استحکام در جامعه از برکات وحدت است/ امنیت اصلی ترین نیاز مردم و کشور است

استحکام در جامعه از برکات وحدت است/ امنیت اصلی ترین نیاز مردم و کشور است

علی شوخان گفت: استحکام و امنیت در جامعه از برکات وحدت است و دشمنان به دنبال اختلاف بین مسلمانان و کشورهای اسلامی هستند.

استحکام در جامعه از برکات وحدت است/ امنیت اصلی ترین نیاز مردم و کشور است

علی شوخان مجری صدا و سیمای مرکز کرمان در گفتگو با اقطاع خبر؛ گفت: وحدت خط قرمز ما است زیرا دشمن از طریق اختلاف می‌خواهد به مسلمانان ضربه بزند.

وی افزود: معنای وحدت، دست کشیدن از اعتقادات نیست بلکه هر گروه عقاید خود را دارند و می‌توانند برای تشخیص حق در مراکز علمی به گفتگو بپردازند ولی باید از درگیری پرهیز کنند.

شوخان تاکید کرد: استحکام و امنیت در جامعه از برکات وحدت است و دشمنان به دنبال اختلاف بین مسلمانان و کشورهای اسلامی هستند. 

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با ایجاد تفرقه، حاکمیت را از ما بگیرند و بر ما حکومت کنند؛ بنابراین باید با در نظر گرفتن فرامین رهبری به موقع فتنه ها را خنثی کنیم. 

باید دشمن مشترک را بشناسیم

مجری صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: باید دشمن مشترک را بشناسیم، اگر کمی تأمل کنیم متوجه می‌شویم دشمن اصلی و مشترک ما آمریکا و اسرائیل است. 

شوخان بیان کرد: همه ما با هر گویشی و باهر رنگ پوستی و با هر قومیتی که خودمان را ایرانی بدانیم یک دشمن مشترک داریم یک دشمن مشترک و قدیمی؛ ربطی هم به مذهب و دین مان پیدا نمیکند و ما هر دینی در این مملکت داشته باشیم باز این دشمن؛ دشمن مشترک محسوب میشود و آن رژیم اشغال گر قدس یا اسرائیل هستند.

وی افزود: دشمنی ما با اسرائیل یک دشمنی چند ساله نیست ما میتوانیم امریکا را به عنوان دشمن جدید تلقی کنیم شاید در دهه های اخیر یا دویست سال اخیر امریکا را به عنوان دشمن خود تلقی کنیم که کمر همت بسته تا ایران و تمام ساختار های ما را به نابودی بکشاند.

شوخان  تاکید کرد: آمریکا باز هم یک دشمن جدید محسوب می شود اما اسرائیل یک دشمن هزاران ساله است این را نه تنها ما می گوییم خودشان هم می گویند، اسرائیلی ها و رژیم اشغالگر قدس یا یهود یک جشن دارند به نام پوریم ؛ پوریم یعنی جشن ایرانی کشی این جشن ایرانی کشی را هر سال با صلابت بیشتر و با قدرت بیشتر جشن می گیرند.

 مجری صدا و سیمای مرکز کرمان تصریح کرد: صهیونیست ها این کینه را سعی می کنند در دلشان حفظ کنند، این مسئله دشمنی اسرائیل با ایران و ایرانیان از یک دشمنی تاریخی و یک دشمنی بسیار تا بسیار ریشه ای برخوردار است.

 وی افزود: در کتب خودشان به صراحت آمده، علاوه بر اینکه جشن می گیرند نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس بنیامین نتانیاهو به صراحت نسل کشی ایرانیان در زمان هخامنشیان را در کنگره آمریکا با افتخار بیان می کند، این مسئله نشان دهنده‌ی این است همه ما یک دشمن مشترک داریم و آن هم اسرائیل است.

اگر اسرائیل در کنار یک اعتراض قرار بگیرد آن اعتراض آلوده است

 شوخان اظهار کرد: اگر هر نوع اعتقادی، طرز فکر و هرنوع اعتراضی داریم که قطعا برخی از این اعتراضات به حق است و مردم ما می خواهند نشان بدهند یک مسئله برایشان مهم است باید گفته شود و با تضارب آرا موجبات پیشرفت را فراهم آورد و این تضارب آرا در هر کشوری موجب پیشرفت و توسعه میشود اما در یک محیط امن و آرام نه محیطی نا امن و تؤام با صدمه رساندن به زیرساخت های کشور.

مجری صدا و سیمای مرکز کرمان ادامه داد: این موضوع باعث پیشرفت می شود اما اینکه  تا مردم اعتراضی انجام می دهند، رگه های نفوذ این رژیم ناپاک درون اعتراض ها دیده بشود این واقعا خطرناک است؛ رد پای اسرائیل و رد پای رژیم اشغاگر قدس در اعتراضات یک آلودگی محسوب می شود مثال این آلودگی را مثال آلودگی آب بدانیم، وقتی که یک آب آلوده هست از آن  نمی نوشیم یا وقتی یک غذا آلوده هست از آن  نمیخوریم ما مردم ایران باید این را بدانیم که اگر اسرائیل در کنار یک اعتراض قرار بگیرد آن اعتراض آلوده می شود.

 وی تاکید کرد: آلودگی این اعتراض را وقتی می بینیم که پرچم حزب کومله در کنار پرچم اسرائیل دیده می شود و یعنی این اعتراض به آلودگی کشیده شده وقتی اسرائیل از بخشی از اعتراضات حمایت می کند این یعنی آلوده شدن و دوباره تکرار شدن تاریخ،  چون اسرائیل دقیقا از این دشمنی فرو گذاری نمی کند و می خواهد این نسل کشی، دشمنی و عداوت همیشه پایدار بماند.

شوخان گفت: برخی ها فکر میکنند وقتی ما می گوییم دشمن و حرف از دشمن میزنیم دشمن خیالی مد نظرمان هست، اینطور نیست اسرائیل دشمن واقعی و تاریخی ما و مردم ایران است واز هیچ اقدامی برای ضربه زدن به ایران و ایرانی خودداری نمی کند.

وی بیان کرد: ما باید بدانیم اگر زمانی در یک اعتراضی، دریک ساختاری، دریک مطالبه گری رد پای اسرائیل دیده شد بلافاصله برائت بجویم و خط و مرز خودمان با این رژیم ناپاک اعلائم کنیم.

مجری صدا و سیمای مرکز کرمان افزود:  اما یک مسئله و انتقادی است به مسئولین و آن انتقاد این است که چرا نباید یک سازوکار خوب یک سازوکار پاک برای اعتراض مردم وجود داشته باشد و داخل هر اعتراض، داخل هر مطالبه  مردم باید رژیم اشغالگر قدس و اسرائیل بتواند نفوذ کند چرا یک سازوکاری را مسئولین ما پیش بینی نمی کنند و جلوی پای مردم نمی گذارند که مردم بتوانند خواسته های بحق خودشان را مطالبه کنند و به مطالباتشان جواب داده شود این را باید مسئولین پیگیر بشوند و یک سازوکاری را برای مردم فراهم کنند.

وی گفت: مسئله و بحث رسانه هم یک مسئله مهم طی سالیان دراز است و دشمنانمان که ما معتقدیم رژیم اشغالگر قدس در رأس آنها قرار دارد از آن سال هاست که برای ضربه زدن به ارزش ها، اعتقادات و اصول ما کمک می‌گیرند. 

 شوخان ادامه داد: ما در بحث شهادت حاج قاسم کامل این دشمنی را دیدیم. در واتساپ و اینستاگرام ما داخل زمین دشمن داشتیم با دشمن مبارزه می کردیم و این مبارزه محال بود  ما حتی در اینستاگرام و واتساپ قدرتمند هم ظاهر می شدیم اما این زمین زمین بی طرف نبود که ما بگوییم قدرتمند تر از دشمن بودیم و دشمن به زانو در می آید و در شهادت حاج قاسم اینستاگرام نشان داد که عداوت و دشمنی با ما دارد.

مجری صدا و سیمای مرکز کرمان تصریح کرد: چرا پیج هایی که عکس حاج قاسم را نشر دادند مسدود شدند، چرا عکس های حاج قاسم را برداشتند، مگر حاج قاسم یکی از محبوب ترین ژنرال ها و سرداران ایرانی نبود،  پس نباید این حرکت را انجام می دادند ما می بینیم که به راحتی وقتی پای ارزش های ایران و ایرانی وسط است سریع اقدام به مسدود کردن می کنند ولی وقتی ارزش ها زیر سوال می رود و وقتی اعتراضات به آشوب کشیده می شود اینستاگرام و واتساپ پای کار می آیند. 

 وی بیان کرد: این انتقاد به مسئولین هست که چرا سازوکاری را فراهم نکردند تا اینکه ما از زمین دشمن خارج بشویم چرا یک پلتفرمی را طراحی نکردند تا در این سه سالی که به موجب کرونا همه ما در خانه هایمان بودیم سنگین ترین حجمه های دشمن بر مردم وارد نشود. در این سه سال همه دسترسی به فضای مجازی داشتند و دشمن آنطور خواست و آنطور توانست تاثیر خودش را گذاشت و دشمنی و عداوت خودش را اعلام کرد اینستاگرام ضربه مهلکی بر پیکره کشور ما بود چرا مسئولین ما در قالب یک پلتفرم دیگه نیامدند این را بازطراحی کنند. 

شوخان تاکید کرد: حالا میبینیم این عداوت و دشمنی در داخل اینستاگرام موج می زند و در مورد این اتفاقات و اعتراض ها افرادی که مسائل و مشکلات داخلی ما هیچ ربطی به آنها پیدا نمیکند می آیند و اظهار نظر می کنند به عنوان مثال چرا باید تا یک بازیگر پورنو در آمریکا بیاید و درمورد ایران و مشکلات ایران و مسائل ایران بخواهد نظر بدهد.

باید هوشیار و آگاه باشیم خط و مرز ها را مشخص کنیم اگه اعتراضی وجود دارد

وی افزود: این مسئله نشان می دهد که کمر همت بستند تا دشمنی کنند و این دشمنی را تا جایی که توان داشته باشند بر سر مردم فرو می آورند.

مجری صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار کرد: اما باید هوشیار باشیم آگاه باشیم خط و مرز ها را مشخص کنیم اگر اعتراضی وجود دارد، این در فضای آرامش و در امنیت قابل گفتگو و قابل صحبت است؛ بارها رهبر معظم انقلاب برکرسی های آزاد اندیشی تاکید کردند کرسی آزاد اندیشی یعنی همین یعنی هرکس نظر مخالفی دارد و نظری دارد که کاملا متفاوت با نظر دیگران است، بیاید و صحبتش را کامل ارائه بدهد.

وی گفت: حتی اگر انتقادی بر صحبتی دارد که شاید مخالف قوانین است، این صحبت باید در فضای آرامی بیان بشود تا هرکسی مخالف و موافق است بتواند صحبت خودش را داشته باشد اما وقتی فضا به آشوب کشیده می شود فضا به جنگ و ناآرامی کشیده می شود قطعا باعث خدشه وارد آمدن و مشکل دار شدن امنیت یک کشور شده و دیگر از فضای اعتراض خارج می شود.

امنیت اصلی ترین نیاز مردم و کشور است 

شوخان افزود: جدایی طلب ها دوباره وارد یک میدان شدند، همان میدان دشمن که میدان اسرائیل است چیزی که اسرائیل میخواهد خون ریزی و چند پارچه شدن ایران است و قطعا این را بیان کردند و این چیزی نیست که ما بخواهیم بگوییم نه اینطور نیست حرف ما این است که دارند به صراحت می گویند.

مجری صدا و سیمای مرکز کرمان تاکید کرد: افرادی که داخل خیابان ها می آیند و اعتراض خودشان را بیان می کنند با کمال احترام به تفکرشان و اعتقادشان این را نیز مد نظر داشته باشند که خدایی نکرده برای امنیت مشکلی پیش نیاید.

وی بیان کرد: اسرائیل به فکر این نیست که ما به حق مان برسیم یا نه؛ بلکه اسرائیل به فکر این است که دوباره تاریخ را زنده کند، دوباره نسل کشی کند، دوباره در یک جشن پوریم دیگری شرکت کند و دوباره چند پارچه شدن ایران را ببیند، خون ریزی ببیند و هیچ یک از ما راضی به این کار نیستیم و باید مرز بندی خودمان را با این دشمن قسم خورده داشته باشیم و حفظ کنیم در عین حال اعتراضات خود را در قالب اعتراضات مسالمت آمیز داشته باشیم.

انتهای پیام/ تاج الدینی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *