افتتاح فاز اول شهرک خورشیدی راین تا ۲ ماه آینده

افتتاح فاز اول شهرک خورشیدی راین تا ۲ ماه آینده

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان از تأمین ۷۰۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک‌صنعتی خورشیدی و افتتاح فاز اول آن تا پایان سال خبر داد،

افتتاح فاز اول شهرک خورشیدی راین تا ۲ ماه آینده

حسین میجانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی اقطاع خبر در خصوص ایجاد شهرک‌های تخصصی خورشیدی در سطح استان، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی درحال حاضر پیش‌قراول ایجاد شهرک خورشیدی در استان کرمان است.

وی افزود: شهرک صنعتی خورشیدی شهرستان راین با ۷۰۰ هکتار روز گذشته تأمین زمین شده است و از امروز عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان اذعان کرد: با توجه به‌اینکه فاز اول شهرک تخصصی خورشیدی شهرستان راین در فاز اول ۴۰ هکتار است، برنامه ما این‌ است که این فاز را تا پایان سال واگذار کنیم.

میجانی ادامه داد: ما در شهرک‌های غیرتخصصی استان مانند بردسیر، کبوترخان، بهرمان و فردوس رفسنجان که مناطق خوبی هستند، برای ایجاد مراکز خورشیدی و تولید برق تقاضا محور هستند، سعیمان این بوده که نیروگاه‌های ۱۰۰ کیلو واتی و ۲۰۰ کیلو واتی را به مردم واگذار کنیم.

وی ضمن اشاره به مطلب فوق تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون قریب به ۵۰ فقره قرارداد با متقاضایان ایجاد نیروگاه خورشیدی بسته شده است و ماحصل آن تولید ۱۰ مگاوات برق خورشیدی که در شهرک‌های صنعتی تولید می‌کنیم و در اختیار صنعت‌گران قرار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان افزود: پیش‌بین ما برای شهرک تخصصی راین نیز این است که تا سه سال آینده قریب به صد مگاوات برق خورشیدی را تولید کند.

میجانی به فرازونشیب‌های شهرک تخصصی خورشیدی شهرستان رفسنجان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بافت منطقه کوهستانی محسوب می‌شود، مطالعات آن اندکی با ملاحضه در حال پیش‌روی است و امیدواریم که به برنامه زمانبندی ما که برای خردادماه تدوین شده برسد تا بتوانیم عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه شهر تخصصی رفسنجان هنوز در دست مطالعه و استعلامات است گفت: دو شهرک راین و بافت آماده بهره‌برداری هستند و نهایتاً راین را تا پایان سال آماده واگذاری خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان ادامه داد: شهرک تخصصی خورشیدی شهرستان بافت را در خردادماه سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهیم کرد.

میجانی تأکید کرد: شهرک تخصصی خورشیدی در سیرجان و بردسیر بعد از دو شهرستان نامبرده در دست احداث هستند که به بهره‌برداری خواهند رسید ضمن اینکه نیروگاه بردسیر هزار و ۵۰۰ هکتار است.

وی در ادامه بازهم به شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: شهرک تخصصی ما در شهرستان رفسنجان یک موضوعی را در رابطه با دستگاه اجرایی آب منطقه‌ای داشتیم  که در کارگروه ستاد تهسیل عنوان و مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خاطر نشان کرد: شهرک تخصصی خورشیدی رفسنجان به واسطه تعللی که در مراحل تحقیقاتی مطالعاتی و حتی دستگاه‌ها داشت با تأخیر درنیمه دوم سال ۱۴۰۳ انشاءالله به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای خبر/ طهماسبی
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *