المان‌های نوروزی تاییدیه کارشناسان را داشتند/ احداث پارک ۶۰ هکتاری در کرمان

المان‌های نوروزی تاییدیه کارشناسان را داشتند/ احداث پارک ۶۰ هکتاری در کرمان


به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» پیش از ظهر امروز نشست خبری با محوریت نقد و بررسی عملکرد شهرداری در نوروز ۱۴۰۲ با حضور معاونین خدمات شهری و اجتماعی شهرداری برگزار شد.

محمود ایرانمنش معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: رسانه ها چشم بینای شهر کرمان هستند و از انتقادات و پیشنهادات سازنده آنها استقبال می کنیم.

وی به دفاع از کارهای انجام شده توسط شهرداری در استقبال از نوروز پرداخت و گفت:ستاد استقبال از بهار در شهرداری کرمان بعد از برگزاری سالگرد شهید سلیمانی تشکیل شد.

ایرانمنش ادامه داد: مجموعه شهرداری از ۳۱ شهریور برای عید نوروز برنامه‌ریزی کرد برای مثال می‌توان به شهربازی کرمان اشاره کرد که بعد از ۳۳ سال، بهسازی و نوسازی شد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان بیان کرد: برای این‌که زیبایی شهر حفظ شود از ۱۵ اسفند ماه مجوز حفاری به کسی داده نشده تا شهر برای عید پاکسازی شود، کارهایی از جمله جمع آوری خاک، نخاله و چوب‌ها انجام شد و محله به محله جارو شد.

ایرانمنش تشریح کرد: در هفته آخر اسفند و به دلیل استقبال از نوروز در خانه‌ها حجم زباله چند برابر می‌شود از این رو تدبیر اندیشده شد و امسال ماشین ویژه برای جمع آوری زباله‌های حجیم گذاشته شد، از این رو در حالی که دو شب قبل نوروز حجم زباله دو برابر بود، شب عید زباله‌ای در شهر نبود.

ایرانمنش در خصوص گل‌کاری و سفره‌های هفت‌سین جای‌گذاری شده در نوروز امسال گفت: در حالی‌که در سال‌های گذشته سفره  هفت‌سین تنها در ورودی شهر و چند مسیر اصلی گذاشته می‌شد اما امسال بالای ۴۰ سفره در شهر گذاشته شد و چون با بهار قرآن یکی بود المان‌های ماه رمضان نیز در سفره‌ها اندیشیده شد.

وی افزود: امسال علاوه براین‌که سفره‌های هفت‌سین در مسیرهای اصلی و ورودی‌ها گذاشته شد امسال سفره هفت‌سین‌های ویژه برای مکان‌های مختلف از جمله  فیروزآباد، شهرک همت، امام زاده محمد و … جای‌گذاری شد.

معاون خدمات شهری شهرداری در خصوص کیفیت سفره‌های هفت سین گفت: همه سفره‌ها تایید کارشناسان مربوطه را گرفته‌اند، برخی سفره‌های هفت‌سین کاربردی بودند و با حضور عروسک در کنار سفره کار فرهنگی انجام شد، بسیاری از سفره‌ها از مواد بازیافتی بود و حتی سفره‌ای در جلوی درب آتش نشانی با هدف ایمنی و آتش نشانی گذاشته شده بود.

ایرانمنش در خصوص آماده‌سازی شهر برای ایام نوروز، مطرح کرد: اولین سالی بود که تمامی درخت‌ها فرم‌دهی و هرس شدند از طرفی یکی از مشکلاتی که در شهر کرمان همیشه بوده سرویس بهداشتی بود که خوشبختانه سرویس بهداشتی میدان آزادی، چهارراه سمیه تعبیه شد و حتی ویژه برای معلولین هم دیده شد.

وی با تاکید بر این‌که کارهای انجام شده توسط شهرداری امسال با تعداد و کیفیت بیشتری انجام شده است، تشریح کرد: پنج پارک برای مسافران به صورت ویژه دیده شد و این پارک‌ها مجهز به نصب حمام، سرویس بهداشتی شدند، حتی گلزار شهدا امسال بصورت ویژه دیده شد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان در پاسخ به خبرنگارانی که انتقاد کرده بودند و شهر کرمان را مناسب استقبال از بهار ندانسته‌اند، گفت:در دو سه سال گذشته به دلیل کرونا، شهرداری حق انجام بسیاری از کارها را نداشت و حتی خود شهرداری درب تمام سرویس بهداشتی ها را بسته بودند.

ایرانمنش بهسازی پارک های فرسوده از جمله پارک شهید باهنر را از اهداف سال جدید دانست و توضیح داد: در نظر داریم تا مجموعه ای برای بانوان در پارک شهید باهنر ساخته شود همچنین پارک نشاط را نیز بهسازی کنیم.

وی بیان کرد: یک مجموعه ۶۰ هکتاری در سرآسیاب که سال های سال به عنوان معدن شن بوده و اکنون خاک نخاله در آنجا ریخته شده در دستور کار شهرداری است که آن را به پارک تبدیل شود و پردیسان دو قائم نام خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان درباره متکدیان گفت: شهرداری به تنهایی نمی تواند متکدیان را جمع آوری کند و باید همه دستگاه های مربوط از جمله فرمانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی و … همکاری کنند تا مشکل متکدیان حل شود.

ایرانمنش در پایان بیان کرد: احداث خیابان‌های اطراف پردیسان قائم موجب کاهش ترافیک در کنار این پارک شده شد، ده میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت جهت برگزاری سالگرد شهید سلیمانی اختصاص داده شده است.

در ادامه عبدالرضا شیخ‌شعاعی معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: کرمان برند شهر ملی صنایع دستی را دارد از این رو بازارچه صنایع دستی ثابت برای برندهای کرمانی نیاز داریم.

وی ادامه داد:  قبلا با فروشگاه سی سی برای بازارچه صنایع دستی قرارداد بسته شد که طبق بررسی‌ها موفق عمل نکرده است از این رو تصمیم شد که شهرداری مکان را پس بگیرد.

شیخ شعاعی بیان کرد: مقرر بود که دبیرخانه بازارچه ثابت صنایع دستی در محل پارک مشاهیر دایر کند به دلیل تصمیماتی که در استانداری گرفته شد چهار ماه دیگر(تا پایان تیرماه) به موسسه سی سی مهلت داده شد تا بازارچه دایر و سپس تصمیم گیری شود.

انتهای خبر/پسند https://armanekerman.ir/vdccs1qsx2bq1m8.ala2.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *