اقدام آفندی جبهه مردمی انقلاب اسلامی با تربیت انسان کنش‌گر رسانه ای

اقدام آفندی جبهه مردمی انقلاب اسلامی با تربیت انسان کنش‌گر رسانه ای


به گزارش خبرنگار اقطاع خبر، احمد کارخانه در آیین اختتامیه گردهمایی فعالان مجازی بسیج استان کرمان با اشاره به اینکه این استان باید پیشرو در عملیاتی کردن شاخصه های مکتب شهید سلیمانی باشد،  نخستین الزام برای “حکمرانی سایبری” را تحقق استقلال سایبری و ایجاد بستر مناسب با شبکه ملی اطلاعات دانست.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات و سرویس های کاملا بومی و کارآمد در فضای مجازی باید در اولویت قرار گیرد و تربیت انسان های کنشگر رسانه ای لازمه حضور و مقابله در جنگ شناختی است.

معاون تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج با تشریح برنامه‌های پیش روی نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: برای اجرای جهاد تبیین در جامعه در جنگ شناختی حاکم نیاز مبرم به سواد رسانه ای و آموزش عمومی آن است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درخصوص فضای مجازی یادآور شد: بر اساس این منویات با تکیه بر معارف اسلامی، جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و شکل دادن به قواعد دنیای جدید، باید ورود قدرتمندانه، کاملا مستقل، بدون وابستگی و عالمانه داشته باشد. 

کارخانه تاکید کرد: شناخت محیط راهبردی و شناخت فناوری اطلاعات در کشورهای مختلف جهان دو شاخصه مهم تلقی می شود و کشور باید برای ورود به پیشران های فناوری اطلاعات و موارد جدید مطرح شده در این حوزه برنامه داشته باشد.

وی با اشاره به وجود جنگ گفتمانی و جنگ شناختی در فضای مجازی اذعان داشت: اولین نیاز کشور ما برای غلبه گفتمانی در فضای مجازی، «حاکمیت سایبری» و عدم وابستگی است و لازم است ارائه خدمات و سرویس های کاملا بومی و کارآمد در فضای مجازی با شبکه سازی تخصصی در اولویت قرار گیرد.

کارخانه، مهمترین اقدام راهبردی در دهه اخیر در ایران را “جبهه سازی مردمی در فضای مجازی” اعلام کرد و گفت: آینده پژوهی، تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی و هم افزایی مجموعه های انقلابی از سیاست های اساسی در تشکیل این جبهه است لذا برای رسیدن به این هدف نیازمند گسترش کاربران، ارتقا سواد رسانه ای، تامین تجهیزات و امکانات و البته اصلاح برخی پیش زمینه های از جمله قوانین و مقررات هستیم. 

بنابه گفته این کارشناس رسمی دادگستری در حوزه رسانه، تربیت انسان های کنشگر رسانه ای در فضای مجازی هدف نهایی نهضت سوادرسانه ای انقلاب اسلامی است.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه نخستین الزام برای “حکمرانی سایبری” تحقق استقلال سایبری و ایجاد بستر مناسب با شبکه ملی اطلاعات است، بیان کرد: باید هر چه سریعتر ظرفیت سازی وسیع برای ارائه خدمات  کاملا بومی و امن در فضای مجازی شکل گیرد. 

دبیر نهضت سوادرسانه ای انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: شبکه نسرا با هوشمند سازی و هدایت آموزشی ، تربیت و آموزش رسانه ای عموم مردم ایران برای انتخاب درست در جنگ شناختی را پیگیری می کند.

وی با اظهار اینکه در خصوص فضای مجازی و با وجود جنگ شناختی مردم باید هوشیار و متوجه باشند، بیان داشت: انسان رسانه ای کنشگر، باید تربیت شود لذا راهکار حضور هوشمند مردم گسترش سواد رسانه ای و تفکر انتقادی برای آمادگی آحاد جامعه در مقابل عملیات روانی دشمن است.

معاون تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج در پایان خاطر نشان کرد: باید از نگاه های پدافندی در فضای مجازی به سمت نگاه های آفندی حرکت کنیم و پیشگیری و  اقدام را در دستورکار قرار دهیم.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcbs9b8srhb55p.uiur.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *