ایجاد اشتغال برای بیش از 2 هزار و هشتصد نفر با صندوق های قرض الحسنه بسیج

ایجاد اشتغال برای بیش از ۲ هزار و هشتصد نفر با صندوق های قرض الحسنه بسیج

جواد جلالی گفت: کل صندوق های قرض الحسنه ای که تاکنون داریم ۱۲۹۵ عدد است که ۳۹ صندوق در سال ۱۴۰۱ و ۱۳۴ صندوق در سال ۱۴۰۰ تشکیل شده و ۱۱۲۲ صندوق هم مربوط به سنوات گذشته است که عامل اصلی ایجاد اشتغال در مباحث خورد و خانگی است.

ایجاد اشتغال برای بیش از 2 هزار و هشتصد نفر با صندوق های قرض الحسنه بسیج

جواد جلالی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان درخصوص اقدامات این سازمان در زمینه اشتغال و کارآفرینی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در گفتگو با اقطاع خبر عنوان کرد: بسیج سازندگی استان حول هفت محور در حال انجام مأموریت است که آبرسانی شرب روستایی اولویت اول بوده و در حال انجام است؛ آب کشاورزی و بحث اشتغال و کارآفرینی به ترتیب اولویت های دوم و سوم هستند.

وی بیان کرد: فعالیت در حوزه محرومیت زدایی، خدمات اجتماعی، موضوعات فرهنگی و بحث حاشیه نشینی بخش دیگری از مأموریت های ما در مجموعه سازمان بسیج سازندگی استان کرمان است.

جلالی با اشاره به عملکرد سازمان بسیج سازندگی در زمینه اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ بحث اشتغال و کارآفرینی را از طریق صندوق های قرض الحسنه، تعاونی ها و همچنین برگزاری کارگاه های هدایت شغلی و دوره های آموزشی دنبال کردیم که این دوره ها با مجموعه ادارات مختلف مانند اداره کل فنی و حرفه ای، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان جهاد دانشگاهی، اداره کل میراث فرهنگی، هلال احمر برگزار شد.

برگزاری بیش از ۲ هزار و هشتصد کارگاه آموزشی در بسیج سازندگی استان کرمان

وی افزود: تعداد کارگاه هایی که در این زمینه در سال گذشته برگزار شده، ۲ هزار و ۸۹۸ عدد است که مجموع نیروهایی که این دوره های آموزشی را فرا گرفته اند، ۸ هزار و ۷۴۲ نفر هستند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان درخصوص معرفی افراد به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات کم بهره بانکی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۰۳۱ نفر به بانک رسالت معرفی شدند که از مجموع آنها ۸۰ نفر را به صورت جداگانه برای تسهیلات مرابحه به بانک ملت معرفی کردیم که ۲۲ نفر آنها توانستند این تسهیلات را به مبلغ بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال دریافت کنند.

جلالی در ادامه با تاکید براینکه کل مبلغ جذب شده تسهیلات بالغ بر۱۷ میلیارد تومان است، ابراز کرد: ۱۸۳ نفر به بانک صادرات استان معرفی کردیم که ۱۱۳ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند؛ از ۳۴۳ نفری که به بانک تجارت معرفی شدند، ۱۶۱ نفر بالغ بر ۶۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند و همچنین ۲۸۰ نفر به بانک کشاورزی معرفی کردیم که ۵۰ نفر آنها موفق به دریافت تسهیلات با مبلغ بالغ بر ۲۲ هزار و هشتصد میلیون ریال شدند.

مسئول بسیج سازندگی استان با اشاره به اشتغال زایی از طریق صندوق های سازمان خاطرنشان کرد: در سال گذشته تا کنون، صندوق های قرض الحسنه با اعطای تسهیلاتی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به اعضای خود، ۲هزار و ۸۷۱ نفراشتغال زایی در مجموعه استان ایجاد کرد.

جلالی تاکید کرد: با توجه به نگاه بومی و اقلیمی به هریک از شهرستان ها، سعی کردیم قطب های اقتصادی را برجسته کنیم و با توجه به آن مشاغل خانگی را توسعه دهیم که در همین راستا ۱۷ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از بستر صندوق های قرض الحسنه در ایام مختلف در کرمان و تهران برگزار شد تا هم معرفی این قطب ها در سطح کشور اتفاق بیفتد و هم به بحث فروش صندوق ها و تعاونی ها کمک کرده باشیم.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات سازمان در سال گذشته، راه اندازی طرح های اشتغال زایی در قالب تفاهم نامه با کمیته امداد می باشد که از محل این تفاهم نامه ۵۰۶ نفر اشتغال ایجاد شد.

کمک به توسعه مشاغل خانگی با تجهیز کارگاه ها توسط بسیج و سپاه

جلالی در خصوص اقداماتی که تاکنون در سال ۱۴۰۱انجام شده، عنوان کرد: امسال سعی کردیم برای توسعه مشاغل خانگی در بحث تجهیز کارگاه ها ورود پیدا کنیم که با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج این امر را به عهده گرفتیم و دراین زمینه می توان به تجهیز کارگاه های خیاطی و ۱۷ کارگاه قالیبافی اشاره کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان در ادامه اذعان داشت: در حوزه بانک ها ۷۴ نفر به بانک ملت، ۵۱ نفر به بانک صادرات و ۱۰۰ نفر در مجموعه بانک تجارت برای تسهیلات معرفی کردیم که در حال دریافت این تسهیلات هستند؛ همچنین ۱۱۷ نفر به بانک کشاورزی معرفی شدند که پرونده آنها در حال انجام است.

جلالی گفت: کل صندوق های قرض الحسنه ای که تاکنون داریم ۱۲۹۵ عدد است که ۳۹ صندوق در سال ۱۴۰۱ و ۱۳۴ صندوق در سال ۱۴۰۰ تشکیل شده و ۱۱۲۲ صندوق هم مربوط به سنوات گذشته است؛ همچنین ۷۲ تعاونی فعال در سطح استان داریم که ۹ عدد در سال ۱۴۰۱، ۳۰ تعاونی در سال ۱۴۰۰ و ۳۳ تعاونی هم در سنوات گذشته تشکیل شده اند.

وی بیان کرد: تعداد اشتغالی که در سنوات گذشته تا کنون محقق شده، ده هزار و ۳۳ شغل است؛ میزان وام های پرداخت شده ۲۴ هزار ۱۲۳ وام با مبلغ بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان است و همچنین موجودی در گردش صندوق ها بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان با اشاره به امضای تفاهم نامه مستقل برای حمایت از صندوق های قرض الحسنه ابراز کرد: این تفاهم نامه ها با مجموعه هایی مانند بانک رسالت، بنیاد علوی و بانک کارآفرینی امید در سال ۱۴۰۱ درحال پیگیری است که ۲۲۴ صندوق را مجموعه بانک کارآفرینی، ۲۲۴ عدد را بنیاد علوی و ۸۰۰ صندوق را بانک رسالت در قالب تفاهم نامه عهده دارشدند.

۶۸۰ نفر در اخرین مرحله اجرای طرح نیروگاه خورشیدی

وی درخصوص عملکرد سازمان در بحث سامانه های خورشیدی ۵ کیلوواتی اظهار کرد: ما ده هزار سهمیه راه اندازی سامانه های خورشیدی ۵ کیلووات داریم که ازاین تعداد، ۱۲۶۰ سهمیه مربوط به سازمان بسیج سازندگی است؛ ما ۱۲۸۰ نفر متقاضی را معرفی کرده ایم  که ازاین تعداد، ۶۸۰ نفر امکان سنجی شدند و مراحل عقد قرارداد با شرکت های راه اندازی سامانه ها را در دستور کار داریم که امیدواریم با این فرصت های شغلی، شاهد اتفاقات خوبی در مجموعه بهزیستی، کمیته امداد و بسیج سازندگی باشیم.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: درخصوص تسهیلات بند ب تبصره ۱۶، از مجموع بودجه اشتغال کشوربه مبلغ ۶۲ هزار میلیارد تومان، سهم استان کرمان ۲ هزار میلیارد تومان است که سهم بسیج سازندگی ازاین مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان است که پس از مراحل ابلاغ می تواند کمک حال ما در بحث اشتغال در سطح استان کرمان باشد.

انتهای پیام/ طهماسبی
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *