الزام تکمیل واکسیناسیون و جلوگیری از موج جدید کرونا برای شهروندان

الزام تکمیل واکسیناسیون و جلوگیری از موج جدید کرونا برای شهروندان

سعید صحبتی گفت: با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا در استان و برای تقویت ایمنی افراد جامعه در برابر موج احتمالی جدید کرونا شهروندان دوز چهارم واکسن را نیز دریافت کنند.

الزام تکمیل واکسیناسیون و جلوگیری از موج جدید کرونا برای شهروندان

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار “اقطاع خبر ” در رابطه با تزریق نوبت های واکسن  کرونا گفت: موضوعی که در هفته های اخیر همه ی ما را نگران کرده، افزایش جدی موارد  ابتلا به بیماری کرونا است.

وی توضیح داد: این روزها بیماران کرونایی هم در بخش سرپایی و بستری رو به افزایش بوده است، و  سرپایی مشهودتر است و در بخش بستری افزایش جدی را شاهد هستیم، که نگران کننده است.
 
وی با بیان اینکه افرادی که واکسیناسیون را در دوزهای اول انجام داده اند تعداد قابل توجه ای از آنها مدت زمان زیادی از دریافت دوز اول واکسن شان گذشته است، ادامه داد: بیم آن  می رود که ایمنی بخشی و اثر بخشی واکسن های تزریق شده کاهش پیدا کرده باشد و از طرف دیگر استفاده از ماسک در جامعه کاهش داشته است که جای نگرانی بسیاری برای سلامت جامعه دارد.

صحبتی تصریح کرد: یکی از سیاست ها و استراتژیک  جدی برای تقویت ایمنی  افراد جامعه برای موج جدید احتمالی کرونا تکمیل واکسیناسیون است، و این مقوله  شامل افرادی که واکسن تزریق نکرده اند هم می شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان  بیش از  ۲۵۰ هزار نفر هیچ نوع واکسنی دریافت نکرده اند، گفت: تعداد قابل توجهی نیز با تعداد ۲۵۰ هزار نفر  نیز  فقط یک نوبت واکسن تزریق کرده اند و گروه های بعدی هم واکسن نوبت دوم را تزریق نکردند و تقریبا نصف افرادی که واجد شرایط بودند، از دریافت نوبت سوم کوتاهی کرده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرماناذعان کرد: شرایط فعلی کرونا در سطح  استان نگران کننده است، همین امر سبب تاکید جدی هم از طرف وزرات خانه هم از طرف ستاد ملی کرونا برای تکمیل واکسیناسیون است، تکمیل به معنای دریافت دوز چهارم نیست، یعنی کسی که نوبت اول را تزریق کرده است باید روند نوبت های بعدی را با فاصله زمانی دریافت کند، و برای نوبت چهارم اقدام کنند.

صحبتی تصریح کرد: تزریق واکسن دوز چهارم را اصطلاح واکسن یادآور به کار برده اند، که شامل نوبت  سوم و چهارم هم می شود، تمامی افرادی که شش ماه از نوبت چهارم تزریق  آنها گذشته است،  باید برای  تزریق نوبت یادآور اقدام کنند.

انتهای پیام/ط

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *