افت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا/فضای مجازی بستری برای دروغگویی دانش آموزان/هیچ نظام آموزشی جای آموزش حقیقی و حضوری را نمی‌تواند، بگیرد

افت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا/فضای مجازی بستری برای دروغگویی دانش آموزان/هیچ نظام آموزشی جای آموزش حقیقی و حضوری را نمی‌تواند، بگیرد

مهری زینهاری در گفتگو با اقطاع خبر؛ در رابطه با تغییر سبک زندگی خانواده ها در دوران کرونا گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش حضوری، آموزش‌ها در نظام‌های آموزشی سراسر جهان و نیز کشور ما، از بستر فضای مجازی پیگیری شد، بی تردید کرونا آثار مثبت و منفی را به دنبال داشته است و تغییرات چشم گیری را در سبک زندگی خانواده ها به وجود آورده، به طورمثال روابط فامیلی کاهش پیدا کرده است.

مشاوره حوزه علمیه حضرت زینب(س) ادامه داد: دانش آموزان و محصلین با وجود کرونا از فضای حقیقی دور شده اند در واقع دانش آموزان را در فضایی قرار گرفته اند که روح و احساس ندارد؛ تمام اندیشمندان علم تعلیم و تربیت معتقدند که هیچ نظام آموزشی جای آموزش حقیقی و حضوری را نمی‌تواند، بگیرد.

وی با اشاره به اینکه فرزندان محصل ما در دوران کرونایی در همه مقاطع دچار افت تحصیلی شده اند، افزود: ولی آنچه که مهم است این است که با روش های صحیح و مدیریت مناسب مراقبت کرده تا مشکلات و آسیب های استفاده از این فضا را به حداقل برسانیم.

زینهاری با اشاره اینکه با شرایط کرونایی مافیایی تقلب در شبکه های اجتماعی  تأثیرات فراوانی بر روی خلق و خوی دانش آموزان داشته است، ادامه داد: تقلب یعنی وارونه نشان دادن حقیقت و واقعیت در فضای مجازی، در فضای مجازی هم از این جهت که برخی مسائل غیر واقعی و غیر حقیقی به صورت واقعی و حقیقی جلوه گر می شود.

وی تصریح کرد: نگرانی خانواده ها از افت تحصیلی فرزندانشان در اثر تدریس مجازی به جاست ولی حال که قرار شده کلاس ها به صورت حضوری برگزار شود باید همه خانواده ها با همدلی و مهربانی در رعایت کردن اصول بهداشت فردی و اجتماعی مشوق فرزندانشان باشند و مهم تر اینکه خودشان برای جبران کاهش سواد فرزندان وقت گذاشته و قدمی بردارند.

مشاوره حوزه علمیه حضرت زینب(س) با توجه شرایط کرونایی عامل افسردگی و مشکلات خانوادگی و روحی شده است، اذعان کرد: قبل کرونا افرادی که به بیرون از خانه بودند عادت کرده بودند ولی شرایط کرونایی مجبورشان کرد تا در منزل بمانند، فشارهای روحی هم مضاعف شد و عده ای برای تخلیه این فشارهای روحی با اعضاء خانواده دچار اصطکاک می شوند که در این صورت فضای نا آرامی بر منزل حکم می شود، اما باید همه ما خود را برای زندگی در هر شرایطی آماده کنیم و بدانیم که صبر و حوصله برای پشت سر گذاشتن مشکلات ضروری و لازم است.

وی با اشاره به اینکه تمرین کردن خود و تمرین دادن فرزندان به سازگاری با محیط هایی و شرایطی که خارج از اختیار ما به وجود آمده است یک اصل مهم تربیتی است، توضیح داد: همه باید درک کنیم که شرایط زندگی همیشه بر وفق مراد و خواسته ما نیست.

زینهاری در پایان با اشاره به اینکه فضای مجازی بستر مناسبی برای تقلب  و اغفال وکلاهبرداری است، خاطر نشان کرد: این فضا در عرصه آموزش، دانش آموزان را دچار دو رویی می کند، زیرا ظاهرا در کلاس حضور دارد ولی نیستند یا در امتحان شرکت می کند ولی معلوم نیست که از روی کتاب می نویسد یا فرد دیگری کمک کار آنهاست؟ این هم یکی از معضلات کلاس در فضای مجازی است که اگر مورد دقت و توجه والدین قرار نگیرد؛ ممکن است فرزندان دچار آسیب اخلاقی مثل دروغ و غیره شوند.

انتهای پیام/ط

https://armanekerman.ir/vdcgut9qqak9xt4.rpra.html

 

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *