رسم عاشقی اربعین در مسیر کربلا موج می زند

بازی با معبود هم شور می آفریند هم شعور

در مسیر نجف به کربلا تا چشم کار می‌کند موکب است و آدم و پرچم و علم. خادمان حسینی(ع) دو طرف جاده عشق را محاصره کرده اند تا مبادا زائری احساس خستگی و یا کمبودی کند.

بازی با معبود هم شور می آفریند هم شعور

به گزارش خبرنگار اقطاع خبر،پیاده روی اربعین یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می‌تواند هم شور بیافریند هم شعور، هم درس داشته باشد هم لذت، و چه سفری بهتر از سفری به سرزمین نور؛ قطعه‌ای از بهشت بر روی زمین سرزمینی که در آن هیچ‌گاه احساس دلتنگی و غربت نمی‌کنی و خاکش، روح تازه‌ای را به کالبد تمام عاشقان این دنیا از هر کیش و آئینی می‌دمد، آری! کربلا را می‌گویم.

همان سرزمینی که بهشت موعود تمام شیفتگان و سرگشتگان مکتب عشق و آزادگی است. فرقی نمی‌کند از چه نژاد و مذهب و دین و آئینی باشی، این خاک تو را می‌طلبد و دلت را به لرزه می‌اندازد تا آنجا که از هیبت این همه بزرگی و مردانگی، تمام تعلقات دنیوی را کناری نهاده و به راه عشق قدم می‌گذاری.

راهی که پایانی ندارد اما بارگاه‌های نورانی و مملو از شور و سوز عاشقان دو عالم، چنان تو را مجذوب می‌کند که با دیدن هر صحنه از شور و سوز و عشق، قدم‌هایت را برای طی این طریق مستحکم‌تر می‌کند.

با دیدن سیل جمعیتی که با پای پیاده از مرزها به سمت نجف و کربلا راهی شده‌اند، اشک‌هایمان سرازیر می شود؛ ای حسین(ع) از آن زمان که علم ابوالفضلت(ع) را بر زمین زدند، سرگشتگانت هر سال علم‌های سرخ، سیاه و سبزی را به یاد او بر دست گرفته و به سوی تو رهسپار می‌شوند.



به راستی این همه شوق و عشق با کدام عقل دنیایی تعبیر پیدا می‌کند؟

مسیر جاده عشق از تمام نقاط دنیا به سمت کربلاست مسیر جاده عشق تنها از نجف به کربلا نیست بلکه از تمام نقاط دنیا به سمت کربلا است و این را ما با چشمان خود مشاهده می کنیم.


چه لحظات دل‌انگیز و شعف‌انگیزی که دل‌‌ها را می لرزاند و چشم‌ها را گریان می کند پیاده و سواره همه سعی می‌کنند به نحوی عشق خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دهند.

تا چشم کار می‌کند موکب است و آدم و پرچم و علم، خادمان حسین(ع) دو طرف جاده عشق را محاصره کرده اند تا مبادا زائری احساس خستگی و یا کمبودی کند.

تصاویر شهدای مدافع حرم زینت‌بخش این جاده‌های عشق است به طوری که در تمام نقاط عراق و در هر شهر و مکانی این تصاویر مشاهده می‌شود‌.

نویسنده: پور حیدر
انتهای پیام/ طهماسبی

انتهای پیام/

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *