برنامه ریزی برای رسیدن به رشد اقتصادی ۷/۷ درصدی در استان/ کرمان رتبه دوم وصول مطالبات مالیاتی در کل کشور

برنامه ریزی برای رسیدن به رشد اقتصادی ۷/۷ درصدی در استان/ کرمان رتبه دوم وصول مطالبات مالیاتی در کل کشور

جعفر رودری گفت: به دنبال آن هستیم که برنامه های سال جاری در ۱۴۰۱ را به رشد اقتصادی ۷/۷ درصدی برسیم، با لحاظ قیمت های فعلی ما ۹۱ هزار میلیار منابع لازم داریم، که ۱۳ درصد از وصولات دولت و مابقی در بخش غیر دولتی باید کسب شود.

برنامه ریزی برای رسیدن به رشد اقتصادی ۷/۷ درصدی در استان/ کرمان رتبه دوم وصول مطالبات مالیاتی در کل کشور

به گزارش “اقطاع خبر ” جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از عملکرد این دستگاه دولتی گزارشی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه خالص اشتغال ما ۲۰ هزار شغل در سال گذشته بوده است، گفت: استان کرمان ۵ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان وصول شده های مالیاتی است و ما دومین استان کرمان در کل کشور در وصول حوزه مالیاتی هستیم.

رودری افزود: بیشترین وصول مالیاتی ما متعلق به شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی در استان بوده است و شاهد کاهش فرار مالیاتی بوده ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در جمع بندی مباحث گفت: ما از منابع بودجه ای که در اختیار ما بوده است، سال گذشت به مبلغ هزار میلیارد تومان منابع را توزیع کرده ایم.

وی  تاکید کرد: توزیع و تخصیص  منابع برای دستگاه های اجرایی، مبلغ ۴ هزار میلیارد  تومان در پروژه های عمرانی استانی و متوازن، نفت و … بوده است.

رودری اذعان کرد ؛ منابع بودجه ای به ۴۱۷ طرح و به مبلغ  ۲ هزار و ۷۲۴ در اجرای پروژه ها توزیع شده بود که ازمحل درآمد های دولت بودند، سال گذشته مبلغ ۱۷۳۸ میلیارد تومان بودجه بوده در نظر گرفته شده بود که  تخصیص داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه ۵۴ درصد منابع استانی ما جذب شده است، افزود:  ادارات راهداری شمال و جنوب، حوزه آب در بخش های کشاورزی، خدمات شهری و روستای بهداشت و درمان، حوزه هایی بودند که منابع بودجه ای جذب شده اند.

رودری اجرای اولویت ها ی استانی را در راس عنوان کرد و گفت: ۷۲ پروژه درسطح آب روستایی اجرا شده است و ما بقی منابع در امور حمایتی، معیشتی و تکمیل زیر ساخت های راه های روستایی در حوزه توسعه شبکه برق و  ولتاژ ها صرف شده است.

وی به اقدام ویژه سازمان مدیریت بودجه در خصوص ظرفیت های بودجه ای استان کتابچه ای تولید شده است، افزود: ضمن تقویت جایگاه استان، تهیه سند بودجه پلی است بین طرح ها واعتبارات که به همه دستگاه ها ارسال شد ه است و  تعهد مالی و قانونی ایجاد می کند و در چارچوب اجرای ظوابط برنامه ایی در بودجه است.

مدیریت سازمان برنامه و بودجه سند آمایش سرزمین را مهمترین سند بلند مدت استان دانست و بیان کرد: در این سند جهت گیری ها و راهبردهای استان در بخش های مختلف مشخص شده است.

وی اعلام کرد: در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه کشور هستیم که نظام نامه و دستورالعمل های آن مشخص و در حال ابلاغ به استان هاست.

مدیریت سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان گفت:  در سال گذشته ۵۳۰ پروژه را مورد بازدید قرار دادیم که بر اساس آن ۱۲ جلسه کارشناسی برگزار شد،  علاوه بر بازدید های سازمان، در برخی پروژه ها نیز ورود مستقیم داشته ایم مانند پل شهبد بادپا؛ که تیم کارگروه نظارتی و ارزیابی تشکیل و به موقع پیگیری لازم انجام شد.

رودری اذعان کرد: ۵۰۷ پروژه با سازگاری بودجه های سازمان تعریف شده است که فرم ها ارسال شدند تا با احصاء مشکلات آنان بتوانیم گره اجرایی پروژه را از کنیم.

وی تاکید کرد: ۳۲۰ گواهینامه صلاحیت پیمانکاران صادر شده که نشان از رشد ۳۰ درصدی اقتصادی دارد و در سال  گذشته ۱۵ پرونده را نیز جهت ارزیابی به  از سراسر کشور داشته ایم  که به کرمان ارسال شده است.

مدیریت سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان گفت: زیر ساخت های نظارتی دستگاه های اجرایی استان تکمیل شده است و میز خدمت، دولت الکترونیک و  اصلاح فرآیندها انجام می شود که ۶۶ دستگاه میز خدمت حضوری، ۶۲ دستگاه میز خدمت نیمه حضوری و ۶۳ دستگاه، میز خدمت الکترونیک دارند.

وی ادامه داد: ۶۸ درصد هدف گذاری و حرکت در مسیر دولت الکترونیک انجام شده است و در واقع بحث اصلاح فرایند ها درون دستگاه ها هستند  و ۹۰۰ هزار استعلام میانگین سالانه  انجام می شده که با اصلاح فرایندها به صورت الکترونیک در حال حاضر صورت می گیرد.

رودری اذعان کرد:۱۵۰ دوره اموزش ضمن خدمت انجام شده و ۱۴۹ هزار نفر در مجموع سازمان آموزش دیده اند و ما در خصوص عملکرد سال گذشته  توانستیم ،  رتبه دوم  در شاخصه های اختصاصی ارزیابی از بین ۳۱ استان را کسب کرده ایم .

مدیریت سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان  ادامه داد: به دنبال آن هستیم که برنامه های سال جاری در ۱۴۰۱ را به رشد اقتصادی ۷/۷ درصدی برسیم،  با لحاظ قیمت های فعلی  ما ۹۱ هزار میلیار منابع لازم داریم، که  ۱۳ درصد از وصولات دولت و مابقی در بخش غیر دولتی باید کسب شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت صندوق توسعه استان، استفاده نشده است و عزمی هم نبوده، اما استان های دیگر استفاده های خوبی را جذب کرده اند، گفت: به دستور استاندارکرمان به دنبال انتفاع از این صندوق  در سطح ۱۰ پروژه هستیم تا ضمن احصا مشکلات در عرصه واحد هایی که هم شرایط بزرگ بودن و  ویژگی های خاصی چون  صادرات محور بودن داشته باشند، را اجرایی کنیم.

رودری با اشاره به این امر که سرمایه گذاری خارجی دچار نوسان بوده است و وضعیت مطلبوبی استان درخصوص سرمایه گذاری ندارد، گفت: گرچه بر خی مشکلات ملی است اما عمده مشکلات در سطح استان است در سال جاری ۲۱۳ پروژه از دستگاه های اجرایی استان با اعتباری حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان که تقریبا ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کنند، دریافت کرده ایم همچنین معین های اقتصادی ۱۶۸ پروژه را تعریف کرده اند.

مدیریت سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان عنوان کرد: بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار سرمایه از استان کرمان داریم که اگر زیر ساخت های استان برای توسعه اقتصاد، فراهم شود امکان استفاده از سرمایه های داخلی و خارجی را خواهیم داشت.

وی گفت: ما پیش بینی ۱۰ هزار فرصت شغلی را در سال جاری برای استان داریم که نقش  معین های اقتصادی حایز اهمیت هستند، زیرا این معین ها، نقش پشتیبان و هلدینگ صادراتی را در تکمیل ذنجیره ارزش و تولید را بر عهده دارند .

رودری تاکید کرد: اقتصاد دانش بنیان در جهت  فراوری اقتصاد شکل گرفته است و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خارج از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیانی که در مراکز تولید علم  با ما کار می کنند نقش کلیدی در تحقق اقتصاد پویای دانش بنیان  دارند.

مدیریت سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان گفت: ۴ کمیته زیر ساخت انرژی، بخش خدمات، کشاورزی و صنعتی را در این طرح دانش بنیانی دنبال می کنیم، در این راستا قانون جهش اقتصاد به دانش بنیان اجازه اجرای طرح را می دهد و سرمایه گذار حمایت از طرح، اگر سرمایه را دربخش اقتصاد دانش بنیان قرار دهد به عنوان پرداخت مالیات محسوب می شود و ظرفیت بزرگی است که در خدمت این اقتصاد قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته ۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و به همین میزان واردات داشته ایم که عمدتا تجهیزات ماشین آلات و کالاهای واسطه ای هستند، که قرار است این لیست واردات اقلام استان احصاء و در اختیار دانشگاه ها، R&D و شرکت های دانش بنیاد قرار گیرند تا در عرصه تولید و مهندسی معکوس اقدام کنند.

انتهای پیام/ طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *