ارتباط صنعت و دانشگاه حلقه گمشده زیست‌بوم علم و فناوری

ارتباط صنعت و دانشگاه حلقه گمشده زیست‌بوم علم و فناوری

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری می‌تواند تکامل کننده حلقه مفقوده زیست‌بوم فناوری و رشد اقتصادی همراه با علم در کشور باشد.

ارتباط صنعت و دانشگاه حلقه گمشده زیست‌بوم علم و فناوری

رضا خواجه حسنی در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی اقطاع خبر، گفت: متاسفانه در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه وضعیت مناسبی نداریم و این تفاهم‌نامه زمینه را برای ارتباط تنگاتنگ هسته‌های علمی، واحدهای فناور و مجموعه‌هایی که در دانشگاه می‌توانند به‌عنوان حل‌کننده مسئله وارد حوزه فناوری استان شوند، فراهم می‌کند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان داد: انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین دانشگاه، مدلی تحت عنوان شهرک صنعتی مردم پایه و بسیج علمی می‌تواند تکامل کننده حلقه مفقوده زیست‌بوم فناوری و رشد اقتصادی همراه با علم در کشور باشد.

وی افزود: هدایت تخصصی سرمایه انسانی، توانمندسازی نیروی انسانی در جریان علم و فناوری انقلاب اسلامی، ارتقاء بهره‌وری حداکثری سرمایه انسانی متخصص در راستای حل مسائل و نیازهای فناورانه حال و آینده نظام اسلامی، تشکیل هسته‌‎های رشد به منظور انجام پروژه‌های رشدی و ایجاد بستر جهت ورود ظرفیت‌های دانشگاهی در عرصه تحقیقات صنعتی بر اساس اولویت‌های علم و فناوری استان از مفاد این تفاهم نامه است.

خواجه حسنی تاکید کرد: این تفاهم‌نامه فی‌مابین دانشگاه، شهرک و سازمان بسیج علمی و توسعه زیرساخت نوآوری و ایجاد شبکه ارتباطی با نهادهای علمی تاثیر گذار منطقه‌ای، مطابق با اولویت‌ها و سیاست‌های طرفین منعقد شده است تا راه ارتقاء اقتصادی در سایه علم را طی کند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان گفت: با توجه به اینکه حلقه مفقوده کشور در مباحث علمی عدم توجه به صنایع پایین دستی و زود بازده است  و عملا واحدهای تولیدی کشور بر اساس علم نخبگانی دانشگاه‌ها فعالیت نداشته‌اند همین امر سبب شده است که علم و صنعت با هم بیگانه باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به علت بیگانگی مراکز علمی و صنعتی بایکدیگر سعی کردیم که تفاهم‌نامه‌ای را در راستای اجرای مدل آموزشی در دانشگاه و مدل تجربی در واحدهای صنعتی شکل دهیم که  حلقه مفقوده علم و صنعت را با یکدیگر پیوند بزنیم.

انتهای خبر / طهماسبی

 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *