بالا رفتن سن ازدواج هزینه‌های سنگینی را به دنبال دارد

بالا رفتن سن ازدواج هزینه‌های سنگینی را به دنبال دارد

امام جمعه رودبار جنوب گفت: سن ازدواج در کشور ما در حال بالا رفتن است که این امر مشکلات سنگینی را به دنبال دارد و جوانان به بهانه‌ای کسب و کار یا ادامه تحصیل از ازدواج امتناع می‌کنند.

بالا رفتن سن ازدواج هزینه‌های سنگینی را به دنبال دارد

حجت‌الاسلام‌ افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اقطاع خبر، ضمن تبریک سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: تنها خانواده‌ای که هم مرد و هم زن معصوم هستند و الگوی همه خانواده‌ها می‌تواند باشد زندگی همین دو زوج است.

 
امام جمعه رودبار جنوب ادامه داد: موضوع ازدواج متاسفانه خانواده‌ها را دچار تلاطم کرده است؛ فلسفه ازدواج در واقع تشکیل زندگی مشترک است و نباید با چشم و هم‌چشمی‌ها و تجملات، جلوی ازدواج‌های آسان و اسلامی گرفته شود.
 
وی تصریح کرد: سن ازدواج در کشور ما در حال بالا رفتن است که این امر مشکلات سنگینی را به دنبال دارد و جوانان به بهانه‌ای کسب و کار یا ادامه تحصیل از ازدواج امتناع می‌کنند.
 
امام جمعه رودبار جنوب بیان کرد: وقتی سن ازدواج بالا رفت، طعم شیرین همسرداری و ازدواج از بین می‌رود و ازدواج در سنین بالا موجب ناهنجاری‌های فراوانی می‌شود.
 
افشارمنش بیان اینکه ازدواج از سنت‌های رسول مکرم اسلام(ص) است، خاطرنشان کرد: دستور اسلام بر ازدواج ساده و آسان است و امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) مصداق زوجی هستند که این امر مقدس را به بهترین شکل ممکن اجرا کردند.
 
وی گفت: سخت‌گیری در امر ازدواج یکی از موانع جوانی جمعیت است و این موضوع سبب ایجاد گناه و فساد در خانواده، جامعه و بین جوانان می‌شود.
 
امام جمعه رودبار جنوب ادامه داد: مهریه‌ها و خریدهای سنگین، مهمانی‌های پُرخرج و چشم و هم‌چشمی‌های نفسانی که چند سال بعد به جدایی ختم می‌شود نباید در جامعه رواج پیدا کند.
 
وی افزود: بسیاری از زوجین هستند که با مهریه معقول و مخارج کم زندگی خود را شروع می‌کنند و بسیار هم خانواده شیرینی را شکل می‌دهند، صرف اینکه ممکن است در آینده چه چیزی رخ دهد نباید در ازدواج سخت‌گیری کنیم.
 
وی با بیان اینکه هر چه آمار ازدواج بالا باشد آمار گناه کمتر خواهد شد، گفت: ازدواج باید با مطالعه و تحقیق باشد، آمار بالای طلاق به این خاطر است که ازدواج‌ها از روی آگاهی و بینش نیست. 
 
امام جمعه رودبار جنوب به ملائک‌های ازدواج اشاره کرد و گفت: دیانت، صداقت، امانت، وفای به عهد از ملائک‌های ازدواج هستند و بزرگان خانواده در این امر به جوانان کمک کنند.
 
انتهای خبر/پورحیدر

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

فروش گوجه دل کشاورزان رودباری را خون کرد 

فروش گوجه دل کشاورزان رودباری را خون کرد 

قیمت پایین محصول خون به‌دل کشاورزان کرده است و برخی‌ها معتقدند با قیمت موجود در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *