بهره‌مندی ۴۰۰‌هزار نفر از خدمات درمانی دارویی سازمان هلال‌احمر استان کرمان در سال گذشته

بهره‌مندی ۴۰۰‌هزار نفر از خدمات درمانی دارویی سازمان هلال‌احمر استان کرمان در سال گذشته


به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری اقطاع خبر، ظهر امروز رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در جمع اصحاب رسانه گفت: در ۱۹۲ کشور جمعیت هلال احمر وجود دارد و فعالیت می‌کند.

فلاح با اشاره به صد و یکمین سال از تاسیس جمعیت هلال احمر می گذرد، عنوان کرد: امداد و نجات محور خدمات این جمعیت است از این رو استان کرمان رتبه اول رهاسازی عملیات فنی در سطح کشور با ۵۰۹ حادثه که اکثر این حوادث ترافیکی است، یک‌هزار و ۱۲۹ مورد امداد و نجات، رتبه دهم از تعداد ماموریت در سال گذشته را داشته است.


 


وی افزود: در سال گذشته ۲۰ هزار نفر امدادرسانی در حوادث انجام شد که بیش از سه‌ هزار نفر اسکان داده شد.


 


مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به حوزه بهداشت و درمان و توانبخشی این سازمان توضیح داد: ۴۰۰ هزار نفر از خدمات درمانی دارویی و توان بخشی جمعیت هلال احمر استفاده کردند به طوری که یک هزار و ۳۰۱ نفر روزانه خدمت رسانی شده است.


 


وی با اشاره به افتتاح مرکز توانبخشی سیرجان در هفته دولت سال گذشته، افزود: خدمات داوطلبانه اصلی ترین وظیفه هلال‌احمر است، در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار نفر به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان از خدمات معیشتی، درمانی و آموزشی این بخش از سازمان استفاده کرده‌اند.


 


مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با تاکید بر این‌که تنها با آموزش می توان یک جامعه آماده بحران شود، توضیح داد: در سال گذشته دو هزار و ۴۵۲ دوره آموزشی برگزار شد و ۳۶ هزار نفر در استان آموزش دیدند.


 


فلاح خبر داد: برای دومین بار جایزه هانری داویسون به پاس خدمات شایسته به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی عطا شد.


 


وی به اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر استان کرمان اشاره کرد و گفت: افزایش روند جذب داوطلبان، ساماندهی تیم‌های سحر، توانمندسازی مردم برای افزایش تاب‌آوری از طریق آموزش‌های همگانی، افزایش خانه‌های هلال، محرومیت زدایی در محلات کم‌برخوردار، از اهداف جمعیت هلال‌احمر خواهد بود البته تمامی فعالیت‌های هلال‌احمر استان هم‌گام با بیانیه گام دوم خواهد بود و از آن الگو می‌گیرد.


 


انتهای خبر/پسند


https://armanekerman.ir/vdci55azyt1apr2.cbct.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *