با ولایتمداری امت اسلامی، دشمن غلطی نمی تواند کند/ امروز جمعیت هشتاد میلیونی مردم باید مدافع ولایت باشند

با ولایتمداری امت اسلامی، دشمن غلطی نمی تواند کند/ امروز جمعیت هشتاد میلیونی مردم باید مدافع ولایت باشند

محمد مهدی ماندگاری گفت: اگر امت با امام خود باشند، نصرت خدا پشتش خواهد آمد؛ خدا کاری می کند که دشمن نا امیدانه عقب نشینی کند.

با ولایتمداری امت اسلامی، دشمن غلطی نمی تواند کند/ امروز جمعیت هشتاد میلیونی مردم باید مدافع ولایت باشند

به گزارش اقطاع خبر؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری ظهر امروز در آیین گرامیداشت ۲۴ مهر ماه سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان با اشاره به اینکه حواسمان باشد دو شاه در دنیا وجود دارد، گفت: یک شاه بیرون است که به لطف الهی، به رهبری امام راحل و با حضور مردم آن شاه ساقط شد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: یک شاه در درون ماست که  هیچگاه آراممان نمیگذارد؛ کسانی که نفس اماره در وجودشان باشد در مسئولیت کم کاری و خیانت می کنند، در بازار غش در معامله می کنند، در مدارس به آموزش و پرورش دانش آموزان خیانت می کنند و اگر شاه درون را نتوانیم سرنگون کنیم از جمله کسانی هستیم که آب به آسیاب دشمن می ریزیم.

وی با تاکید بر اینکه کار دشمن، دشمنی است، عنوان کرد: سوزاندن مسجد و قرآن مخصوص حادثه ۲۴ مهر ماه مسجد جامع کرمان نبود؛ در گذشته ی تاریخ دیدیم خانه زهرا مرضیه سلام الله علیها و خیمه های امام حسین علیه السلام را سوزاندند؛ بنابراین کسانی که مسجد جامع را آتش زدند از نسل همان هایی هستند که خانه فاطمه زهرا سلام الله علیها، خیمه امام حسین علیه السلام و خانه امام صادق علیه السلام را آتش زدند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان اینکه اتفاقات اخیر نیز تداوم همان دشمنانی هاست که قرآن و مسجد را آتش زدند، ابراز کرد: علت اینکه دشمن موفق می شود که خسارت ایجاد و خیانت کند، چیست؟؛ دشمن وقتی موفق می شود که ما غافل می شویم، وقتی دشمن از ما سو استفاده می کند، حمله می کند و ضربه می زند که ما غافل می شویم و ایمان ضعیف می شود؛ بنابراین اگر ایمان ما قوی باشد، دشمن کاری نمی تواند انجام دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر امت اسلامی اتحادشان، ایمانشان، وحدتشان، اخوت، برادری و ولایتمداری خود را حفظ کنند، دشمن غلطی نمی تواند انجام دهد و هرگاه ضعف از خودمان نشان دهیم، دشمن ضربه خود را می زند؛ هر جا امت اسلام متحد باشد و همه مردم فقط خدا را بخواهند، دشمن کاری نمی تواند انجام دهد.

وی با طرح این سوال که چرا در کشور ما اختلاف است، عنوان کرد: جواب این است که برای خدا کار نمی کنیم، اگر همه فریادمان خدا و ولی خدا باشد؛ دشمن هیچ کار نمی تواند انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با اشاره به آیه ۳ سوره مائده اظهار کرد: اگر امت با امام خود باشند، نصرت خدا پشتش خواهد آمد؛ خدا کاری می کند که دشمن نا امیدانه عقب نشینی کند؛ به عنوان مثال در انقلاب، امت اسلامی همراه امامشان بودند، از ۱۹ دی سال ۱۳۵۶، انقلاب شعله ور شد و چهلم شهدای قم را در سراسر کشور گرفتند و بعد از آن به ۱۷ شهریور و ۲۴ مهر ماه سال ۱۳۵۷ رسید و دشمن دید این امت امام خود را رها نمی کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در دفاع مقدس مردم ایران جانانه پشت ولایت بودند و منافقین ۴۳ ساله است که بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم ما را شهید کردند و حال شاهد هستیم منافقین، داعشی ها و کمونیست ها به زباله دان تاریخ پیوستند و اسرائیل و آمریکا هم به زباله دان تاریخ می روند به شرطی که ما در ولایت مداری ضعیف نشویم.

وی گفت: امت اگر پشت امام خود را خالی کند، خدا این امت را یاری نمی کند؛ اگر امروز دشمن مهلت پیدا کرده و قرآن، مسجد،  امامزاده و خیمه امام حسین علیه السلام را آتش می زند، به این معنی است که ما جایی کوتاهی کرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با اشاره به اتفاقات اخیر در سطح کشور بیان کرد: در این هفته از حوادث و فتنه اخیر شاهد بودیم که چندین نفر شهید شدند و همچنین شاهد حضور نسل نوجوان و جوان بودند که به عنوان پیاده نظام فتنه شده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در این اتفاقات فتنه گران چهار گروه بودند؛ دسته اول دشمنان قسم خورده ما آمریکا، آل سعود، اسرائیل، کومله، دسته دوم افراد آسیب دیده چهل ساله انقلاب اعم از اعدامی ها، اخراجی ها و غیره، دسته سوم تفاله های رژیم سابق و دسته چهارم نسل نوجوان و جوان ما که سنشان کم است که همه آنهایی که دستگیر شده ابراز پشیمانی می کنند قطعا با آنها با رافت برخورد می شود.

وی ابراز کرد: ما امت اسلام چه کوتاهی هایی کردیم که دشمن تا این حد جلو آمده است؛ حوزه و دانشگاه کوتاهی کرده است، صدا و سیما ما برای احیا فرهنگ حیا و حجاب و ولایتمداری کوتاهی کرده است، وزارت ارشاد کوتاهی کرده است و الان زمان تسویه حساب نیست، والدین کوتاهی کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری ادامه داد: بالاترین اصلی که در انقلاب داریم، مسئله ولایت است و هم اکنون هشتاد میلیون مردم باید مدافع ولایت باشند؛ ولایت فقیه، ولایت خداست اما ولایت شاه ولایت نفس اماره است و اگر به نسل جوان استدلال در خصوص ولایت بگوییم، خود را فدای ولایت می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر آمار بی حجابی بالا برود ناکامی، خودکشی و غیره  بالا می رود، تصریح کرد: دشمن رسوخ کرد، مسجد، قرآن، خیمه امام حسین علیه السلام را آتش زد؛ چرا که از قرآن فاصله داشته ایم و این در حالی است که باید به آن عمل کرده و این مهم را به دیگران توصیه کنیم و اگر قرآن به زندگی مان عجین بود، دشمن جرات آتش زدن آن را نداشت.

وی تأکید کرد: دشمن، کارش دشمنی است؛ اما وحدت کلمه و کلمه توحید اگر داشته باشیم، دشمن نمیتواند آسیبی به ما بزند و ما در دفاع استدلالی در مقوله های حجاب، قرآن، ولایت و نماز کوتاهی کرده ایم.

انتهای پیام/م
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *