امام جواد(ع) حقایق دین را از طریق کانون وکلا به جامعه اسلامی منتقل می کرد/ لزوم الگوگیری از جهاد تبیین امام محمد تقی(ع)

امام جواد(ع) حقایق دین را از طریق کانون وکلا به جامعه اسلامی منتقل می کرد/ لزوم الگوگیری از جهاد تبیین امام محمد تقی(ع)

محمود رجبی گفت: امام محمد تقی علیه السلام در ادامه فعالیت هایی که ائمه معصومین علیه السلام انجام می دادند، کانون وکلایی و شبکه اطلاعاتی در این زمینه تشکیل داده بودند و پیام و رسالت دینی خود و بیان حقایق دینی را از طریق آن شبکه اطلاعاتی وکلا به اقصی نقاط جامعه اسلامی می رساندند.

امام جواد(ع) حقایق دین را از طریق کانون وکلا به جامعه اسلامی منتقل می کرد/ لزوم الگوگیری از جهاد تبیین امام محمد تقی(ع)

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با اقطاع خبر؛ ضمن تبریک میلاد با سعادت امام محمد تقی علیه السلام گفت: امام جواد علیه السلام  با اینکه جوان ترین امام ما بود و زمان امامت ایشان از دوران کودکی اتفاق افتاد؛ اما هیچ چیزی مانع انجام وظیفه دینی و رسالت الهی ایشان نشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امام جوانی که حکومت وقت را کاملا تحت اشراف اطلاعاتی خودشان قرار دادند و حاکم آن زمان حتی دختر خود را به عنوان همسر امام جواد داد تا کاملا از زوایای فعالیت های امام جواد علیه السلام  آگاه شود.

این جامعه شناس اسلامی بیان کرد: امام محمد تقی علیه السلام در ادامه فعالیت هایی که ائمه معصومین علیه السلام انجام می دادند، کانون وکلایی و شبکه اطلاعاتی در این زمینه تشکیل داده بودند و پیام و رسالت دینی خود و بیان حقایق دینی را از طریق آن شبکه اطلاعاتی وکلا به اقصی نقاط جامعه اسلامی می رساندند.

رئیس هیئت امنای موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مطلب فوق ابراز کرد: این مهم به ما و جوانان ما این درس را می دهد که در دوران جوانی هم می توان در جهت ارزش های اسلامی، انقلابی و انسانی که مهمترین وظیفه رهبری جامعه است را انجام داد و هیچ جیزی نباید مانع انجام رسالت دینی و انسانی و انقلابی انسان شود.

وی ضمن اشاره به جهاد تبیین امام محمد تقی علیه السلام تصریح کرد: در دوران امام جواد علیه السلام، احادیث جعلی فراوانی درست شده بود و امام با سوال و جواب هایی که از ایشان می شد به توضیح و تبیین این احادیث جعلی می پرداخت و به دلیل اینکه فضای حکومتی اجازه ورود مستقیم را برای بیان حقایق تاریخ به آن حضرت نمی داد، ایشان در قالب توضیح راویات آن هم با بیان بسیار مستحکم و متقن و ذکر جواب های حلی به روشنگری و جهاد تبیین می پرداخت تا جامعه اسلامی مسیر درست اسلام ناب محمدی را بشناسند و بپیمانند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه این رویکرد می تواند برای جوانان ما الگو باشد، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهای امام محمد تقی علیه السلام این بود که به فکر محرومان بودند و حتی امام رضا علیه السلام به ایشان توصیه کردند، در مسیری که از منزل حرکت می کنید و بیرون می آیید، برخی ها تلاش کرده اند که شما محرومین را نبینید و با آنها مرتبط نشوید و مسیر را تغییر بدهید و امام شرایط را به گونه ای دیگراتخاذ کرد تا ارتباط با محرومان را داشته باشند تا رابطه امام با امت عملی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نکته دیگر که از سیره امامت امام محمد تقی علیه السلام می توان توجه کرد توصیه ایشان در رابطه با فرزندان و پدران بود، عنوان کرد: شخصی به امام جواد علیه السلام نامه نوشت و در مورد رفتار آزار دهنده پدر ناصبی و متعصبش از حضرت مشورت خواست.

این جامعه شناس اسلامی افزود: حضرت در پاسخ نامه او نوشتند” مدارا برای تو بهتر از رو در رویی و مقابله با پدر است. هر سختی، آسایش و راحتی در پی دارد. شکیبایی و بردباری پیشه کن و صبور باش که عاقبت نیک در انتظار پارسایان است. خداوند تو را در راه محبت و ولایتِ آنان که دوستشان داری، ثابت قدم بدارد. ما و شما در پناه رحمت الهی هستیم و او پناهندگان خود را ضایع نمی کند”.

رئیس هیئت امنای موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امام جواد علیه السلانم به فکر همگان و از جمله جوانان است و در حق آنها دعا می کرد؛ جوانان ما در پیشگاه خداوند مورد عنایت هستند و جوانان می توانند از این ظرفیت استفاده و در حق دیگران هم دعا کنند و در عین حال با پدر، مادر، خویشاوندان و بزرگترها مدارا کنند که این مهم هم برای خودشان و هم برای دیگران سودمند باشد.

وی با تأکید بر اینکه جوانان شکیبایی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، اظهار کرد: امام جواد علیه السلام با سن جوانی به خوبی توانستند مدیریت جامعه شیعه را انجام دهند و در همان مسیری که بودند، جامعه را به فرزند گرامی خود تحویل دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی در پایان خاطر نشان کرد: امام جواد علیه السلام در سنین جوانی از مبارزه با ظلم کوتاهی نکرد و به روشنگری ظلم دشمنان پرداخت که این مهم نیز می تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد.

انتهای پیام/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *