بسیج کارهای بر زمین مانده بسیاری را جمع کرده است

بسیج کارهای بر زمین مانده بسیاری را جمع کرده است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر استانی و سومین جشنوراه پایگاه‌های اسوه گفت: بسیج از شروع انقلاب تا تاکنون کارهای بزرگ بر زمین مانده زیادی را انجام داده است.

بسیج کارهای بر زمین مانده بسیاری را جمع کرده است

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی اقطاع خبر؛ صبح امروز سیزدهمین جشنواره استانی مالک اشتر و سومین جشنواره پایگاه‌های مقاومت اسوه در محل سپاه ثارالله کرمان با حضور سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله و حائزان رتبه در اقشار و رده‌های تخصصی سپاه و پایگاه‌های مقاومت برگزار شد.
در این جشنواره فرماندهان و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت و معاونت‌های تخصصی و عمومی در سپاه ثارالله حضور داشتند و برای دریافت لوح تقدیر و سپاس خود لحظه شماری می‌کردند.

مراسم با نوای روح بخش کلام‌الله بسیج شروع شد و با سلامی که رهبر انقلاب نثار ائمه اطهار کردند به اوج خود رسید و حاضران همه منتظر بودند تا مراسم رویه خود را در پیش بگیرد.

بسیجیان و فرماندهان خط  مقدم جبهه‌های مبارزه با استکبار هستند

در ابتدا دبیر اشراف و جشنواره مالک اشتر در جایگاه سخنران قرار گرفت و با بیان عرض خیر مقدم گفت:  امسال هم همچون سال‌های گذشته میزبان اصلی فرماندهان و بسیجیان این عرصه هستند زیرا تمام تلاش را شما از سال گذشته تاکنون داشته‌اید.

علی رحیمی مقدم با بیان اینکه شما بسیجیان و فرماندهان خط  مقدم جبهه‌های مبارزه با استکبار هستید، افزود: این جشنواره در سه بخش از نواحی مقاومت بسیج، اقشار تخصصی و معاونت‌های عمومی و تخصصی و پایگاه‌های مقاومت افرادی که در محل خدمتی خود بیشترین اثرگذاری را داشته‌اند، مورد انتخاب و تقدیر قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: عملکرد افراد در رده تخصصی اقشار در سامانه بارگزاری و مورد پایش قرار می‌گیرند که این هر سه ماه رخ می‌دهد از اقشار دو نفر، معاونت عمومی دو نفر و معاونت خصوصی هم دو نفر است.

رحیمی مقدم  اذعان کرد: هدف از برگزاری جشنواره این است که هم الگوهای موفق معرفی شوند و کمک به افزایش تجربیات به دیگران و  اقشار هم سو شود ضمن اینکه زحمات افراد موفق نیز دیده شود و ایجاد انگیزه کنند.

۹ پایگاه مقاومت اسوه به مرحله کشوری راه‌ یافتند

در ادامه مجید سعادت  در جایگاه سخنران قرار گرفت و گفت: امروز در جمع بهترین و محبوب‌ترین افرادی هستیم که توانستن را صرف کرده و خارج از حجم ابلاغی خود کارهای خلاقانه بسیاری را جهادگونه به انجام رسانده‌اند.

مسئول بسیج مساجد و محلات در سپاه ثارالله کرمان افزود: از بین دو هزار و ۳۰۰ پایگاه مقاومت  که در عرصه‌های ۹ گانه سند انتظار در ۱۲۵ برنامه شرکت کرده‌ بودند مورد پایش قرار گرفتند و  تنها  ۹۵۰ پایگاه در رقابت‌ها شرکت کرده‌اند و از این تعداد  ۶۰ پایگاه  مقاومت مقام اسوه را به‌دست آورده‌اند.

سعادت به تعداد پایگاه‌هایی که رتبه اسوه کشوری را کسب کرده‌اند،  اشاره کرد و گفت : ۹ پایگاه مقاومت ما برای حضور در جشنواره پایگاه کشوری به تهران معرفی و اعزام خواهند شد.

بسیج به فکر دنیای مردم اما خودش بی‌بهره از دنیاست

در ادامه محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان در جایگاه سخنران ایستاد و با بیان اینکه  الگو و اسوه حقیقی ما شهدا هستند، به بسیجیان حاضر خیر مقدم گفت و  افزود: اگر شهدا در مبارزه پیروز شدند خداباروی آن‌ها و کار جهادی برای خدایشان بود و این امر در بین بسیجیان ما مشهود است.

وی از مردم غزه یاد کرد و افزود: دوباره این مردم مقاوم و مقتدر مورد ظلم و ستم رژیم غاصب و اشتغال‌گر قار گرفتند و زنان، کودکان و مردم غزه به خاک و خون کشیده می‌شوند دل ما را به درد می آورد و از خدای متعال می‌خواهیم که هرچه سریعتر ریشه این غده سرطانی را از جهان هستی بخشکاند.

فرمانده سپاه ثارالله ادامه داد: امروز دو جشنواره  اسوه و مالک‌اشتر در حال برگزاری  و در هدف غائی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، زیرا  هدف از برگزاری آنها الگوپروری، شایسته‌سالاری و الگوسازی در آینده کاری ما مدنظر دارد.

وی افزود: از فرمانده پایگاه تا ناحیه علاوه بر کارهای ابلاغی خود به دنبال کارهای خلاقانه، ابتکار ابداع و خلاقانه بوده‌اند و این مجاهدت است که خودجوش بوده است و در دستور کار خود قرار داده‌اند.

سردار نظری تأکید کرد: در طول یکسال گذشته تا کنون چه در مباحث امنیت و بحث پایداری امنیت تلاش کرده‌اند و چه در عرصه‌های ۹ گانه تلاش کرده‌اند در نمایشگاه‌هایی که برپا شده بود کاملا احساس می‌شد که سند اعتلای بسیج تا پائین‌ترین سطح رشد کرده است و همه نسبت به آن توجیه هستند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه گزارشات بسیج و جشنواره‌ها به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و سبب لبخند رضایت مقام معظم رهبری بوده‌اند، گفت: لبخند رضایت برای ما بسیجیان کفایت دارد و این روند را با کیفیت بیشتر جلو ببریم.

دشمن به دنبال عملیات روانی است که با بصیرت افزائی مغلوب می‌شود

وی سخنان حضرت آقا بعد از اتمام هفته بسیج اشاره کرد و گفت: امام امت چند نکته را مطرح کردند که وظیفه ما را از قبل سخت‌تر کرده است، اولین نکته بحث بصیرت‌افزائی بود در مقابل عملیات روانی دشمن است که دشمن‌شناسی اولین اصل آن است که یعنی در زمین دشمن بازی نکنید بنابراین جهادتبیین باید به صورت همراه و هم‌افزا در استان اجرائی شود.

سردار نظری اذعان کرد: امید آفرین و امید به آینده نکته دوم امام امت بود زیرا دشمن  اکنون بذر ناامیدی را در جوانان ما می‌پاشد و به دنبال گرفتن نتیجه خودش است ما در اواخر شهریور دشمن این کار را انجام داد زیرا در در کرونا هم فضای مجازی ولنگاری بیشتری را داشت ما غفلت کردیم از فضای مجازی زیرا تمام توجهات به بهداشت و سلامت معطوف شده بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان دیگر نکته را جلوگیری از ویترینی کار کردن در بسیج  عنوان کرد و گفت: یعنی کارهائی که اثربخش نیست و ویترینی است، را انجام ندهیم اما کارهایی که باری از دوش مردم بر داشته می‌شود را هم انجام دهید، هم اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای کنید که خودش روحیه امیدآفرینی را ترویج می‌کند. 

غرور آفت اخلاص است

وی چهارمین نکته را پرهیز از غرور دانست و افزود: ما اگر غرّه شویم به خودمان و کار اصلی را رها کنیم و اهداف خود را دنبال نکنیم و انها را به دست فراموشی بسپاریم، آفت است که باید همیشه مد نظر قرار داد.

سردار نظری نداشتن احساس عجز و ناتوانی را از دیگر نکات مطروحه از سوی رهبر انقلاب برشمرد و گفت: بسیج از شروع تا پیروزی دفاع مقدس و بعد از انقلاب تاکنون کارهای بزرگ بر زمین مانده زیادی را انجام داده است و رهبر انقلاب هدف از طرح این موضوع را تداوم راه مطرح کردند زیرا بسیجیان به فکر دنیای مردم هستند، اما خودشان بهره‌ای از دنیا نبرده‌اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان دیگر نکته مورد توجه در سخنان رهبر انقلاب را  امانت‌داری عنوان کرد و گفت: حفظ امانت‌ یعنی حفظ سمت و صفت بسیجی  و قدردانستن آن است و الزاماٌ پاسداران هم باید با همین روحیه بسیجی کار کنند.

  وی ادامه داد: پرهیز از دو قطبی‌های کاذب دیگر نکته‌ای بود که رهبر انقلاب مؤکداٌ تکرار می‌کند، یعنی هم دشمن و هم بعضاٌ بر سر ناآگاهی و جهل خودمان به دو قطبی شدن دامن می‌زنیم که جای بحث بسیاری دارد، دشمن کار می‌کند و ما نباید آب به آسیاب او بریزیم.

سردار محمدعلی نظری ادامه داد: جذب نیروهای طراح در کنار نیروهای عملیاتی تدبیر فکر طراحی مقدم بر شجاعت و مردانگی مورد نیاز است، زیرا اگر شجاعت بدون تدبیر به‌کار گرفته شود نتیجه عکس می‌دهد و مغلوب خواهیم شد، در فضای مجازی و حقیقی نیز باید پش‌ران باشیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان آخرین نکته  را توکل بر خدا  عنوان و خاطر نشان کرد: از  زخم زبانی که دشمن امروز به نیروها جهادی سپاه و بسیج می‌زند هیچ ابائی نداشته و ناراحت نباشید زیرا  دشمن هرجا ما را زد و تمسخر کرد مطمئن باشید که دارید راه را درست می‌روید.

در انتهای این جشنواره از حائزین رتبه در این دو جشنواره تقدیر و با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای خبر/ طهماسبی
  

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *