از اجرای بزرگ‌ ترین محور «نور و رنگ» تا بازسازی شهربازی بعد از ۳۳ سال

از اجرای بزرگ‌ ترین محور «نور و رنگ» تا بازسازی شهربازی بعد از ۳۳ سال


به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر»، محمود ایرانمنش معاون خدمات شهری شهرداری کرمان ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز تولید گل و گیاه شهرداری گفت: همه درخت‌ها مثمر هستند، هیچ درختی غیر مثمر نیست یکی میوه و دیگری سایه می‌دهد. 

بزرگترین مجموعه تولید گل و گیاه جنوب شرق در کرمان

ایرانمنش تاکید کرد:در این مجموعه تعداد زیادی از درختان میوه مانند انگور، زیتون، عناب و … پرورش داده و در برخی از نقاط شهر کاشت خواهند شد و اینجا یک مجموعه بی‌نظیر در جنوب شرق است.

بهروزی ریس نظارت بر توسعه فضای سبز کرمان در ادامه گفت: در این مجموعه سه هکتار کورت بندی و ۴۷ شاسی برای پرورش گل و گیاه وجود دارد که با زدن چاه به تامین آب آن پرداختیم.

وی بیان کرد: این مجموعه شامل سه قسمت از جمله نهالستان است و با توجه به فصول مختلف سالانه ۲ میلیون نهال تولید می‌شود یعنی ۷۰ درصد نهال‌ها و درخت‌ها در همین مجموعه تولید می‌شود و مابقی نهال‌ها به دلیل نامناسب بودن شرایط آب و هوا از سایر شهرهای کشور خریداری می شود.

بهروزی بیان کرد: ۴۷ شاسی برای پرورش گل آپارتمانی در این مجوعه وجود دارد و بخش سوم تولید قلمه‌هایی است که از سطح شهر جمع‌آوری می شود.

هادی کاربخش معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان در بازدید از کارگاه زیباسازی شهرداری بیان کرد: این کارگاه دو ماه قبل از عید نوروز در سال گذشته کارش را آغاز کرده است، مواد اولیه تمامی از این کارگاه و ضایعات استفاده می‌شود از این رو کمترین هزینه انجام می‌پذیرد.

وی با تاکید بر این‌که در حاشیه برپایی سفره‌هفت سین جشنواره و کار فرهنگی نیز انجام می‌شود، توضیح داد: امسال به دلیل با هم شدن بهار سال و بهار قرآن یعنی بهار در بهار برنامه‌های بی‌نظیری در نظر گرفته شده است.

اجرای سفره ۴۰  هفت سین  و بزرگ‌ ترین محور «نور و رنگ» در شهر کرمان

کاربخش اظهار داشت: قرار است چهل هفت سین در شهر چیده و جانمایی شود که در همه آن‌ها نماد مقاومت و بهار قرآن در نظر گرفته شده است   می‌شود در کرمان و گلزار شهدا بصورت ویژه دیده شده است

معاون سیما و منظر سازمان سیما از اجرای بزرگ‌ ترین محور «نور و رنگ» به طول یک کیلومتر در دریاچه جنگل پردیسان قائم خبر داد و گفت: همچنین بزرگ ‌ترین المان شهری به طول ۱۵ متر و ارتفاع چهار متر، به نام المان «کتاب و فرهنگ و هنر» در ایام نوروز اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: دو سفره خاص  که یکی مربوط به سازمان پسماند است که از مواد پسماندی ایجاد می شود که بزرگترین ساعت بازیافتی است و دیگری آتش نشانی است که المان‌های آتش نشانی است،المان ماه و ماهی که با ماه مبارک رمضان مناسبت دارد از جمله کارهایی است که در شهر نصب می‌شود.

محمود ایرانمنش معاون خدمات شهری شهرداری کرمان در حاشیه بازدید از مجموعه خدمات و تاسیسات شهرداری کرمان گفت:این مجموعه شبانه روز در حال آماده سازی عرشه پل، سطل زباله، نیمکت،درب‌های ورودی مجموعه پردیسان قائم و … است.

وی ادامه داد: سعی شده کارهای عقب افتاده در دوره‌های قبل انجام شود با این هدف که با کمترین هزینه بیشترین خدمات را به مردم شهر ارائه دهند.

ایرانمنش از نصب چند چشمه سزویس بهداشتی در سطح شهر کرمان خبر داد و گفت: جمعه اولین سرویس بهداشتی در چهاراه سمیه نصب می شود، در میدان آزادی ده چشمه سرویس بهداشتی و همچنین در سایر بخش‌های شهر از جمله میدان تجلی، ارگ و… نصب خواهد شد از این رو ضرورت مهمی که برای شهروندان تامین شده است.

بازسازی شهربازی بعد از ۳۳ سال

ایرانمنش در ادامه بازدید از شهربازی کرمان بیان کرد: از ۳۳ سال پیش تا کنون هیچ کار عمرانی در شهربازی انجام نشده است اما اکنون با یک طرح عمرانی با هدف بهسازی، تامین امنیت و ایجاد بخش جدیدی در شهربازی کرمان هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان اظهار کرد: یکی از معضلات شهربازی، ورودی آن و ترافیک بود، برای حل این معضل اول این‌که پارکینگ این مکان حدف شد، علاوه بر این  ورودی دوم نیز ساخته شد.

وی ادامه داد: در فاز دوم لوازم و اسباب بازی برای رده های سنی مختلف در نظر گرفته شده و «ارابه» که در خاورمیانه نمونه آن وجود ندارد در این مجموعه تعبیه شده ضمن آنکه صندلی پرنده و ترن خانواده به آن اضافه شده است.

ایرانمنش تعویض جدول و سنگ کاری، جمع شدن آب‌نما، تعویض الاچیق‌ها، طراحی و ایجاد آب‌نما در ابتدا و انتهای شهربازی، جایگذاری نیمکت‌های استاندارد و همچنین ساخت سرویس بهداشتی مناسب که دوچشمه از آن متعلق به معلولان است را از دیگر اقداماتی دانست که در شهربازی انجام شده است.

 

رضا میرزایی مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان نیز در این بازدید گفت: در این مجموعه ۱۸۱ دستگاه اتوبوس وجود دارد که ۸۰ دستگاه  فعال، ۲۷ دستگاه در حال بازسازی و ۹ مورد در حال پلاک گذاری است.

وی با بیان این‌که روزانه حدود ۴۶ هزار مسافر توسط ۸۰ دستگاه اتوبوس جابجا می‌شوند، توضیح داد: در سال ۹۵ حدود ۱۵۰ اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی فعال بوده اما اکنون حدود ۸۰ دستگاه اتوبوس می توانند کار کند.

انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcayun6y49neo1.k5k4.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *