دی ماه است و شامل قرائت قرآن، اجرای سرود زنده، مقاله و دکلمه خوانی فرزندان شهدا، سخنرانی، مداحی، پرده خوانی است.

سردار حسنی سعدی افزود: سخنرانان دعوت شده حجت الاسلام برادران، حجت الاسلام غیاثی، حجت الاسلام مهدی طائب، حجت الاسلام سید حسین آقا میری، حجت الاسلام ماندگاری، حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام تهرانی، حجت الاسلام سرلک و مداحان آقایان عسگری، نظری و رضایی، پویانفر، رسولی و رمضانی در این ایام حضور دارند.

مدیر گلزار شهدای کرمان تصریح کرد: لحظه شهادت حاج قاسم برنامه مداحی حاج مهدی رسولی و سخنرانی را خواهیم داشت که این برنامه زنده از شبکه یک پخش می شود و همچنین برگزاری دعای کمیل با مداحی حاج صادق آهنگران پنجشنبه و برگزاری دعای ندبه نیز از دیگر برنامه های مد نظر است.

وی با بیان اینکه برای زائران غیر بومی و غیر ایرانی مترجم زبان عربی و انگلیسی داریم، بیان کرد: ورود زائران با این شرایط را به ما اطلاع می دهند و مترجم در اختیار زائران قرار خواهیم داد.

سردار حسنی سعدی خاطر نشان کرد: در سه ماه گذشته توریست هایی از ایتالیا، استرالیا، جمهوری چک، آلمان، مالزی و پاکستان زائر داشته ایم.

انتهای پیام/م
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون ۲ هزار اثر به دبیرخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *