بالندگی صنعت دفاعی ایران برآمده از انقلاب اسلامی است/ خودکفایی صنعت دفاعی؛ تقابل با هژمونی قدرت های استکباری است

بالندگی صنعت دفاعی ایران برآمده از انقلاب اسلامی است/ خودکفایی صنعت دفاعی؛ تقابل با هژمونی قدرت های استکباری است

سردار سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروزه قدرت های متعبر نظامی، درخواست خرید تولیدات دفاعی ما را دارند که این مهم گویای توفیقات ما در این عرصه راهبردی است که البته میزان این توفیقات را با شاخصه دیگری می توان سنجید و آن نابردباری دشمنان از این پیشرفت است.

بالندگی صنعت دفاعی ایران برآمده از انقلاب اسلامی است/ خودکفایی صنعت دفاعی؛ تقابل با هژمونی قدرت های استکباری است

به گزارش اقطاع خبر؛ امروز ۳۱ مردادماه، در تقویم ملی کشورمان به عنوان روز صنعت دفاعی نامگذاری شده است. این روز یادآور مجاهدات های غیور مردانه دانشمندان و پژوهشگران عرصه دفاعی کشورمان است که تحت منویات رهبر فرزانه انقلاب به این مهم رسیده اند که به منظور حفظ استقلال و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید مؤلفه های قدرت را تقویت کنیم.

سردار رسول سنایی راد در گفتگو با اقطاع خبر؛ ضمن تبریک و بزرگداشت روز صنعت دفاعی گفت: تجارب تاریخ معاصر ما، به این نکته کلیدی اشاره می کند که ما باید صنعت دفاعی مستقل و خودکفایی داشته باشیم تا در منطقه ای مانند غرب آسیا بتوانیم اقتدار و عزت خودمان را حفظ کنیم.
 
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: جنگ های اول و دوم روسیه که منتهی به عهدنامه های گلستان و ترکمنچای شد، یک دلیل آن دستیابی روس ها به تجهیزات مدرن آن زمان یعنی توپ و تفنگ و محرومیت و عدم دسترسی ایران به این امکانات بود و با وجود آنکه علما حکم جهاد دادند و مقاومت های جانانه ای شکل گرفت؛ اما این نابرابری در تسلیحات و تجهیزات جنگی موجب پذیرش این دو قرارداد ننگین شد.

بالندگی صنعت دفاعی ایران برآمده از انقلاب اسلامی است
 
وی بیان کرد: در دوران پهلوی به دلیل عدم استقلال و ضعف در این صنعت و وابستگی به بیرون بود که متأسفانه بخش هایی از خاک کشورمان بدون جنگ به بیگانگان واگذار شد و تهدیدات بیرونی که عمدتا هم قدرت های فرا منطقه ای بودند، موجب شد تا بخش های عظیمی از اراضی کشور از دست برود.
 
سردار سنایی راد اظهار کرد: در دوران جنگ اگر وضعیت تسلیحاتی و تجهیزاتی ما شکل دیگری داشت، نتیجه دیگری از جنگ می گرفتیم و رزمندگانی که با سلحشوری یک وجب از اراضی کشورمان را واگذار نکردند، می توانستند در کمک به مردم عراق و نابودی صدام متجاوز به گونه ای دیگر عمل کنند.
 
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: این تجارب نشان داد که ما باید در تولید تجهیزات و تسلیحات دفاعی خودکفا باشیم و خوشبختانه اعتماد به نفس برآمده از انقلاب اسلامی نیز کمک کرد و صنعت دفاعی ما در سال های گذشته پویایی و بالندگی را طی کرد، به گونه ای که امروز در عرصه راهبردی حرف برای گفتن داریم از تولید موشک های بالستیک تا کشتی های قاره پیما، ناوهای جنگی بزرگ و ساخت تجهیزات انفرادی در سطوح پائین تر، توانسته ایم به سطوحی برسیم که می تواند پاسخگو نیاز داخلی ما باشد.

نابردباری دشمنان از پیشرفت صنایع دفاعی کشور
 
وی ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: امروزه قدرت های متعبر نظامی، درخواست خرید تولیدات دفاعی ما را دارند که این مهم گویای توفیقات ما در این عرصه راهبردی است که البته میزان این توفیقات را با شاخصه دیگری می توان سنجید و آن نابردباری دشمنان از این پیشرفت است که دست به ترور دانشمندان عرصه دفاعی ما که در رأس آنها شهید فرخی زاده است، می زنند که این مسئله نشان از ترس و وحشت آنها از پیشرفت ماست.
 
سردار سنایی راد تأکید کرد: مهمترین مزیت ما در این عرصه نیروی انسانی با انگیزه و جهادی است و فعالیت دانشمندان و نخبگان و دیگر دست اندرکاران این عرصه است که خوشبختانه با  اعتماد به نفس و روحیه جهادی توانسته اند شاهکارهایی را بیافرینند و در این عرصه توفیقات بزرگی را کسب کنند.
 
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد: روزی ما در نمایشگاه ها برای دریافت کاتالوگ و خرید تسلیحات حضور داشتیم و امروز در نمایشگاه ها و مسابقات بین المللی برای عرضه تولیداتمان و نمایش کیفیت محصولات این عرصه حضور داریم که این مهم نشان دهنده روحیه جهادی زیر نظر فرمانده کل قوا است که ما دارای صنعت دفاعی پویا، کارآمد و اثر بخشی هستیم و این مهم را مدیون انقلاب اسلامی، شهدا و تدابیر و رهنمودهای فرمانده کل قوا هستیم.

خودکفایی صنعت دفاعی؛ تقابل با هژمونی قدرت های استکباری است
 
حسن هانی زاده در گفتگو با اقطاع خبر؛ ضمن اشاره به روز صنعت دفاعی گفت: رسیدن به خودکفایی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه صنعت دفاعی، تقابل با هژمونی قدرت های استکباری و مقابله با توطئه های دشمنان است که در طول چهار دهه گذشته همواره تلاششان بر این بوده است که به انقلاب اسلامی ایران ضربه وارد کنند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: رسیدن به خودکفایی نظامی و بازدارندگی پایدار در صنایع نظامی یکی از اهداف مشروع و کاملا مبتنی بر منافع ملی است که در طول سال های گذشته فعالیت در این عرصه مهم را در جمهوری اسلامی ایران شاهد بوده ایم.
 
وی تصریح کرد: نیروهای صنایع دفاعی با توجه به امکانات داخلی و نیروهای بومی ایران توانسته اند، بدون تکیه به کمک های خارجی و علی رغم کارشکنی های قدرت های استکباری، به تولیدات نظامی بازدارنده برسند و این یکی از بزرگترین افتخارات جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته تلقی می شود.

قدرت دفاعی ایران در منطقه و جهان مهم تلقی می شود
 
هانی زاده ادامه داد: به نظر می رسد مسئله بازدارندگی دفاعی ایران موجب شده تا قدرت های استکباری که در صدد تهاجم فیزیکی به جمهوری اسلامی ایران بوده اند از سیاست های خود عقب نشینی کنند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: امروز در عرصه تولید پهباد، موشک های رادار گریز و انواع صنایع نظامی پیشرفته ایران جزو قدرت ها و کشورهای مهم منطقه و جهان تلقی می شود و این یکی از افتخارات جوانان ایران در حوزه بومی سازی صنایع دفاعی است.

انتهای پیام/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

شهید مطهری مرزبان دین به‌معنای دقیق کلمه بود

شهید مطهری مرزبان دین به‌معنای دقیق کلمه بود

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از ویژگی‌های شهید مطهری، مرزبانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *