از عدم حمایت مسئولان برای ترویج کتاب تا فقدان وحدت بین فعالان رسانه‌ای استان

از عدم حمایت مسئولان برای ترویج کتاب تا فقدان وحدت بین فعالان رسانه‌ای استان

یاسر محمدحسنی نویسنده و فعال رسانه‌ای کرمانی در گفتگویی از چالش‌های فعالیت خود گفته است که در گزارش زیر، بخشی از دغدغه‌های او را می‌‌خوانید.

از عدم حمایت مسئولان برای ترویج کتاب تا فقدان وحدت بین فعالان رسانه‌ای استان

یاسر محمدحسنی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری اقطاع خبر؛ با اشاره به فعالیت خود در عرصه نویسندگی و سواد رسانه در خصوص علت نگارش کتاب خود در زمینه سواد رسانه گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده حداکثری از فضای مجازی، این احساس نیاز به‌وجود آمد که از مطالبی که به‌صورت پراکنده در زمینه فضای مجازی و سواد رسانه‌ای ارائه و منتشر می‌شود را جمع‌آوری و آن‌ها را به‌صورت کتاب منتشر کنیم و این اتفاق موجب شد که تمام مطالبی که در زمینه سواد رسانه‌ای وجود دارد را جمع‌آوری کنم.

این محقق و پژوهشگر سواد رسانه‌ای ادامه داد: نام کتاب را در عرصه سواد رسانه و تلفیقی از تربیت گذاشتم چرا که این دو در عرصه تربیت مکمل هم هستند و بر همین اساس نام کتاب را«بررسی نقش رسانه‌ها در تعلیم و تربیت» نام‌گذاری کردم.

وی بیان کرد: نوشتن کتاب در زمینه سواد رسانه را بر این مبنا انتخاب کردم چرا که هم اکنون اولویت اول یک جامعه داشتن سواد رسانه است و هدف و ستون محکم هر جامعه رسانه و فضای مجازی است و امروزه اگر از لحاظ اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، مسائل خانوادگی مسائلی رخ می‌دهد، یکی از پایه‌های آن سواد رسانه و داشتن تربیت رسانه‌ای است و این مهم من را مجاب کرد تا در عرصه سواد رسانه کتاب بنویسیم.

محمدحسنی با بیان اینکه تمام تلاش ما این بود که مجموعه‌ای را آماده کنیم که مورد توجه و به زبان ساده مطالب را بیان کرده باشد در خصوص چالش‌های پیش روی خود در عرصه نویسندگی ابراز کرد: شاهد عدم همکاری در زمینه ترویج مادی و معنوی کتاب و هر مسئله‌ای که می‌تواند به گسترش و خواندن کتاب کمک کند، بوده‌ایم که متأسفانه در این زمینه حامی قدرتمندی وجود ندارد و این مسئله موجب می‌شود که نویسندگان تلاشی که می‌کنند به نتیجه برسد و برخی اوقات نیز ناامید می‌شوند.

این نویسنده کرمانی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین چالش عرصه فعالیت یک نویسنده، حمایت نکردن مسئولان ذی‌ربط از لحاظ مالی و معنوی است، در خصوص سختی‌های نویسندگی اظهار کرد: مسئله تعلیم و تربیت، یک مسئله بسیار مهم است و به سادگی در این زمینه نمی‌توان کار کرد؛ شاید بتوان گفت سخت‌ترین قسمت کارم این بود که فضای مجازی را به تعلیم و تربیت ربط دهم و لذت‌بخش‌ترین لحظه آن زمانی بود که کتاب تأیید و مجوزهای مربوطه را توانستم دریافت کنم و بهترین زمان برای من استقبال نسبتا خوبی که این کتاب در بین مربیان و معاونین پرورشی سطح استان داشت، بود.

وی در خصوص علت نام‌گذاری کتاب به‌عنوان«بررسی رسانه‌ها در تعلیم و تربیت» گفت: نام کتاب را بر این اساس انتخاب کردیم که رابطه متقابل بین سواد رسانه و تربیت وجود دارد و اگر در جامعه امروزی سواد رسانه وجود نداشته باشد در عرصه تربیت جا خواهیم ماند؛ چرا که یکی از اساس و ستون‌های محکم تربیتی رسانه است و تمام مسائل اعتقادی و رفتاری در فضای مجازی و رسانه رقم می‌خورد.

محمدحسنی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه به مسئله سواد رسانه در سطح استان توجه شده است، اظهار کرد: می‌توان گفت به این مهم ۲۰ الی ۳۰ درصد توجه شده است؛ چرا که این مسئله بسیار گسترده و وسیع است و تنها یک مجموعه و ارگان برای انجام این کار کافی نیست و متأسفانه در استان کرمان به‌دلیل اختلاف سلیقه و عدم وحدت در بین فعالان رسانه‌ای، در عرصه سواد رسانه و فضای مجازی عقب هستیم.

این نویسنده کرمانی ضمن اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: تاکنون فعالان رسانه‌ای در سطح استان دور هم جمع نشده‌اند تا موضوعی را مطرح و بخواهند آن را حل کنند؛ بنابراین یکی از چالش‌ها در عرصه فضای مجازی در سطح استان را می‌توان عدم اتحاد فعالان رسانه‌ای عنوان کرد.

انتهای خبر/م
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون ۲ هزار اثر به دبیرخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *