بانک ملی 4 شرکت را از بنگاه داری خود خارج کرد/ تا 8 ماه اینده اولین سالن تولید پنل به بهره برداری می رسد

بانک ملی ۴ شرکت را از بنگاه داری خود خارج کرد/ تا ۸ ماه اینده اولین سالن تولید پنل به بهره برداری می رسد

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان گفت: این پروژه کاملا با شعار سال منطبق است ضمن آنکه ظرفیتی برای استان ایجاد می کند.

بانک ملی 4 شرکت را از بنگاه داری خود خارج کرد/ تا 8 ماه اینده اولین سالن تولید پنل به بهره برداری می رسد

به گزارش “اقطاع خبر” آئین آغاز عملیات احداث شهرک زنجیره فوتوولتاییک انرژی های تجدیدپذیر ایران گروه نوران انرژی با مشارکت بانک ملی ایران با حضور وزیر اقتصاد گفت: این پروژه کاملا با شعار سال منطبق است ضمن آنکه ظرفیتی برای استان ایجاد می کند.

وی با تشریح وضعیت تابش خورشید در استان کرمان عنوان کرد: برای تولید انرژی خورشیدی کرمان بهترین ظرفیت است زیرا در ۳۰ سال اینده سهم انرژی خورشیدی در جهان ۱۶ برابر خواهد شد، و ایران با ۳۰۰ روز افتابی در سال توان تولید انرژی خورشیدی بسیار بالایی را دارد.

فداکار تاکید کرد: استان کرمان هم در بخش کشاورزی و معادن می توانند، انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین کنند که هم الودگی زیست محیطی ندارد هم قیمت تمام شده محصولات را پایین خواهد اورد.

استاندار کرمان ادامه داد: استان کرمان بهترین معادن سیلیس را دارد که با اجرای شهرک ذنجیره ای فتوولتائیک  و با  فناوری تبدیل سیلیس به سل و پنل های خورشیدی می توان این ظرفیت را به سامان رساند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم طبق وعده مجریان نوران، اولین سالن  تولید پنل در این مجموعه ظرف ۸ ماهه آینده به بهربرداری برسد.

محمد رضا فرزین مدیر عامل بانک ملی گفت: از ابتدای دولت جدید مسیر مشخصی را در نظام بانکی در پیش گرفته ایم و تعهداتی را پذیرفته ایم، یکی از این تعهدات بانک ملی با دولت خلق بنگاه و کمک به آنها است، ضمن آنکه از بنگاه داری، خارج شویم.

وی تاکید کرد: بانک ملی در یک سال گذشته چهار شرکت بزرگ را از بنگاه داری خارج  کرده است که سه شرکت را به بورس واگذار کرده است و چهارمین شرکت نیز فرایند خروج آنها از بنگاه داری ادامه دارد و در حال حاضر در آستانه واگذاری یکی از شرکت های بزرگ در بورس هستند.

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: بانک ملی در دولت سیزدهم تامین مالی بخش زیادی از پروژه های بزرگ پالایشگاه شهید سلیمانی حدود ۱۲ میلیارد دلار، مشارکت در تامین بودجه ۷ میلیارد دلار پروژه توسعه پارس جنوبی، پروژه مخزن شهید مهدوی و شهرک زنجیره فوتوولتاییک انرژی های تجدیدپذیر ایران  را برعهده گرفته است.

وی با اشاره به پروژه شهرک زنجیره فوتوولتاییک انرژی های تجدیدپذیر ایران، عنوان کرد: تامین مالی این پروژه فرایند سختی را طی کرده است، راه اندازی این چنین شهرکی برای ایران یک آرزو است زیرا وابستگی کشور به انرژی فسیلی کاهش می دهد و اکنون ما بزرگترین مصرف کننده انرژی فسیلی هستیم.

فرزین گقت: برنامه ششم توسعه سهم انرژی های تجدید پذیر ۵ درصد بود اما طبق گزارشات اکنون یک درصد آن محقق شده است لذا و باید با سرعت بیشتری باید به سمت انرژی های تجدیدپذیر برویم.

وی ادامه داد: با اشاره به ظرفیت های استان کرمان در زمینه انرژی خورشیدی عنوان کرد: این شهرک محور تولید پنل و تولید دانش خواهد بود و این پروژه به توسعه دانش و منطقه کمک خواهد کرد.

 مدیرعامل بانک ملی ایران در پایان خاطر نشان کرد: تولید سل خورشیدی یک موضوع دانش بنیان است و میزان سرمایه اولیه پروژه شهرک زنجیره فوتوولتاییک انرژی های تجدیدپذیر ایران ۱۶ هزار میلیارد تومان است و به ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و با فرصت و شتاب مناسب به محصول خواهد رسید بنابر این مسئولین منطقه حتما کمک کنند تا در زمان مناسب این طرح به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ طهماسبی

حجت الاسلام والمسلیمن حسن علیدادی سلیمانی عصر امروز ۳۰ مهرماه در آئین آغاز عملیات احداث شهرک زنجیره فوتوولتاییک انرژی های تجدیدپذیر ایران گروه نوران انرژی با مشارکت بانک ملی ایران با حضور وزیر اقتصاد گفت: اعتقادات ما متاخذ از کتاب و سنت و وحی الهی و کلام معصوم است و با این آرمان ها و پیشینه انتقادی که داریم این انقلاب را با رهبری امام و سخت کوشی ملت توانستیم ایجاد کنیم.

او می افزاید: این مردم دیندار دهه ها است که ایستاده اند و سختی ها را تحمل کرده اند تا این انقلاب را به صاحب اصلیش تحویل دهند.

امام جمعه، ادامه می دهد: در این راستا با سه مساله اصلی مواجه هستیم و باید وظیفه خودمان نسبت به این مساله به نحو احسن انجام دهیم.

او می گوید: استمرار سیاسی کشور اولین مساله است که با توفیق الهی در ۲۲ بهمن ۵۷ آن را به دست آوردیم و اکنون از مشتقل ترین کشورهای جهان هستیم و استقلال اقتصادی موضوع دوم است که در آن ضعف هایی داریم اما ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه اعم از نیروی انسانی و ثروت های فراوان در این کشور وجود دارد در گام مهمتر استقلال اقتصادی است که دولت مردان باید کشور را به جایی برسانند که کشور در همه محورها حاشیه امن اقتصادی ایجاد کند.

«استقلال فرهنگی مساله سوم است که این استقلال بر دو استقلال فوق الذکر تاثیرگذار است و بر آنها سایه انداخته است.» این بخش دیگری از سخنان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در این آئین بود.

او می افزاید: امروز علیه ما جنگ ترکیبی است همان رزمندگانی که دیروز از تمامیت ارضی دفاع می کردند امروز مرزهای اقتصادی را حفظ کرده اند و به دنبال توسعه آن هستند.

انتهای پیام

 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *