بازی مورد علاقه سردار دل‌ها را احیاء کردیم

بازی مورد علاقه سردار دل‌ها را احیاء کردیم

معاون هماهنگ‌کننده در سپاه‌ثارالله کرمان بازی «قلعه‌قوس» را که از بازی‌های محلی شهرستان رابر است و شهید سلیمانی به آن علاقه خاصی داشت را احیاء کردیم.

بازی مورد علاقه سردار دل‌ها را احیاء کردیم

محمدمرادی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» در خصوص برگزاری مسابقات بین‌المللی جام سردار قلعه‌کریمان عنوان کرد: یکی از اهداف دشمن برای تحت تأثیر قراردادن فرهنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی زدودن جامعه از فضاهای مهیج، شاد و بازی‌های بومی، سنتی و محلی است.

وی با بیان اینکه چندسالی احیاء بازی‌های محلی و بومی در دستور کار قرار گرفته است، تا جوانان میدان‌داری کنند و این فضاها را به‌دست بگیرندف گفت: همزمان با نزدیک شدن به ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها و حضور میهمانان بین‌المللی، این امر سبب شد، بازی «قلعه‌قوس» را که از بازی‌های محلی شهرستان رابر است و شهید سلیمانی به آن علاقه خاصی داشت را دوباره احیاء کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده در سپاه ثارالله کرمان با اشاره به این نکته که بازی مذکور هر دو جنبه فکری و عملی را توأم دارد، گفت: از موقعیت خوب در ایام سالگرد استفاده شد تا به صورت بین‌المللی این بازی را به صورت مسابقه برگزار کنیم و در راستای ترویج آن تلاش کنیم.

مرادی‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: امسال اولین دوره این بازی‌ها را به میزبانی شهرکرمان و با حضور ورزشکاران بین‌المللی برگزار کردیم و امیدواریم، بتوانیم از فضایی که وجود دارد برای رشد فرهنگی این بازی در جوانان ایران و تمامی کشورهای مقاومت بهره برد و آنان را برای حضور به این عرصه ترغیب کنیم.

انتهای خبر/ طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *