تاثیر معنوی اعتکاف بر ایام‌الله دهه‌فجر/کرونا فرصت عبادت‌ورزی را از ما گرفته بود

تاثیر معنوی اعتکاف بر ایام‌الله دهه‌فجر/کرونا فرصت عبادت‌ورزی را از ما گرفته بود

امام جمعه جیرفت گفت: باتوجه به لزوم اجرای برنامه‌های باکیفیت دهه‌‌فجر در همه مدارس، ستاد دهه‌فجر، تاکید ویژه‌ای بر مدارس داشته باشد.

تاثیر معنوی اعتکاف بر ایام‌الله دهه‌فجر/کرونا فرصت عبادت‌ورزی را از ما گرفته بود

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «اقطاع خبر» از جیرفت؛ صبح امروز حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم در جلسه برنامه‌ریزی برپایی سُنت اعتکاف و ستاد برگزاری دهه‌فجر که در محل دفتر وی در جیرفت برگزار شد، گفت: همزمانی مراسم‌ اعتکاف با دهه‌فجر، باعث تأثیرگذاری بیشتر خواهد شد و برنامه‌ زنگ انقلاب در تمامی مدارس و همچنین باحضور مسئولان شهرستان در دو مدرسه دخترانه و پسرانه نواخته خواهد شد.

 
امام جمعه جیرفت افزود: ستاد برگزاری دهه‌فجر بایستی برای برنامه‌های این دهه در مدارس، نظارت ویژه‌ای داشته باشد و همه مدارس در این دهه برنامه‌ریزی جشن و مراسمات را داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و امکانات، شهرداری و شورای شهر، برنامه‌ریزی مراسم‌های مرتبط با دهه‌فجر را به مدت ۱۰ شب در شهر جیرفت، داشته باشند.
 
احمد بلندنظر گفت: بعد از اغتشاشات اخیر، اجرای دو برنامه‌ سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و حضور پررنگ مردم یزد در استقبال از دکتر رئیسی، باعث ناامیدی دشمن شد.
 
فرماندار شهرستان جیرفت افزود: برنامه‌های دهه‌فجر به صورت مردمی اجرا می‌شود و وظیفه مسئولان برنامه‌ریزی و پشتیبانی از این برنامه است.
 
وی درخصوص راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهار کرد: ستاد برنامه‌ریزی دهه فجر، مسیر راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن را به سمت تربیت‌بدنی قرار داده تا مردم از برنامه‌های شاد و انقلابی استفاده کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین روح‌الله اکبری‌نیا گفت: امسال جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد و محلات بایستی مردمی و قوی‌تر از گذشته برگزار شود.
 
مسئول دفتر امام جمعه جیرفت، افزود: دشمن در حال ترویج بی‌بندوباری و بی‌حجابی است و برخی افراد به صورت دستوری اینکار را انجام می‌دهند.
 
وی با اشاره با نیاز به مسائل معنوی برای مقابله با حجم بالای حملات ضدانقلاب، بیان کرد: بخش اعظم برنامه‌ اعتکاف، مسائل معنوی و مقابله با برنامه‌های دشمن است و همانگونه که در طب سُنتی پادزهر سَم مار، خوردن نعناع و پونه، همراه با حجامت است، بهترین درمان گناه هم استغفار است که ما را به خدا نزدیک می‌کند و در اعتکاف با عبادات دسته جمعی و فردی، ارتباط با خدا  برقرار می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدی ضمن اشاره به اینکه اعتکاف از رویش‌های انقلاب اسلامی ایران است، گفت: باید برای برگزاری اعتکاف در شهرستان جیرفت، برنامه‌ریزی جدی و دقیق انجام شود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت افزود: اعتکاف درواقع خودسازی و سیقل دادن روح است که در مراسم اعتکاف اتفاق می‌افتد، پس ضرورت دارد که اعتکاف در جامعه نهادینه شود.
 
حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: کرونا باعث تعطیلی موقت سُنت اعتکاف شد و الان با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه، بنای راه‌اندازی مجدد اعتکاف وجود دارد.
 
وی با اشاره به لزوم پُررنگ بودن نقش روحانیت در اعتکاف، بیان کرد: معتکفان برادر در مسجد امام علی (ع)، خواهران در مسجد جامع، دانش‌آموزان در مسجد امام حسن عسکری (ع) و دانشجویان در مسجد باقرالعلوم دانشگاه آزاد حضور خواهند داشت.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت درخصوص نحوی ثبت‌نام معتکفین اظهار کرد: در سال‌های قبل، ثبت‌نام بصورت دستی و مراجعه حضوری بوده و امسال به‌صورت یکپارچه با سامانه و سایت از معتکفین درخواست حضور در اعتکاف، اخذ می‌شود.
 
انتهای خبر/ فاریابی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رتبه برتر دانشگاه علوم‌ پزشکی جیرفت در حوزه مستند‌سازی اسناد

رتبه برتر دانشگاه علوم‌ پزشکی جیرفت در حوزه مستند‌سازی اسناد

مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت‌ بهداشت گفت: در مجموع قطب هشت کلان منطقه کشوری، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *