اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه آب در ارزوئیه

اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه آب در ارزوئیه

نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه سردار احمدیان مسئول راهبردی کل سپاه و حسین زاده رئیس بانک رسالت کشور با پیگیری و دعوت نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان به ارزوئیه سفر کردند.

اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه آب در ارزوئیه

به گزارش اقطاع خبر از ارزوئیه به دعوت صمدالله محمدی نماینده مردم شریف شهرستان های ارزوئیه و بافت و رابر در مجلس شورای اسلامی و پیگیری فرماندار شهرستان هیئت بلند پایه متشکل از دکتر نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ، سردار احمدیان مسئول راهبردی کل سپاه، حسین زاده مدیر عامل بانک رسالت کشور و هئیت همراه ضمن حضور در شهرستان ارزوئیه در جلسه اصلاح الگوی کشت و روش های مصرف بهینه آب شرکت کردند.

در این جلسه که با حضور اسماعیل کاخ فرماندار شهرستان و صمدالله محمدی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در راستای اصلاح الگوی کشت و ارائه راهکار برای استفاده از روشهای نوین آبیاری (کم فشار ، تحت فشار و زیر سطحی) صورت گرفت به کشت درختان کم آب از جمله گردوی گرمسیری ، پسته و خرمای مجول که در شهرستان ارزوئیه شرایط مناسبی جهت رشد و ثمردهی دارد اشاره شد.

همچنین شرکت هواپیمایی ماهان اعلام آمادگی کرد در صورتی که کشاورزان عمده شهرستان تمایل داشته باشند به صورت شراکتی (آب و زمین از کشاورز و سرمایه گذاری از طرف شرکت هواپیمایی ماهان) می توانند با شرکت هواپیمایی ماهان الگوی کشت خود را در زمینه کشت درختان کم آب و استفاده از روش های نوین آبیاری اصلاح و از مزایای این طرح بهره مند شوند.

لازم به ذکر است اجرای این طرح در شهرستان می تواند نقطه عطفی در اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش های نوین آبیاری با توجه به کمبود آب های زیر زمینی ایجاد کند. 

انتهای پیام/ جواد بختیاری زاده

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

سد زردشت؛ بلاتکلیفی 14 ساله در سایه کم‌آبی شدید – #توسعه_بافت در انتظار عملیات احیا

شهرستان بافت که زمانی به عنوان جواهری سبز در قلب کرمان می‌درخشید، اکنون با توقف پروژه سد زردشت و بحران عمیق کم‌آبی، در آستانه فراموشی چشم‌انتظار معجزه‌ای برای بازگشت به دوران شکوفایی است. با گذشت 14 سال، آیا زمان آن نرسیده که مسئولین به فریاد این طلای سبز پاسخ دهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *