این چای در هیچ قهوه‌خانه‌ای سرو نمی‌شود

این چای در هیچ قهوه‌خانه‌ای سرو نمی‌شود


برپایی چایخانه حضرت رضا(ع)، در دومین شب از شب های لیالی قدر، در کهنوج.

فایل ویدیو

به گزارش سرویس اجتماعی «اقطاع خبر»چایخانه حضرت رضا(ع)، همزمان با دومین شب از شب های لیالی قدر، در مصلا شهرستان کهنوج برپا شده است تا دل شب زنده داران به صحن و سرای حضرت ببرد و از راه دور آنها را امام رضایی کند.

مصلا شهرستان کهنوج حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد، پر از عطر بهشت می‌شود و صدایی آشنا گوشمان را نوازش می‌دهد «آمدم ای شاه پناهم بده، خط امانی ز گناهم بده». همین یک جمله کافیست تا  مرغ دلت به سوی صحن و سرای حضرت پر بکشد و احساس ‌کنی در مشهدالرضا(ع) هستی.

زمانی نمی‌گذرد که صف طولانی عاشقان امام رضا(ع) جلوی چایخانه تشکیل می‌شود. اینجا برخلاف صحن و حرم مطهر،  پوشش‌های متفاوت بیشتری از مردم به چشم می‌خورد، نزدیکتر که می‌شوی نجوای دعای زیر لب به گوش می‌رسد. هرکس حال و هوای خاصی دارد.

زن میانسال که به همراه خانواده‌اش در صف ایستاده‌اند می‌گوید: اصلا باورم نمی‌شود که در این صف چایخانه حضرت رضا(ع) ایستادم، گویا یکی مرا به این سمت کشانده است.

مادری که اشک در چشمانش حلقه زده و با دخترش منتظر گرفتن چای هستند همراه با اشک شوق می‌گوید: خیلی وقت است دلم هوای مشهد کرده ولی با وجود تعطیلات و روزه‌داری امکان سفر نداشتیم و خیلی خوشحالم که در شهر خودم مهمان سفره حضرت شدم.

انتهای خبر/پ

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

حس و حال روزه اولی‌ها

حس و حال روزه اولی‌ها

روزه اولی‌ها از حس و حالشان در اولین سال از روزه‌داریان می‌گویند. فایل ویدیو به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *